Gå til innhold

Hvordan enkelt fjerne cookies?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Jeg bruker slettefunksjonen av cookies både i explorer og opera, men ingenting skjer.

Jeg har TO cookies kataloger, en under administrator (som er tom, muligens på grunn av at jeg har slettet cookies i nettleseren) og en under brukernavn som fylles opp uansett hvor mange ganger jeg sletter gjennom nettleseren.

Når jeg kjører ad-aware så rapporterer den vanligvis om at den har funnet 3-4 cookies, men i katalogen hvor cookiene ligger så er det hundrevis av dem, hvorfor plukkes kun de 3-4 ut?

Jeg kan selvsagt slette dem manuelt slik jeg gjør nå, men det er tungvindt..ihvertfall bør det være enklere metoder.

Jeg har sett på ulike cookiemanager programmer, som cookiemonster, men regner med at de også gjør samme jobb som det nettleseren gjør og da er man jo like langt.....eller foretar de en eller annen form for skanning av maskinen for å finne alle cookiesene uavhengig av hvilken katalog de ligger i?

For å rydde opp så kunne jeg også tenkt meg å få slettet index.dat filen som ligger i cookies katalogen.

Det gjør heller ikke de cookies managerne jeg har sett på, de sletter kun cookiesene.

Har lest at man kan lage en ny bruker i windows, gi brukeren administrator rettigheter, og så starte med den brukeren for å slette index.dat på de andre brukerne...men det er også en lite elegant løsning synes jeg.

Ser for meg et program som enten skanner etter cookies eller hvor man kan velge alle cookies katalogene og så slettes alt i tillegg til index.dat......finnes noe slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Takker!

Kjenner til det programmet fra før, men trodde kanskje det var mulig å sette opp nettlesere eller noe til å slette i riktig katalog.

CC here we go :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...