Gå til innhold

Inteloppgradering HK, CPU og RAM budsjett ca 3k

Anbefalte innlegg

Denne PCen har en budsjett på ca 3k, og må ha CPU, HK og RAM. Jeg vil også egentlig ha CPU-kjøler, men er usikker på om dette vil kunne presses inn i prisen. SLI eller CF kunne vært kjekt å ha, men jeg ser jo det at det kommer 500kr i tillegg for et slikt kort. Videre er det 3-4 HD som skal kobles opp mot denne PCen, i tillegg til 1 brenner. Alt er etter hva jeg har forstått, IDE. (Noe som også er logisk når man oppgraderer en eldre sak jevnt og trutt.) Siden nesten ingen HK i dag har muligheten til 6 IDE koblet på samtidig, må jeg vel sikker ha en billig kontroller her også. Hvor mye har det å si for hastigheten på HDen?

Mitt forslag så langt for denne PCen :

Linky

Frakt er også noe jeg må bruke penger på, så eventuelle ting bør vel helst komme fra mindre enn 2 butikker. Tips til stillegående kjøler er ikke å forakte. Ellers er det fint om HK er vifteløst.

*edit* Ser jo nå at det ikke vil være gunstig med SLI og PCI kontroller for IDE. Tar gjerne imot forslag til løsning her også..

*edit2* lagt til et nytt HK etter stor interesse. Dette HK har mulighet for inntil 4 IDE enheter, noe som betyr maks 1 kontroller. Burde jeg heller legge mer i HK (gå opp til X38)? For 3k tror jeg 6750 er beste CPU under busjettet, men får man kanskje mer ut av en E4300 / E4400 som klokkes til 3-3.2? (Og klarer man fint det på luft?)

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...