Gå til innhold

VG Nett kårer årets spill 2007

VG Nett kårer årets spill 2007  

241 stemmer

1. 1. Hva syntes du om listen?

• Akkurat slik jeg kunne tenkt meg
      15
    • Er noenlunde slik jeg kunne tenkt meg
      41
    • Lista er ok men kunne ha vært sortert annerledes
      66
    • Mangler enkelte spill som fortjener å være der
      72
    • Helt pyton. Rune og co. vet ikke hva de snakker om
      47

Anbefalte innlegg

Om hype skulle vært en faktor, så burde jo Crysis og Halo 3 ikke bare vært med på listen, men toppet den.

Det er ett godt poeng. Men Crysis er jo omtrent bare en grafikkdemo. Kanskje Halo 3 fortjener å være med på listen, siden God of War klarte å handle der, selv om det er ingenting nytt i GoW2 i forhold til den første.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er sant at spill er subjektiv, det går for absolutt alt her i verden men saken er at man rett og slett ikke kan være subjektiv når man anmelder fordi man skal jo i utgangpunktet gjøre en redaksjonell anmeldning for allmenn øyemed og ikke sine egne preferanser. Da kunne man like godt ha spurt mannen i gata hva han syntes. En anmelder skal ikke legge personlig preferanser i en anmeldning, det blir helt feil. Hvis ikke en anmelder liker noe, skal ikke dette påvirke arbeidet, det er direkte uproft og i utgangspunktet ikke jobben til vedkommende.

Det er ikke uten grunn til at Halo har blitt hypet. Får ikke et sånn hype hvis man forventer et dårlig produkt, noe Halo 3 har påvist å ikke være. At VG vil eksklamere sin ikke-kommærse-mainstreamstatus er greit nok men synd at det går utover glimrende produkter.

/whine

Er ikke så veldig enig med deg på dette.

Jeg mener en anmelder skal si sin egen mening, men begrunne hvorfor man mener det man mener. Samtidig må man tenke på publikum av og til, særlig om man anmelder noe som for eks. nintendogs, men selv er langt ifra målgruppen.

Bioshock, mener jeg ikke fortjener alle de sekserene det fikk, men jeg hadde gitt halo 3 en sekser. Uansett, dette er _min_ mening, og en anmelder vil ha sin mening. Forskjellen er bare at anmelderen må konkretisere hvorfor han setter den karakteren han setter, og formidle dette til leseren, mens min mening kan enkelt beskrives med; "fordi jeg syns det." :)

Endret av _vamecum
Lenke til kommentar
Crysis hører ikke hjemme på den lista en gang. Ga vekk mitt spill til en kompis det er drit kjedelig. OVERHYP.no
Orange box er jo 1 spill som er bygd om til flere spill på en måte og det er jo samme folka som har laga det så eg vill sei det er 1 spill med god variasjon :)

Bli annmelder i VG du, du har ihvertfall dårlig nok kunnskap og meninger til at du sikkert passer hjemme der. Huff, er lei av sånne som deg :nei:

Hehe helt enig med deg :) Har i grunnen ikke gitt det noe særlig sjangs det kom så mangen gode spill på en gang den månen. Mp var jo stillig

Orange box er jo 1 spill som er bygd om til flere spill på en måte og det er jo samme folka som har laga det så eg vill sei det er 1 spill med god variasjon :)

Jo jo. Men jeg synes likevel det er så forskjellig at de må skilles fra hverandre. Jeg synes jo også pakken er super, men jeg ser ikke på det som ett spill.

Nei er vell i grunnen litt enig i deg der ja. Stor forkjell på Hl2 og TF2 men begge er bra ganske billig orange boksen var nå den kom ut på steam. Til å ver så mangen spill i en pakke.

Lenke til kommentar

Samme pokker hva som hadde vært med og ikke fått verdt med så ville det vært noen som ville ha klaget. Utifra den lista kan jeg bare si att den reflekterer KUN det de skribentene mener om årets top 20 spill. Ser også att mange her er sterkt uening i deres vurdering og jeg skjønner ikke helt hvorfor siden alle har ganske mange ulike faktorer på hva som er bra og hva som er dårlig.

Bare ved å ta alt som har kommet ut til alle formater er for meg galt. De ulike plattformene har ulike forutsetning på hva som er bra og hva som er dårlig.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk vurderer The Orange Box som et spill, men jeg er enig i at Portal fortjener å være på førsteplass, helt klart. SMG er jeg også enig i, et topp spill som ikke skuffer.

Derimot, Bioshock på tredjeplass må være en spøk, men skjønte nok dette da Rune var besatt av Bioshock når det først kom ut, så det måtte jo ende høyt rangert.

Resten av spillene har jeg ikke prøvd, untatt FFXII, WoC, The Witcher, CoD4.

Lenke til kommentar

grusom liste, er ikke enig i en ting, at assasins creed ligger så langt opp er en skandale uten like, samme med at cod ligger så langt ned. At halo3 ikke er på listen er mildt sagt merkelig, skuffelse eller ikke skuffelse spillet er top notch gjennomført i alt fra musikk til gameplay og fortjener en plass blant topp 20, folk som sier annet har enten ikke prøvd spillet eller er totalt blottet for sanser. Kan faktisk ikke se andre forklaringer på dette enn at de har rett og slett glemt spillet.

Endret av Dragoneer1
Lenke til kommentar

Forstår ikke Bioshock hatet. Et fantastisk spill, spør du meg. Men det er nok et virkelig hat/elsk spill. Enten blir du fullstendig betatt av det stilige undervannsuniverset og spillets herlige historie, eller så gjør du ikke det og begynner derfor å lete etter/se en masse feil.. For min del var spillet nærmest perfekt, og jeg ble ikke plaget ensformige fiender, dårlig AI eller repetitiv samling av gjenstander (ting jeg har hørt folk klage på)

Lenke til kommentar

Jeg blir mer og mer fortvilet over at VG kan sette Orange Box på 1. plass.

Er Rune Fjeld Olsen ene og alene sjef for spillavdelingen?? (og dermed kan skjære gjennom demokratiet og diktaturisk sette sin tittel på toppen av listen?)

Denne artikkene tar for seg de individuelle anmeldernes rangering for årets spill

http://www1.vg.no/spill/artikkel.php?artid=188994

Jeg sette rangeringen opp slik;

1. plass = 10 poeng

2. plass = 9 poeng

3. plass = 8 poeng

osv

Jeg har så regnet hvor mange poeng Super Mario Galaxy får, og hvor mange poeng Orange Box får.

Jeg har kun tatt med anmelderne Rune, Maren og Jon, fordi de alle tre har med titlene SMG og OB.

(Maren har korrekt nok ikke tatt med hele Orange Box, men tar utgangspunkt i Portal som finnes i boksen)

Orange Box, som fikk vgs førsteplass, scorer 10, 7 og 4 poeng = 21 poeng

Super Mario Galaxy scorer 8, 10 og 9 poeng = 27 poeng totalt.

Er det ikke da naturlig at SMG ville bli kåret som årets spill, eller veier Runes tunge tyngst på skålen?

(Kanskje VG er kjøpt og betalt av EA, og noen mister jobben hvis ikke Orange Box blir kåret til årets pakke :) )

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...