Moderat Bruker Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Hei Faar ikke startet PC-en uten vifte plugget i CPU vifte uttaket paa hovedkortet! Dette er litt problematisk siden jeg oensker aa styre alle viftene i PC-en direkte via Kama Meter. Noen som vennligst kan gi meg en god veiledning i hvordan aa gjoere dette - eller linke meg til en nettside som forklarer? Takk Endret 12. desember 2007 av maypenray Lenke til kommentar
fdl Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 jeg bruker ikke den orginale cpu-viften.... det var ingen problem for meg... Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 fdl - men tar du power til cpu-viften fra hk? Det er der problemet ligger, tror jeg.... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Sjekk i BIOS om Fan Speed Monitoring for CPU'en er slått av eller i alle fall at "Shutdown Enable" ikke er haket av. (Manualen kapittel 2.1.2 - ABIT EQ) Endret 11. desember 2007 av trn100 Lenke til kommentar
fdl Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 fdl -men tar du power til cpu-viften fra hk? Det er der problemet ligger, tror jeg.... jeg bruker bare en vanlig vifte som er kopla til hovedkortet..... Termaltake 120 extreme.... ( eller ne i den duren.... ) Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Problemet her er at så fort du ikke har CPU vifta koblet til den lille kontakten på hovedkortet, men en annen kilde istedet, så vil det utløses en alarm i PC`n og den vil skru seg av. Du må nok bare lete litt i bios og se om du finner noen innstillinger for dette. Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Jepp Naa er det i orden. Diverse disables and F10 gjorde veiv i vellingen Takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå