Blaavarp Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Har vunnet auksjon på Surroundanlegg på netthandelen. http://netthandelen.no/visAuksjon.aspx?Auk...32&StuntID= Proson Tower 25. fire høytalere med diskant og en baktone ell noe i den duren:P Det jeg lurte på var om noen hadde forslag til en BILLIG forsterker som kan drive det sette?? siden jeg gav 500kr for det, driter jeg i forsterkeren.. så om noen veit om en tilsalgs eller ny til billig penge hadde det vært fint:) Mvh Stian Blåvarp Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hvis du går innom en hi-fi butikk og kjøper den billigste* surroundrecieveren de har, så kan jeg nesten garantere at den vil gjøre jobben greit. * Noen butikker fører jallamerker, og de bør du styre unna, andre fører bare luksusmerker som har en budsjettmodell som koster _KUN_ 15 000kr, og den skryter de på å være billig ... Regn med å måtte ut med 15-2500kr for en ny, avhengig av om den er på salg eller ikke. Kjøp merkevarer og ikke fortserkere som er underpriset. For eksempel som yter 7*150W og koster 995,-. Hvis du finner info om strømtrekket til recieveren, så gang det med 0,6 og del på antall kanaler du skal drive (5), så har du hvor mange watt du maks kan trekke per kanal. Eks.: trekker 350W = (350*0,6)/5 = 42W per drevne kanal. Noe som er litt annerledes enn de 60-80 wattene forsterkeren mest sansynlig er spesifisert til ... Hvor kan du tenke deg å kjøpe hvis du skal ha nytt? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Om det er snakk om så billig som mulig bør det vel ses på brukt? Eller er det ikke et alternativ? Finnes gode Yamaha og Harman Kardon der ute til en god pris. Lenke til kommentar
Blaavarp Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Hvis du går innom en hi-fi butikk og kjøper den billigste* surroundrecieveren de har, så kan jeg nesten garantere at den vil gjøre jobben greit. * Noen butikker fører jallamerker, og de bør du styre unna, andre fører bare luksusmerker som har en budsjettmodell som koster _KUN_ 15 000kr, og den skryter de på å være billig ... Regn med å måtte ut med 15-2500kr for en ny, avhengig av om den er på salg eller ikke. Kjøp merkevarer og ikke fortserkere som er underpriset. For eksempel som yter 7*150W og koster 995,-. Hvis du finner info om strømtrekket til recieveren, så gang det med 0,6 og del på antall kanaler du skal drive (5), så har du hvor mange watt du maks kan trekke per kanal. Eks.: trekker 350W = (350*0,6)/5 = 42W per drevne kanal. Noe som er litt annerledes enn de 60-80 wattene forsterkeren mest sansynlig er spesifisert til ... Hvor kan du tenke deg å kjøpe hvis du skal ha nytt? jeg har ikke peiling på hvor jeg kan kjøpe en billig, har de noen billige på expert, elkjøp, elprice og sånt kanskje?? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 De har en Pioneer VSX-417K til 2500kr både hos Elprice og Expert, men jeg tror heller jeg ville kjøpt en Denon AVR-1507 hos HiFi Klubben til 2300 kr. Begge har automatisk kalibrering, noe fåtallet av de brukte har, men skal du kjøpe brukt så vil jeg si at den Yamahaen virker mest spennende. H/K er et generellt bedre merke, kanskje i overkant fokusert på godlyd for deg? Skal du ha nytt må du regne med å bruke rundt 2500 ser det ut til, i alle fall hvis du skal ha noe av litt kvalitet. Lenke til kommentar
Blaavarp Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 De har en Pioneer VSX-417K til 2500kr både hos Elprice og Expert, men jeg tror heller jeg ville kjøpt en Denon AVR-1507 hos HiFi Klubben til 2300 kr. Begge har automatisk kalibrering, noe fåtallet av de brukte har, men skal du kjøpe brukt så vil jeg si at den Yamahaen virker mest spennende. H/K er et generellt bedre merke, kanskje i overkant fokusert på godlyd for deg? Skal du ha nytt må du regne med å bruke rundt 2500 ser det ut til, i alle fall hvis du skal ha noe av litt kvalitet. hmm! ja! men da må jeg nesten kjøpe brukt ell noe, får jeg har ikke tenkt til å bruke mer enn 1000kr ell noe på det:P hihi Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Da ville jeg ringt og hørt hvordan det lå ann med den Yamahaen til 900kr. Den vil ikke spille så du sprenger trommehinnene, men den vil spiller relativt bra. Med de høyttalerene du har kjøpt blir lyden bedre en alle ferdigsett til den prisen, og flere ganger prisen også Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Den var dessverre til 1600 men det er jo lov å ringe og høre om det er mulig å presse prisen ned noe Men sant nok,den vil være bedre enn det meste av billigreceivere. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Den var visst til 1900, H/K forsterkeren var til 1600 ... Da ville jeg, om jeg kunne klart å leve med, (unskyld å si det, men), grelle utseende på H/K forsterkeren, kjøpt den. For jeg tror den er bedre rent lydmessig, den har nok også litt mer krefter. Eventuellt kan du jo kikke litt på bruktmarkedet selv og se hva du finner. Det kan være lurt å forhøre seg her, for kvalitetssikring Lenke til kommentar
Blaavarp Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Den var visst til 1900, H/K forsterkeren var til 1600 ...Da ville jeg, om jeg kunne klart å leve med, (unskyld å si det, men), grelle utseende på H/K forsterkeren, kjøpt den. For jeg tror den er bedre rent lydmessig, den har nok også litt mer krefter. Eventuellt kan du jo kikke litt på bruktmarkedet selv og se hva du finner. Det kan være lurt å forhøre seg her, for kvalitetssikring hmm! ja;) jeg får høre litt rundt, så skriver jeg her om jeg lurer på hvordan det er og sånt:) Lenke til kommentar
Blaavarp Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Funnet et United anlegg som skal selges, han skal ha 400kr for det.. Duger dette?? tenkte på å bruke forsterkern sammen med de proson anlegget jeg har kjøpt, vil det holde?? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Jeg kan med stor sikkerhet si at det vil gi et dårlig resultat. EDIT: vil anbefale at du legger litt mer penger i forsterkeren, både for å sikre at du får en god vare, og fordi du sansynligvis ikke får skikkelig surround til småpenger. Mange at disse ferdiganleggene, særlig de som er noen år nå, har kun stereoinngang, og lager surroundeffekten selv. Dette gir dårlig og falsk lyd, absolutt ikke noe du vil ha Her er det en som selger en brukt Sony surroundreciever som skal være kraftig nok til å gi deg godt med lyd. Den har digitalinnganger, både optiske og koaksiale, noe som er en fordel for deg tror jeg. Jeg vet ikke hva du skal bruke som kilde, men du kan som regel bruke optisk overføringskabel. Elles så finner jeg ingen brukte surroundforsterkere til under 1500 som har mulighet for å koble på flerkanals lyd. Endret 11. desember 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Blaavarp Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Jeg kan med stor sikkerhet si at det vil gi et dårlig resultat. okey:P hehe disse da?? http://finn.no/finn/viewimage?finnkode=118....svl=Hovedbilde http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=11...amp;WT.svl=Link http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=11...amp;WT.svl=Link Endret 11. desember 2007 av Blaavarp Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Ville uten tvil gått for H/K av de tre så lenge du kan leve med utseendet. Tror ikke du vil så helt feil med sonyen heller. Lenke til kommentar
Blaavarp Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Ville uten tvil gått for H/K av de tre så lenge du kan leve med utseendet. Tror ikke du vil så helt feil med sonyen heller. den vil klare å dra det proson anlegget?? er den noe bra til å bruke til en oppgrdering senere også evt.? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 JA, den H/K forsterkeren vil gjøre susen, den fra technics kan kanskje gå, avhengig av hva slags innganger den har. Lenke til kommentar
Blaavarp Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Hva med dette? http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=11...amp;WT.svl=Link http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=11...amp;WT.svl=Link http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=11...amp;WT.svl=Link http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=11...amp;WT.svl=Link Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Nei, ikke noe av det du fant nå sist, prøv deg heller på den H/K forsterkeren om du kan leve med designet på den. Lenke til kommentar
Blaavarp Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Nei, ikke noe av det du fant nå sist, prøv deg heller på den H/K forsterkeren om du kan leve med designet på den. okey! så du mener at det proson anlegget fungerer ganske bra? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Skal du plutselig ha nye høyttalere nå? skjønner ikke helt jeg Ville uansett ikke satsa på noen av de du linka til sist, for det var ingen gode pakker, Selv om de var billige ville ikke jeg kjøpt de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå