Gå til innhold

GeForce 8800 GTS 512 MB priset

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror ikke ATI trenger å prise seg lykkelig over det. To stk HD 3850 yter bedre til en lavere pris. Så enkelt er det. I tillegg tar de bare opp en plass hver i stedet for to slik nvidia-kortet gjør. Det er svært mange i den kundegruppen som kjøper dyre skjermkort som har to stk x16 PCI-e-porter så det skal heller ikke være noe stort problem.

Arrester meg om jeg tar feil, men man trenger vel et CF-hovedkort for å kjøre 2 Ati kort i CF? Det er vel ikke alle som har et slikt hovedkort, slikt at for dem er 8800GTS et bedre alternativ?

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke ATI trenger å prise seg lykkelig over det. To stk HD 3850 yter bedre til en lavere pris. Så enkelt er det. I tillegg tar de bare opp en plass hver i stedet for to slik nvidia-kortet gjør. Det er svært mange i den kundegruppen som kjøper dyre skjermkort som har to stk x16 PCI-e-porter så det skal heller ikke være noe stort problem.

Akkurat i forhold til HD 3850 vs. 8800GTS har du nok rett, men i forhold til hvordan det har sett ut tidligere og i toppsegmentet nå, så tror jeg ATI selger en del kort fordi det ikke er noe alternativ dersom man vil ha to kort i maskina på Intel-baserte HK.

Men for all del, det var ikke for å si noe stygt om HD 3850 - heller tvert i mot. Har veldig lyst på 2 x HD 3870 selv og sitter og vurdere dette kontra 1 x 8800GTS. Men det jeg mener er at det hadde nok ikke vært så mye å snakke om dersom HK mitt støttet SLI. Da hadde jeg uten tvil gått for 1 x 8800GTS og satset på å putte et til i maskina senere.

Lenke til kommentar

Hugo:

Det du legger frem der gjelder uansett hva slags HK man måtte sitte med. Man har begrensninger i HK'et som styrer CF/SLi valg.

Vi har dessverre kommet dit på rekordtid og jeg husker godt når det skjedde selv om det skjedde litt i det stille med diskusjoner som stilnet kjapt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hugo:

Det du legger frem der gjelder uansett hva slags HK man måtte sitte med. Man har begrensninger i HK'et som styrer CF/SLi valg.

Vi har dessverre kommet dit på rekordtid og jeg husker godt når det skjedde selv om det skjedde litt i det stille med diskusjoner som stilnet kjapt.

Selvfølgelig, men nå er det nVidia som har styrt på toppen den siste tiden på GPU-markedet, mens Intel har styrt på brikkesett-markedet. Man får ikke i pose og sekk (hvilket man jo gjerne vil ha :whistle: )

Lenke til kommentar

Hugo:

Hmm den skjønte jeg ikke? Hva snakket vi om? hehe ok.

Selv vurderer jeg også 2*3870, men siden HK'et mitt ikke støtter annet enn 16/4 så vurderer jeg et single 8800GTS G92.

SLI HK kan jeg jo kjøpe senere uansett. Så jeg får bare velge nå :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hugo:

Hmm den skjønte jeg ikke? Hva snakket vi om? hehe ok.

Selv vurderer jeg også 2*3870, men siden HK'et mitt ikke støtter annet enn 16/4 så vurderer jeg et single 8800GTS G92.

SLI HK kan jeg jo kjøpe senere uansett. Så jeg får bare velge nå :)

Hehe, vi har vel babla litt over hodene på hverandre her...

Tror ikke du taper så mye i ytelse selvom du ikke får full båndbredde (hvis det er det man kaller det?) fordet. Mener å huske at kortene ikke utnytter alt allikvel...men det var kanskje i "gamledager"?? For å ta offtopic'en helt ut her, så sitter jeg og håper på at ATI enten gir ut et skikkelig toppkort i løpet av tidlig neste år (hvilket er det jeg håper mest på, men som også nok er mest usannsynlig) eller at de gir ut en utgave av 3870 med 1024MB ram (kjekt å ha i CF).

Ellers kommer vel nVidia med nytt brikkesett snart, og det er jo lov å håpe at det blir litt preget av litt færre barnesykdommer enn 680i...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...