HondaNSR Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Hei. Tenker og kjøpe meg en flatskjerm over jul, sikkert en lcd. Noen som kan komme med konkrete forslag`? Må ha en som er GOD på tv-signaler, siden det er det jeg bruker den mest til.. Har riks-tv til en opplysning. Den blir også brukt til en del film og litt data.' EDIT: kan være greit og få med at den må være 40" eller mer. Endret 10. desember 2007 av HondaNSR Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 her har du samsung s8 40" til ca 10k samsung m8 40" til 13k (har full hd og en ekstra hdmi) eller samsung f8 40" til ca 16k (helt ny med full hd+++) vil absolutt anbefale samsung eller panasonic hold deg langt unna philips! de kan bare å lage små ting! Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hei.Tenker og kjøpe meg en flatskjerm over jul, sikkert en lcd. Noen som kan komme med konkrete forslag`? Må ha en som er GOD på tv-signaler, siden det er det jeg bruker den mest til.. Har riks-tv til en opplysning. Den blir også brukt til en del film og litt data.' EDIT: kan være greit og få med at den må være 40" eller mer. Etter jul kommer det nok en del nye skjermer. Det kommer til å skje mye det neste året. Produsentene jobber på spreng for å lage nye og bedre flatskjermer. Skal du kjøpe en av årets modeller som funker bra på analoge signaler så burde du sjekke ut Sony KDL D3000. Denne finnes i 32", 42 og jeg tror du kan få tak i en 46". Sony er helt klart en av de beste på å håndtere signaler med lav oppløsning, som for eksempel vanlige tv signaler. Denne tv-en er ikke full hd, men dette trenger du heller ikke, hvis du da ikke skal spille x-box 360 eller ps3. De lærde strides om man i det hele tatt kan se forskjell på 720P og 1080P på en 42" skjerm. På en 32" er det i alle fall ikke noe poeng med annet enn hd-ready. Hvis du er ute etter en god film tv så bør du nok velge en plasma da disse har bedre sortnivå og responstid. LG kommer med en ny serie på nyåret, men Panasonic's PV70 er en veldig bra plasma skjerm som ligger innefor ditt priskrav. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Analoge signal var da så, jeg har rikstv.. Lurer litt på en plasma fra panasonic, men da driter jeg i fullhd. Eller en bakprojeksjon på 50" fra sony.. Ellers så er det en 46" LCD fra samsung, og en 42" Tatung jeg ser litt på. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Analoge signal var da så, jeg har rikstv.. Lurer litt på en plasma fra panasonic, men da driter jeg i fullhd. Eller en bakprojeksjon på 50" fra sony.. Ellers så er det en 46" LCD fra samsung, og en 42" Tatung jeg ser litt på. Det er ikke digital tv av den grunn! Signalene som går fra dekoderen til tv er fremdeles analoge! Det er de selv om du bruker hdmi. Bakprojeksjon fra Sony er et meget bra valg. Den siste modellen de slapp er full hd også. Bakprojeksjon har et bilde som danker ut det meste av lcd og plasma, men om du får en bra en til 10 laken, det er jeg ikke så sikker på. De litt eldre bakprojeksjons tv-ene har et litt soft bilde. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Bra brukererfaringer på sonys 50" hd-klare i prisguiden da.. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Bra brukererfaringer på sonys 50" hd-klare i prisguiden da.. Det sto en bakprojeksjons tv i vinduet til Sony Center for en tid tilbake. Det så skikkelig rått ut... Hvis du har plass til en slik i stua di så burde du bare handle... Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Det er ikke digital tv av den grunn! Signalene som går fra dekoderen til tv er fremdeles analoge! Det er de selv om du bruker hdmi. nei det er feil, både dvi og hdmi er digitale signal. analog i den forstand at det er spenningsvariasjoner som går over hyssingen, men med den definisjonen er alle datamaskiner også analoge. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Det er ikke digital tv av den grunn! Signalene som går fra dekoderen til tv er fremdeles analoge! Det er de selv om du bruker hdmi. nei det er feil, både dvi og hdmi er digitale signal. analog i den forstand at det er spenningsvariasjoner som går over hyssingen, men med den definisjonen er alle datamaskiner også analoge. Ah jeg tenkte på signalene som går fra dekoderen. Kjører man med scart så blir det analoge signaler som går inn i tv. Derfor kan digital tv bli litt missvisende... Hvis man bruker hdmi så vil ikke tv signalet bli noe bedre på de vanlige sendingene, det blir de kun hvis du har hd kanaler. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Endet opp med en Toshiba Regza 42Z3030D til 14 lapper. Får den i hus imorgen om alt går bra med lån av varebil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå