Gå til innhold

Port Forward til Port 80 på Linksys WRT300n

faMir

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en webserver gående og ønsker å forwarde port 80 til denne.

Routeren er en Linksys WRT300n med DynDNS lagt inn.

Jeg har satt opp "Single Port Forwarding" under "Applications and gaming". Der peker port 80 til serverens IP.

Men når jeg går til mitt DynDNS alias så kommer jeg bare til webinterfacet til routeren. Den vil altså ikke forwarde porten! :(

Jeg har også forsøkt å forwarde ekstern port 85 til intern port 80 og aksessert www.url.net:85 men får error 404.

Det går heller ikke å sette serveren i DMZ.

Er det noen smarte sjeler her som kan komme med et tips? :)

På forhånd takk.

Endret av faMir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken firmware bruker du? Mulig den blokkerer forwarding av port80 pga access til web-gui skal være mulig til enhver tid. Hvilke protokoller åpner du?

Prøv heller å forward ekstern port 80 til intern port 85 og sett webserveren til å kjøre på 85

edit: du kan også prøve å deaktivere remote web management om du har det aktivert

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Hvilken firmware bruker du? Mulig den blokkerer forwarding av port80 pga access til web-gui skal være mulig til enhver tid. Hvilke protokoller åpner du?

Prøv heller å forward ekstern port 80 til intern port 85 og sett webserveren til å kjøre på 85

edit: du kan også prøve å deaktivere remote web management om du har det aktivert

Jeg har firmware 2.00.08.

(Det er også et problem jeg har. Routeren sier at firmwaren jeg prøver å oppdatere den med ikke er laget for routeren, selv de jeg laster ned fra Linksys.)

Jeg åpner for TCP protokollen til port 80, men har også forsøkt den som heter "both", altså både TCP og UDP.

Å sette serveren til port 85 løste heller ikke problemet dessverre. Jeg kommer til routerens webinterface når jeg går på www.alias.net og får 404 når jeg går på www.alias.net:85.

Remote Access har alltid vært deaktivert. Under "Web access" kan jeg velge å bruke HTTP eller HTTPS, men ingen av de valgene løser problemet heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...