AudunSæther Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hvor lang telefonkabel kan man ha mellom telefon-uttak og adsl-modem før det går ut over hastighet/stabilitet ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Det er ikke så enkelt å svare på spørsmålet da det avhenger av hvor marginal forbindelse du har fra før. Tapet mellom deg og telesentralen påvirkes jo av en sum av lengdene og øker jo lengre kabel du har fra forgreningen. Normalt vil en kabel innendørs kun utgjøre få prosent av den totale kabellengden. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Kabelen idag er vel en meter, men om jeg flytter modemet vil det vel bli 7-8 meter, max 10. Dette vil med andre ord gå greit? Lenke til kommentar
fredster Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Kabelen idag er vel en meter, men om jeg flytter modemet vil det vel bli 7-8 meter, max 10. Dette vil med andre ord gå greit? Skulle ikke by på noen problemer. Jeg har 15 meter med tilnærmet null i tap, så det skulle bare være å sette i gang. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Har nå 20 meter kabel mellom uttak og modem (de hadde ikke kortere på butikken ), og det fungerer glimrende. Så langt har jeg ikke merket noe tap i heletatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå