Gå til innhold

Shivering Isles problem

CoaX-

Anbefalte innlegg

• 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Nei det går ikke. Og som jeg har påpekt før, selvfølgelig går det ikke. Selv om dette i bunn og grunn er samme spill, så er det små endringer i versjonsnr osv osv mellom us og eu versjonen. Så når jeg kjøper spill fra canada/us så kjøper jeg SELVFØLGELIG add ons på usstore.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Synes ikke det er en selvfølge når man har valgt å ha sonefrie spill, så er det i grunn litt sært å innføre soner på nedlastet spillinnhold... En liten motsetning er det nå i hvertfall i mine øyner.

Lenke til kommentar
Synes ikke det er en selvfølge når man har valgt å ha sonefrie spill, så er det i grunn litt sært å innføre soner på nedlastet spillinnhold... En liten motsetning er det nå i hvertfall i mine øyner.

Soner og små forskjeller på spillenen har jo ingenting med hverandre å gjøre. En japansk skive kan f.eks. inneholde japansk tale og menyer. En europeisk vil ha flere språk, og en amerikansk kanskje bare engelsk. Disse små forskjellene kan f.eks. gjøre mappestrukturen annerledes mellom de forskjellige versjonene. Det de kunne ha gjort var å lage alle patcher universale, slik at de inneholdt all informasjonen, og at de selv så hvilken versjon av spillet man hadde.

Jo synes fremdeles dette er en selvfølgelighet, men det er kanskje bare fordi det alltid har vært slik på den eneste sonefrie plattformen tidligere, nemlig pc. Hadde man en engelsk versjon av ett spill, så kunne man ikke installere den amerikanske patchen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Selvsagt kan du synes det er en selvfølgelighet etter mange år på med pc. Men spør deg selv heller om det virker like logisk for en ikke spiller på pc og aldri har importert spill før. I og med ps3 er sonefri er det nok mange som importere spill for første gang, og jeg garanterer deg det er ikke siste gang vi ser tråder som dette på forumet (ei heller er dette første gang dette kommer opp)...

Kommer aldri til å fatte hvofor Sony skulle gjøre ting så lett å importere spille med innføre sonefri spill, for så å gjøre det så unødvendig komplisert når det kommer til praktisk bruk av spillet. Ting som nenvt i denne tråden og sonelåst online multiplayer er ting som står i kontrast med sonefrihet...

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Selvsagt kan du synes det er en selvfølgelighet etter mange år på med pc. Men spør deg selv heller om det virker like logisk for en ikke spiller på pc og aldri har importert spill før. I og med ps3 er sonefri er det nok mange som importere spill for første gang, og jeg garanterer deg det er ikke siste gang vi ser tråder som dette på forumet (ei heller er dette første gang dette kommer opp)...

Kommer aldri til å fatte hvofor Sony skulle gjøre ting så lett å importere spille med innføre sonefri spill, for så å gjøre det så unødvendig komplisert når det kommer til praktisk bruk av spillet. Ting som nenvt i denne tråden og sonelåst online multiplayer er ting som står i kontrast med sonefrihet...

Nå er det vel ikke Sony som gjør det unødvendig komplisert. Dette er jo helt klart opp til utviklerene. Hadde de ønsket så hadde de laget patchene universale. sonelåst online multiplayer finner du i hvilke spill? Husker det var i motorstorm en stund..ellers er det i?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det er da absolutt Sony som setter premissene for hvordan tjenesten deres skal fungere, og her har de gått for den simpleste og letteste løsningen for seg selv. Men nå skal vi ikke blåse det ut av proporsjoner heller, det er kun aktuelt for et fåtall spillere som importerer, og enda færre av dem vil støte på dette problemet.

Jeg vil bare påpeke at her er det rom for forbedringer , og jeg mener sony burde ha forutsett dette problemet og gjort noe med det da de valgte å gå for sonefrie spill.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Nei det går ikke. Og som jeg har påpekt før, selvfølgelig går det ikke. Selv om dette i bunn og grunn er samme spill, så er det små endringer i versjonsnr osv osv mellom us og eu versjonen. Så når jeg kjøper spill fra canada/us så kjøper jeg SELVFØLGELIG add ons på usstore.

Jeg tror heller problemet ligger i at et spill fra USA er i NTSC format, og det fungerer helt fint med både PS3 og alle nye TVer. En DLC fra EU PSN er derimot i PAL format. Disse fungerer ikke med hverandre, selv om det er samme spill. De er i forskjellige format og virker derfor ikke med hverandre. Det er nok ikke Sony som vil være vrange her, de gjør egentlig bare det som er naturlig. De tilbyr DLC i et område i det formatet som er standarden for TV i det området, og det er i Europas tilfelle PAL. Jeg er ganske sikker på at det er derfor spill og DLC må være fra samme sone, det at de må være i samme format.

Det må være noen som kan svare på dette?

Har du spill fra Canada/USA må også DLC være derfra, det betyr at det vil virke da.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...