Christian86 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Batteriet får du ikke på garanti eller reklamasjon, her må du nok bare kjøpe nytt. Er ganske vanlig at batteriene dør fort da maskinen ofte står med lader i så og si hele tiden hos folk flest. (Meg selv blant annet.) Når det gjelder disse problemene med brannfarlige batteriene som du nevner skal du selve kunne sjekke om du er berørt ved å sjekke serienr på batteriet eller maskinen oppmot lister på dell sine sider. Finner vel på dell sine sider, orker ikke lete frem nå men gjorde dette selv da dette var i media i fjor høst. Hvorfor får trådstarter ikke dette på reklamasjon? Et batteri holder ofte lengre enn 1 år, så hvis det dør for tidlig i forhold til hva som kan forventes, så kan en rette reklamasjon på dette. Om batteriet er tilbake kalt, an dette sjekkes på www.dellbatteryprogram.com Om ikke så er det følgende rettnings linjer som gjelder: Batteriet har 1. års garanti, og skal holde min. 15 min med senket lys styrke, uten WiFi og Blåtann aktivert. Batteri er i følge forbruker rådet, en slitasje del, og reklamasjon kan føres om det ikke holder forventet levetid (1. år). mere info finner du på leverings betingelsene til Dell, punkt 8.6 http://www1.euro.dell.com/content/topics/t...n&~lt=popup Er PCen kjøpt igjennom bedrift gjelder andre regler: 2 års reklamasjons om ikke anen avtale er i gang (service avtale), da kanseleres automatiskt reklamasjons retten. Strøm forsyning: 5 års reklamasjons rett, om det ikke er bedrifts kjøp, se over. MEN du må hevde reklamasjon for teknikker, de er ikke forpliktet og informere deg om det. Slitasjedel? Lærer du ikke når folk sier deg imot, for det finnes ikke noe som kalles slitasjedel i loven. Så hvorfor fortsetter du å skrive dette når vi gang på gang forteller deg dette? Forsåvidt er hva Dell skriver riv raskende likegyldig. Kan et batteri forventes å vare lengre enn dette, så må en begynne å se om det er en mangel. Om Dell skriver annet i sine vilkår, så er det deres sak. Lenke til kommentar
Veroni Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Batteriet får du ikke på garanti eller reklamasjon, her må du nok bare kjøpe nytt. Er ganske vanlig at batteriene dør fort da maskinen ofte står med lader i så og si hele tiden hos folk flest. (Meg selv blant annet.) Når det gjelder disse problemene med brannfarlige batteriene som du nevner skal du selve kunne sjekke om du er berørt ved å sjekke serienr på batteriet eller maskinen oppmot lister på dell sine sider. Finner vel på dell sine sider, orker ikke lete frem nå men gjorde dette selv da dette var i media i fjor høst. Hvorfor får trådstarter ikke dette på reklamasjon? Et batteri holder ofte lengre enn 1 år, så hvis det dør for tidlig i forhold til hva som kan forventes, så kan en rette reklamasjon på dette. Om batteriet er tilbake kalt, an dette sjekkes på www.dellbatteryprogram.com Om ikke så er det følgende rettnings linjer som gjelder: Batteriet har 1. års garanti, og skal holde min. 15 min med senket lys styrke, uten WiFi og Blåtann aktivert. Batteri er i følge forbruker rådet, en slitasje del, og reklamasjon kan føres om det ikke holder forventet levetid (1. år). mere info finner du på leverings betingelsene til Dell, punkt 8.6 http://www1.euro.dell.com/content/topics/t...n&~lt=popup Er PCen kjøpt igjennom bedrift gjelder andre regler: 2 års reklamasjons om ikke anen avtale er i gang (service avtale), da kanseleres automatiskt reklamasjons retten. Strøm forsyning: 5 års reklamasjons rett, om det ikke er bedrifts kjøp, se over. MEN du må hevde reklamasjon for teknikker, de er ikke forpliktet og informere deg om det. Slitasjedel? Lærer du ikke når folk sier deg imot, for det finnes ikke noe som kalles slitasjedel i loven. Så hvorfor fortsetter du å skrive dette når vi gang på gang forteller deg dette? Forsåvidt er hva Dell skriver riv raskende likegyldig. Kan et batteri forventes å vare lengre enn dette, så må en begynne å se om det er en mangel. Om Dell skriver annet i sine vilkår, så er det deres sak. Takk Christian, men hvordan vet jeg som en helt vanlig pcbruker dette?(det siste) har ikke peiling på data og batteri.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 En kan jo se her: Simen 1 Det er en oppsummeringstråd med mye informasjon. Lenke til kommentar
Veroni Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 En kan jo se her: Simen 1 Det er en oppsummeringstråd med mye informasjon. takk Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hvorfor får trådstarter ikke dette på reklamasjon? Et batteri holder ofte lengre enn 1 år, så hvis det dør for tidlig i forhold til hva som kan forventes, så kan en rette reklamasjon på dette. Det er bare slik jeg har forstått det utifra det jeg har lest, men godt mulig jeg tar feil på dette punktet. Isåfall skal jeg hvertfall prøve reklamere på mitt batteri fra Dell som nå må erstattes, ca 1,5 år gammelt og stått på døgnet rundt med lader i. Lenke til kommentar
Veroni Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Hvorfor får trådstarter ikke dette på reklamasjon? Et batteri holder ofte lengre enn 1 år, så hvis det dør for tidlig i forhold til hva som kan forventes, så kan en rette reklamasjon på dette. Det er bare slik jeg har forstått det utifra det jeg har lest, men godt mulig jeg tar feil på dette punktet. Isåfall skal jeg hvertfall prøve reklamere på mitt batteri fra Dell som nå må erstattes, ca 1,5 år gammelt og stått på døgnet rundt med lader i. Jeg prøvde å starte dataen uten å ha batteriet i med bare lader i, det funket ikke. Jeg har noen spørsmål: er det ventelig og aksepterende at Dell bruker 3 uker på å vurdere om det er en reklamasjon eller ikke jamfør loven og annen praksis på dette området?? De sier jo at kontakten til strømmen er slitt..og at det er vanlig, men bare etter 1.5 år? Er det vANLIG? Skal ikke kontakten holde like lenge som pcn?? Hvordan blir den slitt ut?? Hvilke argumenter kan jeg bruke for å få dem til å gjøre dette raskere og vurdere en reklamasjon? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) At strømkontakten skal være slitt? Bullshit. Om den er brukt på normalt vis skal den ha en levetid på langt over 2 år. Isåfall lager Dell substandard produkter og det burde advares mot dem. Joda, kundebehandler skal sannsynligvis prøve å unngå så mange reklamasjoner som mulig, men de må finne en fin balanse mellom å gjøre det og å ikke si at "våre produkter er dritt som ikke holder like lenge som konkurrentens vare". Forøvrig kan de godt bruke 3 uker på verkstedet, men du har krav på lånepc hvis det tar lengre enn 1 uke, så lenge det ikke medfører "en urimelig kostnad for selger" . Hva denne urimelige kostnaden tilsier er det ikke noe om i forbrukerkjøpsloven, og her ligger problemet. hva er en urimelig kostnad?. Endret 11. desember 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Veroni Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 At strømkontakten skal være slitt? Bullshit. Om den er brukt på normalt vis skal den ha en reklamasjonsrett på i alle fall 2 år nå gråter jeg..fikk en mail med prisoverslag fra dem..en reparasjon vil koste 4000 kr ca!!! og pcn kostet 8000...HURRA....dette finner jeg meg ikke i:| Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Forbrukerrådet neste sier jeg bare da... Forøvrig. Du har vel sagt at du vil REKLAMERE på laptoppen vel? Altså nevnt reklamasjon med ord? Noen ganger er det som ett magisk ord som gjør alt mye lettere fordi du da viser at du kjenner rettighetene dine. Og det er en privatkjøpt laptop? ikke noe bedriftskjøp involvert eller noe? Jeg tror de felste vil si at en laptop er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år. Da er det 5 års reklamasjon som gjelder. At en intern del, som sannsynligvis sitter fastmontert på hovedkortet (årsaken til at det ble så dyrt) ikke skal holde i ihvertfall 2 år er helt urimelig, og det håper jeg den konsulenten du snakket med forstår også. Jeg ville forsøkt å ringe til dem igjen. Får du en slik vrien konsulent, spør om du kan få snakket med sjefen hans eller en som i alle fall har en grunnleggende kunnskap om norsk forbrukerrett. Endret 11. desember 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Veroni Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Forbrukerrådet neste sier jeg bare da... Forøvrig. Du har vel sagt at du vil REKLAMERE på laptoppen vel? Altså nevnt reklamasjon med ord? Noen ganger er det som ett magisk ord som gjør alt mye lettere fordi du da viser at du kjenner rettighetene dine. Og det er en privatkjøpt laptop? ikke noe bedriftskjøp involvert eller noe? Jeg tror de felste vil si at en laptop er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år. Da er det 5 års reklamasjon som gjelder. At en intern del, som sannsynligvis sitter fastmontert på hovedkortet (årsaken til at det ble så dyrt) ikke skal holde i ihvertfall 2 år er helt urimelig, og det håper jeg den konsulenten du snakket med forstår også. Jeg ville forsøkt å ringe til dem igjen. Får du en slik vrien konsulent, spør om du kan få snakket med sjefen hans eller en som i alle fall har en grunnleggende kunnskap om norsk forbrukerrett. du har sikkert lest hovedinnlegget..og av det kommer det klart frem at jeg har nevnt deg og bedt dem om å vurdere det. Han konsulenten var redd og svensk og la på flere ganger..jeg måtte ringe opp igjen og han tok den selvfølgelig ikke..så fikk jeg en annen som bare..ja jeg ser du har snakket med en annen, vent litt..så ble det lagt på..osv. Useriøst. Jeg skal ta kontakt med forbrukerrådet ja. Det er et privatkjøp. Lenke til kommentar
Veroni Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 de kan vel ikke bruke 3 uker på å vurdere om det er en reklamasjon uten å se på pcn? hvorfor skal de ikke se på produktet før de tar en så viktig avgjørelse?(har mye å si for meg) Lenke til kommentar
V-by Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Kan ikke skjønne at Dell er så vrange. Jeg har vert en god del i kontakt med brukerstøtten til Dell, og har nesten bare positivt å si om dem. Men noen råtne egg er det jo. Du må ha vert utrolig uheldig med brukerstøtten du møtte på. Du har nå fått prisoverslaget, da å ring Dell enda en gang, møter du på en som tydelig hvis ikke har peiling på hva han driver med, spør du om du kan bli satt over til en mere kompetent person. Du sier sa at du har brukt pc-en til vanlig bruk, og ikke utsatt den for noen farer, og vil bytte batteri, og få reparert pc-en under garanti/reklamasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå