Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Påstått vannplaning i under 60km`t

MaSo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

uff altså, tror jeg med sikkerhet kan si at farta har vært en del høyere enn 60.

Henter ut hva personen har slengt i tryne på meg før jeg ble ignorert :p

stekk og grnu dg.. håpa du be å fær i grøfta en gang du og.. og da får du kjenn kossn dæ e.. spælla ingen rolle om kor stor fart man har, når dæ gjell vannplaning... kjøttkuk!!

man kan ikke stoppe vannplaning.. og uansett kor fort man kjør kan man kjør ut i grøfta når dæ e vannplaning.. og om dåker veit nokka om ford.. så e dn bilmerke kam slæpp på ræva fort.. om dåkker e ikje så dum så slutta dåkker å var barnslig...

homojenter!!

Alt dette bare fordi jeg mente at det umulig kunne ha vært kjøring etter forholdene, også kjennt som idiotkjøring

Lenke til kommentar
uff altså, tror jeg med sikkerhet kan si at farta har vært en del høyere enn 60.

stekk og grnu dg.. håpa du be å fær i grøfta en gang du og.. og da får du kjenn kossn dæ e.. spælla ingen rolle om kor stor fart man har, når dæ gjell vannplaning... kjøttkuk!!

man kan ikke stoppe vannplaning.. og uansett kor fort man kjør kan man kjør ut i grøfta når dæ e vannplaning.. og om dåker veit nokka om ford.. så e dn bilmerke kam slæpp på ræva fort.. om dåkker e ikje så dum så slutta dåkker å var barnslig...

homojenter!!

Alt dette bare fordi jeg mente at det umulig kunne ha vært kjøring etter forholdene, også kjennt som idiotkjøring

:!:

Det der kan vel ikke ha skjedd i mer enn 30 km/t vel? :cool:

DSC00896.jpg

Har nok neppe skjedd i 60 km/t det der. Har vel vært en verdensmester som har kjørt, ignorert at det var vått på veien og blitt flau etterpå, da han fant ut at han ikke var verdensmester allikevel.. :p

Lenke til kommentar

ctrl c, ctrl v fra nokiantires.com:

Ifølge tester starter vannplaning ved 76 km/t når vann trenger inn under utslitte dekk (mønsterdybde under 1,6 mm), mens for nye dekk skjer det ved 96 km/t.

Altså med mindre han kjørte med slicks så er det lite sannsynlig han fikk vannplaning i 60 :)

Lenke til kommentar
ctrl c, ctrl v fra nokiantires.com:

Ifølge tester starter vannplaning ved 76 km/t når vann trenger inn under utslitte dekk (mønsterdybde under 1,6 mm), mens for nye dekk skjer det ved 96 km/t.

Altså med mindre han kjørte med slicks så er det lite sannsynlig han fikk vannplaning i 60 :)

Og vanndybden i den testen var? Kjører man i 60 km/t rett ut i en flere centimeter dyp dam er det nok ikke så vanskelig å få en ikke så alt for tung bil til å vannplane, ihvertfall ikke hvis den ikke har gode dekk.

Men i tilfellet her tyder nok skadene som er påført billen at hastigheten har vært mye høyere enn 60 km/t..

homojenter!!

Så Ford generelt slipper veldig fort med "ræva"? Vel, jeg har da kjørt i over 80 i regnevær med Fiestaen uten at det har endt i grøfta. :D

Denne personen vitner ikke til å være den spisseste blyanten i penalet.. Creds for god norsk da. :p

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Jeg skal være forsiktig med å svare for bastant på den her. Men syns det virker usannsynlig at en bil kan kjøre så jævlig ut i under 60 km/t på grunn av vannplaning. Mønsteret på dekkene virker da ikke så håpløse.. Men hva mer har han gjort med bilen egentlig? Ser jo ut som om den har blitt klemt mellom to lastebiler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...