Gå til innhold

Skofterud på bar - dårlig forbilde?

Dotten

Anbefalte innlegg

Vibeke Skofterud fulgte i andre toppidrettsutøvere som Erik Mykland, Anja Andersen og Mia Hundvis sine fotspor og oppførte seg ikke som et (hjernevasket) robotprodukt fra idretten. Hun gikk på bar. Atpåtil dagen før en stafett. Nå får hun kritikk for å være et dårlig forbilde.

Er det bare meg som syntes folk som viser mer normale tendenser, slik som en av tidenes fotballspillere Erik Mykland, faktisk er et gode forbilder? Der de viser at man ikke må være plassert innenfor en moralsk firkant hvor man blir uglesett om man ikke spiser fem om dagen og regelrett hengt ut om man gjør noe så skandaløst som å gå på en bar for å være sosial? Er det virkelig ikke lov til å være anderledes for en toppidrettsutøver? Hvorfor måtte Mykland fotfølges fordi han røykte og gikk daglig på stampuben sin, når han var Norges beste fotballspiller? Hvorfor skal Skofterud være et dårlig forbilde når hun faktisk presterer? Og hvorfor måtte Alsgaard gang på gang bli spurt om han snart burde slutte å spise hamburgere?

Er det bare meg som er lei av produktene som nå kommer ut på løpende bånd fra toppidrettsenteret, topptrent i å svare utifra et manus fremfor å si ting fra levra. Hvor man ikke engang kan ta seg en tur på bar uten at man plutselig blir stemplet som dårlig forbilde. Seriøst, Skofterud har gjort såpass at hun er et godt forbilde og det virker lettere fanatisk å forkaste alt dette og stemple henne som dårlig forbilde grunnet barbesøk. Jeg håper ikke jeg er alene i den oppfatning. Jeg sier amen til de som tør å være menneskelig innen idretten. :)

Drikk vin du Skofterud, du overkjører jo konkurentene allikevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes da det er bedre å være et "dårlig" forbilde ved å gjøre som man vil, enn å være et bra et ved å leve et annet liv enn du vil. Det er ikke ulovlig for en fullvoksen kvinne å være på bar, om det er før eller etter stafett. Det er helt normalt, og fordet om ho er profesjonell idrettsutøver må hun få lov til å ta seg den friheten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...