Gå til innhold

GPU: Heldekkende blokk eller core + ribber?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å si det slik så er er det beste en blokk som dekker hele skjermkortet. Da får du gjevn kjøling over hele kortet å du slipper å være redd for at du ikke har god nok luftstrøm over kortet.

Absolutt alt i vannkjølings systemet har en innvirkning på ytelsen til blokken. Noen blokker kjøler best med 1/2" ID slanger mens andre liker best 3/8" ID slanger. Slik å si hva som er best er nesten umulig.

Vet ikke om det er noe blokk som er best men vet at mange sverger til Swiftech sin GPU blokk. Selv vil jeg ikke anbefale noe annet enn en fullcover blokk.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Jeg har sett mange som sier den swifteck blokken du linket til er bra, vet noen om denne passer et 8800GTS? er kanskje litt tidlig å spørre, men...

har hørt at d er mosfet som utvikler mest varme, vet du om d følger med kjøleribber til de også?

uansett, jeg har intrykk av at fulldekkende blokker egentlig bare har tett metall som ligger over minne etc. vet ikke om d er sånn, men jeg tror d er d på min AC aquagraFX som jeg bruker nå, vil ikke dette egentlig bare gi samme ytelse som kjøleribber, eller er d noe jeg overser?

Endret av 3D-player
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...