chil Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 hei har et chif kabinett som jeg skal lage vifte hull i toppen på kan jeg få det fint med denne: http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp takk for svar! Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 ??????? :o Drit i å svare hvis du ikke vet.. Til han andre : Linken din havner bare til forsiden, du må kopiere den først. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Gå til produktet du vil ha og høyreklikk på DEN siden. Velg så Properties og paste oss den linken som stpr under address Lenke til kommentar
ERaZeR_ Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 ??????? :o Drit i å svare hvis du ikke vet.. Til han andre : Linken din havner bare til forsiden, du må kopiere den først. Dust! "????? :o " var til han første... jeg lurte på hva han mente vi skulle si vår mening om! Lenke til kommentar
PeNtA Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 jeg går ut ifra at fyren mente denne: http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=N...NIB001&toc=2297 siden den er eneste ting microplex har til å kutte i metaller med.. og ja! du kan kutte huller i kabinettet med den.. har ikke testa selv though.. men det ser ikke så vanskelig ut på forklaringen.. den var ikke så veldig dyr heller.. kjøp den og test på no metall, så merke du fort om det blir bra eller ikke.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 ??????? :o Drit i å svare hvis du ikke vet.. Til han andre : Linken din havner bare til forsiden, du må kopiere den først. Hehe vet du det bedre da? Alle vet at han vil ha et hull, men hvilken vifte han skulle ha i hullet vet vi ikke? Kan tenke meg det er en kabinett vifte 92x92. Lenke til kommentar
chil Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 beklager var selvsagt denne dingsen jeg mente takk for tilbakemeldinger, men ingen som har erfaring?? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NIB001 åsser verktøy er anbefalt og bruke da? jeg tenkter på enten 92, eller 120 hull har ikke bestemt meg Lenke til kommentar
Komle Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Jeg anbefaler hullbor i den dimesjonen vifta er på og en god gammeldags boremaskin, det blir helt rundt og ser mye bedre ut enn de fleste andre metoder til å lage runde hull i metallplater. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Du kan ikke kopiere linken i browseren på siden hos microplex du må høyreklikke på en link inn til varen og så velge kopiere link, slik ser en link ut da http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=PSR4609D7W heter faktisk kopier snarvei det å kopiere Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 ulempen med ringborr er at de koster en god del (i hvert fall på byggmakker) og der jeg så hadde de ikke 120mm. Ikke nøyaktig i hvert fall. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Greier ringbor å sage i 1mm (+?) stål da? Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Greier ringbor å sage i 1mm (+?) stål da? Ringbor? Hvis det er det jeg tror det er, kaller det hullsag selv. Har jeg brukt dette på 20mm gods selv. O2 Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 heter nok hullsag. så på clas ohlson nå, men litt ugreie størrelser da om du vurderer en 120 mm vifte. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 heter nok hullsag.så på clas ohlson nå, men litt ugreie størrelser da om du vurderer en 120 mm vifte. Om eg har skjønt hva dere mener med hullsag så kaller eg det for stikksag(rotterumpe) Lenke til kommentar
norrick Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 heter nok hullsag.så på clas ohlson nå, men litt ugreie størrelser da om du vurderer en 120 mm vifte. Om eg har skjønt hva dere mener med hullsag så kaller eg det for stikksag(rotterumpe) Da skjønte du nok ikke mye :wink: En hullsag er faktisk en akkurat hva ordet beskriver, en rund sag til montering på borremaskiner og har sagtenner i en sirkel slik at de lager et helt rent og perfekt sirkelformet hull. Kan man få lånt en stikksag og bare kjøpe et sagblad til metall så fungerer det ypperlig og kan brukes til mer en sirkelformede hull, er kjekt å ha hvis du har tenkt å modde kasse med et vindu. Sagblad til metall koster kansje 30-40 kr og kan du få lånt en stikksag så blir det en billig og bra løsning. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Om eg har skjønt hva dere mener med hullsag så kaller eg det for stikksag(rotterumpe) Stikksag og hullbor er vel to forskjellige ting?? edit: URL Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Da skjønte du nok ikke mye :wink: En hullsag er faktisk en akkurat hva ordet beskriver, en rund sag til montering på borremaskiner og har sagtenner i en sirkel slik at de lager et helt rent og perfekt sirkelformet hull. Kan man få lånt en stikksag og bare kjøpe et sagblad til metall så fungerer det ypperlig og kan brukes til mer en sirkelformede hull, er kjekt å ha hvis du har tenkt å modde kasse med et vindu. Sagblad til metall koster kansje 30-40 kr og kan du få lånt en stikksag så blir det en billig og bra løsning. Nå er eg med Men er det bra å bruke på stål? Har brukt slik verktøy bare på tre, brukte det på høytalerne mine. Men kunne bare bruke det til diskanten og bassrefleks rørene, var ikke store nok til bassmebran hullene, der måtte eg bruke stikksag. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Nå er eg med Men er det bra å bruke på stål? Har brukt slik verktøy bare på tre, brukte det på høytalerne mine.Men kunne bare bruke det til diskanten og bassrefleks rørene, var ikke store nok til bassmebran hullene, der måtte eg bruke stikksag. Jeg bruker nesten bare stikksag til dette, husk å kjør høy hastighet og lite mating samt bruk et stødig underlag så går det smertefritt. Har selv moddet flere kabinetter, hull i dimensjoner fra 40-120mm og skjært ut flere vinduer. Som sagt, høy hastighet og liten mating er det aller viktigste ved "kirurgiske inngrep" på kabinettet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå