Gå til innhold

Hull i stål kabinett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg går ut ifra at fyren mente denne: http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=N...NIB001&toc=2297

siden den er eneste ting microplex har til å kutte i metaller med..

og ja! du kan kutte huller i kabinettet med den.. har ikke testa selv though.. men det ser ikke så vanskelig ut på forklaringen..

den var ikke så veldig dyr heller.. kjøp den og test på no metall, så merke du fort om det blir bra eller ikke..

Lenke til kommentar
heter nok hullsag.

så på clas ohlson nå, men litt ugreie størrelser da om du vurderer en 120 mm vifte.

Om eg har skjønt hva dere mener med hullsag så kaller eg det for stikksag(rotterumpe)

Da skjønte du nok ikke mye :wink:

En hullsag er faktisk en akkurat hva ordet beskriver, en rund sag til montering på borremaskiner og har sagtenner i en sirkel slik at de lager et helt rent og perfekt sirkelformet hull.

Kan man få lånt en stikksag og bare kjøpe et sagblad til metall så fungerer det ypperlig og kan brukes til mer en sirkelformede hull, er kjekt å ha hvis du har tenkt å modde kasse med et vindu.

Sagblad til metall koster kansje 30-40 kr og kan du få lånt en stikksag så blir det en billig og bra løsning.

Lenke til kommentar

Da skjønte du nok ikke mye  :wink:  

En hullsag er faktisk en akkurat hva ordet beskriver, en rund sag til montering på borremaskiner og har sagtenner i en sirkel slik at de lager et helt rent og perfekt sirkelformet hull.

Kan man få lånt en stikksag og bare kjøpe et sagblad til metall så fungerer det ypperlig og kan brukes til mer en sirkelformede hull, er kjekt å ha hvis du har tenkt å modde kasse med et vindu.

Sagblad til metall koster kansje 30-40 kr og kan du få lånt en stikksag så blir det en billig og bra løsning.

Nå er eg med :D Men er det bra å bruke på stål? Har brukt slik verktøy bare på tre, brukte det på høytalerne mine.

Men kunne bare bruke det til diskanten og bassrefleks rørene, var ikke store nok til bassmebran hullene, der måtte eg bruke stikksag.

Lenke til kommentar
Nå er eg med :D Men er det bra å bruke på stål? Har brukt slik verktøy bare på tre, brukte det på høytalerne mine.

Men kunne bare bruke det til diskanten og bassrefleks rørene, var ikke store nok til bassmebran hullene, der måtte eg bruke stikksag.

Jeg bruker nesten bare stikksag til dette, husk å kjør høy hastighet og lite mating samt bruk et stødig underlag så går det smertefritt.

Har selv moddet flere kabinetter, hull i dimensjoner fra 40-120mm og skjært ut flere vinduer.

Som sagt, høy hastighet og liten mating er det aller viktigste ved "kirurgiske inngrep" på kabinettet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...