NevroMance Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hei. Skal koble meg til ett nettverk som er kryptert med wpa-enterprise. Bruker netcfg for å koble meg på trådløse nettverk. Lurer på om noen kan si meg hvordan en /etc/network-profiles fil vil måtte se ut for å fungere med dette? Har kun en standard network-profiles fil som dette og har ikke peiling på hvordan jeg skal sette det opp riktig. Forsøkt å google det, men kommer ikke noen oppsett av network-profiles. # # Network Profile # DESCRIPTION="Default Network Profile" # Network Settings INTERFACE=wlan0 HOSTNAME=Martin # Interface Settings (use IFOPTS="dhcp" for DHCP) IFOPTS="dhcp" GATEWAY=192.168.1.1 # DNS Settings (optional) DOMAIN=localdomain #DNS1=192.168.0.1 #DNS2= # Wireless Settings (optional) ESSID=uio EAP=LEAP KEY_MGMT=IEEE8021X #KEY= #IWOPTS="mode managed essid $ESSID channel 6 key restricted $KEY" #WIFI_INTERFACE=wlan0 # use this if you have a special wireless interface # that is linked to the real $INTERFACE #WIFI_WAIT=5 # seconds to wait for the wireless card to # associate before bringing the interface up USEWPA="yes" # start wpa_supplicant with the profile WPAOPTS="-Dwext" # use "" for normal operation or specify additional # options (eg, "-D ipw") # see /etc/wpa_supplicant.conf for configuration AUTOWPA="yes" # automatically configure WPA PASSKEY="xxxxxxxxx" # wpa passkey/phrase. for use with AUTOWPA Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Bruk NetworkManager. Da får du opp et vindu hvor du kan taste inn bruker og passord -> klikk OK -> ferdig. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Vet om NetworkManager, men liker at ting kjører i bakgrunnen som det gjør om jeg bruker netcfg. Vil helst unngå NetworkManager da jeg ikke liker programmet noe spesielt, hatt litt dårlig erfaring med tidligere versioner av det. Fryst så jeg har måtte restarte for å få nett igjen osv. Må si jeg liker config filer mye bedre, men finner ingenting om wpa-enterprise for disse filene. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Du kan jo lete i greiene til usit, klikk deg inn fra uio.no -> noe med hjemmepc på studentby eller noe sånnt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå