Gå til innhold

GeForce 8800 GTS 512 MB priset

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For moro skyld, skulle jeg likt å sett en 8800GTS 640MB vs 8800GTS 512MB (G92)

Inntil vi får praktiske tester så kan vi jo kose oss med tallenes tale:

Geforce 8800 GTS(1), 24 Gpixels/s 115,GShades/s, 64 GB/s, 640MB

Geforce 8800 GTS(2), 42 Gpixels/s 208 GShades/s, 62 GB/s, 512MB

................................. +75% ......... +81% ............... -3% ...... -20%

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
For moro skyld, skulle jeg likt å sett en 8800GTS 640MB vs 8800GTS 512MB (G92)

Inntil vi får praktiske tester så kan vi jo kose oss med tallenes tale:

Geforce 8800 GTS(1), 24 Gpixels/s 115,GShades/s, 64 GB/s, 640MB

Geforce 8800 GTS(2), 42 Gpixels/s 208 GShades/s, 62 GB/s, 512MB

................................. +75% ......... +81% ............... -3% ...... -20%

Noe klarere enn det der blir det nesten ikke.

Lenke til kommentar

Tweaktown har en review av ASUS G92 EN8800GTS og EN8800GTS TOP. Spesielt bør man sjekke ut resultatene fra Company of Heroes og World in Conflict. Der har GTS'ene (spesielt i høyere oppløsninger) merkbart høyere minimum fps enn gt, noe jeg ofte synes er mer viktig enn gjennomsnittsfps.

Ellers synes jeg de tester med for gamle spill som FEAR og Prey i stedet for COD4 og Crysis som er mer relevant nå. Virker også som de har forvekslet resultatene til de to ASUS kortene i noen av spillene.

Lenke til kommentar
Tweaktown har en review av ASUS G92 EN8800GTS og EN8800GTS TOP. Spesielt bør man sjekke ut resultatene fra Company of Heroes og World in Conflict. Der har GTS'ene (spesielt i høyere oppløsninger) merkbart høyere minimum fps enn gt, noe jeg ofte synes er mer viktig enn gjennomsnittsfps.

Ellers synes jeg de tester med for gamle spill som FEAR og Prey i stedet for COD4 og Crysis som er mer relevant nå. Virker også som de har forvekslet resultatene til de to ASUS kortene i noen av spillene.

oiii

i world in conflict er min fps på høyeste oppløsning det samme som max fps på 1024x768 og alt på medium til meg :p

på tide å skifte ut ett ganske slitent 7900gs :p

Lenke til kommentar
Men det æ likte best med nye GTS kortene var lyd testen. GTS er mye stillere enn 8800GT kortene.

Det skal forsåvidt ikke mye til siden GT er svært støyende grunnet høy TDP (105W) kombinert med en underdimensjonert kjøleløsning. GTS har ennå høyere TDP (140W) men en langt større kjøler.

Lenke til kommentar
Dette kortet er ikke mye å skryte av, den har en fiende, 3850 CF til 2300 kr, som yter bedre i fler spill enn det 8800GTS g92 gjør, men ja, nvidia har overtaket på ati når det gjelder AA.

Det sier vel mer om at kortene fra ATI enn dette fra nVidia. Og er ikke alle som har lyst på/plass til to kort i kabinettet.

Tror ATI skal prise seg lykkelig for at det ikke er SLI-støtte på chipset fra Intel...

Veldig positivt at dette kortet kommer med en skikkelig kjøler. Single-slot kjøleren til 8800GT var nok det største ankepunktet ved det kortet etter min mening.

Lenke til kommentar
Dette kortet er ikke mye å skryte av, den har en fiende, 3850 CF til 2300 kr, som yter bedre i fler spill enn det 8800GTS g92 gjør, men ja, nvidia har overtaket på ati når det gjelder AA.
Det sier vel mer om at kortene fra ATI enn dette fra nVidia. Og er ikke alle som har lyst på/plass til to kort i kabinettet. Tror ATI skal prise seg lykkelig for at det ikke er SLI-støtte på chipset fra Intel...

Jeg tror ikke ATI trenger å prise seg lykkelig over det. To stk HD 3850 yter bedre til en lavere pris. Så enkelt er det. I tillegg tar de bare opp en plass hver i stedet for to slik nvidia-kortet gjør. Det er svært mange i den kundegruppen som kjøper dyre skjermkort som har to stk x16 PCI-e-porter så det skal heller ikke være noe stort problem.

PS. Legg merke til at tweaktown misleder dere med temperatur-diagrammet. For det første måles ikke "heat output" i °C. Det er temperatur som måles i °C. Heat output, eller på norsk, varmeutvikling, måles i watt. For det andre kan dere se at diagrammet er kuttet på en plass som er helt unaturlig. Det naturlige er å ta utgangspunkt i omgivelseluften som jeg antar er rundt 20°C. Dere kan se det opprinnelige og et korrigert diagram her:

post-3851-1197302586_thumb.jpg

post-3851-1197302595_thumb.jpg

Det samme gjelder diagrammet for støynivå.

post-3851-1197303484_thumb.jpg

post-3851-1197303492_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...