Gå til innhold

Kreve programmer for å komme på nett. (VG1)

Myou

Anbefalte innlegg

Hallo. Sitter på skolen nå og fant ut at idag var det en "oppdatering" for å kunne komme inn på internett. måtte inn på en side og laste ned ett anti-spyware prog. Også kjent som office-scan. Det var visst noe nytt nå.

Har de rett til å "påkreve" meg dette prorgrammet hvis jeg skal på nett?. Jeg bruker allerede ett program kalt "Cisco clean access agent for å kunne logge på nettverket.

Var hos en pshyco-kis som er ekstremt god med data, han fiksa laptopen min, og jeg fikk vite endel nyttige ting. Og han sa at han hadde vært sjef for den IT-avdelingen som er på skolen her og det han sa til meg var at jeg egentlig kunne kreve å komme på nett uten noen slags innlogging elns.

Selvsagt er jo grunnen for dette at man skal ha folk under kontroll, og alle porter er jo stengt, men jeg hverken spiller eller laster ned på skolen. For meg går det kun i normale nettsider og skolearbeid.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Joda, det kan de nok bestemme. Det er jo de som eier/styrer nettet. Så det er helt opp til IT-avdelingen hva som kreves for å få tilgang til det.

(Office-scan fungerer bra det ;))

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Mhhm. Ok, men må nesten si det at det blir litt dumt med det antivirus-programmet. Ikke at jeg rakker ned på det fordi jeg tror det er dårlig, men jeg klarer meg liksom med det jeg har.

Endret av Myou
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Mhhm. Ok, men må nesten si det at det blir litt dumt med det antivirus-programmet. Ikke at jeg rakker ned på det fordi jeg tror det er dårlig, men jeg klarer meg liksom med det jeg har.

Det er nok bra nok for deg ja. Men jeg vil tro at de bruker OfficeScan til å sende mail om virus. Det har vi her på jobben, og det er kjekt å få vite om folk med masse virus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...