Gå til innhold

VG Nett kårer årets spill 2007


VG Nett kårer årets spill 2007  

241 stemmer

  1. 1. Hva syntes du om listen?

    • Akkurat slik jeg kunne tenkt meg
      15
    • Er noenlunde slik jeg kunne tenkt meg
      41
    • Lista er ok men kunne ha vært sortert annerledes
      66
    • Mangler enkelte spill som fortjener å være der
      72
    • Helt pyton. Rune og co. vet ikke hva de snakker om
      47


Anbefalte innlegg

Online er for meg en helt egen gren og som sagt mener jeg det godt kunne vært en for singleplayer og en for multiplayer spill, men har man kun en liste og skal dømme alle ut fra samme ting må man nesten kun ta for seg singleplayer.

 

For din del ja, men uavhengig av MP vs SP, så var fortsatt listen i strid med mine egne meninger.

 

 

Og nei, spill hadde ikke vært bortkastet uten onlinemuligheter, men per idag, har et spill uten MP svært kort levetid hjemme hos meg, mens jeg regner med å ha brukt minst flere hundretalls, kanskje også tusentalls av timer på Gears of War, hvor 30 av dem er SP, og jeg regner med å bruke sikkert like mye på Halo og CoD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Online er for meg en helt egen gren og som sagt mener jeg det godt kunne vært en for singleplayer og en for multiplayer spill, men har man kun en liste og skal dømme alle ut fra samme ting må man nesten kun ta for seg singleplayer.

 

For din del ja, men uavhengig av MP vs SP, så var fortsatt listen i strid med mine egne meninger.

 

 

Og nei, spill hadde ikke vært bortkastet uten onlinemuligheter, men per idag, har et spill uten MP svært kort levetid hjemme hos meg, mens jeg regner med å ha brukt minst flere hundretalls, kanskje også tusentalls av timer på Gears of War, hvor 30 av dem er SP, og jeg regner med å bruke sikkert like mye på Halo og CoD.

 

Takk, jeg forstår at min mening er min egen altså, men er vi ikke her for å dele og diskutere slike da? ;)

 

Og det var vel aldri du som sa det heller, at FPS var uten moro når det ikke var multiplayer, men godt at i det minste du kan kose deg med begge deler.

QUOTE(Tøffli @ 10/12-2007 : 20:47) *

Enig med Boff3n... hvor er moroa med et FPS spill der man må spille det samme om og om igjen. Multiplayer gjør at spillets verdig blir mangedoblet for min del, og jeg kjøper stort sett kun skytespill med bra MP.

Lenke til kommentar
Artikkel

 

Hva syntes dere om den?

 

Personlig syntes jeg den mangler Halo 3 på lista og "Du får årets beste online skytespill, «Team Fortress 2»" er rett og slett bullshit da Halo 3 MP overgår det meste på markedet når det kommer til multiplayer.

 

Synes det var veldig fortjent. Synes Orange Box var konge. Gjelder både Portal, Team Fortress 2 og Episode Two.

 

Halo 3 derimot var det jeg vil kalle bullshit.

 

I tillegg skal FPS spilles på PC.

Lenke til kommentar
Det er sant at spill er subjektiv, det går for absolutt alt her i verden men saken er at man rett og slett ikke kan være subjektiv når man anmelder fordi man skal jo i utgangpunktet gjøre en redaksjonell anmeldning for allmenn øyemed og ikke sine egne preferanser. Da kunne man like godt ha spurt mannen i gata hva han syntes. En anmelder skal ikke legge personlig preferanser i en anmeldning, det blir helt feil. Hvis ikke en anmelder liker noe, skal ikke dette påvirke arbeidet, det er direkte uproft og i utgangspunktet ikke jobben til vedkommende.

 

Det er ikke uten grunn til at Halo har blitt hypet. Får ikke et sånn hype hvis man forventer et dårlig produkt, noe Halo 3 har påvist å ikke være. At VG vil eksklamere sin ikke-kommærse-mainstreamstatus er greit nok men synd at det går utover glimrende produkter.

 

/whine

 

Det du beskriver der er ønskesituasjonen. Hvis anmeldere objektivt klarte å skille ut hva som er bra i spill, og hva som er dårlig til enhver tid hadde vært "just dandy". Men det er ikke særlig realistisk å forvente, og blir nærmest ønsketenkning. For uansett vil spill en faktisk liker, være lettere å gi høy karakter. Spill skal være gøy, og selv om et spill er perfekt på alle måter, så er det subjektivt om en liker spillet eller ikke, om en har det gøy eller ei. En person gir ikke et spill høy karakter, hvis han kjedet seg mens han spilte - uansett hvor vellagd spillet er. Sånn er det bare, og ingen klarer å foholde seg helt objektive når det kommer til spill.

 

Men nok off-topic..

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

lol @

 

[..]at VG vil eksklamere sin ikke-kommærse-mainstreamstatus er greit nok men synd at det går utover glimrende produkter.

 

Tror det er første gang jeg har hørt at VGs spilldekning er blitt karakterisert med "ikke-kommærs-mainstreamstatus". Dette er feil på så mange måter at jeg ikke engang vet hvor jeg skal begynne.

 

VGs spilldekning er ikke annet enn kommersiell mainstream. Som selvfølgelig ikke er det samme som at det er dårlig - tvert imot - men spillanmeldelsene deres er i høyeste grad tilpasset mediet de presenteres i. Man kan jo sammenligne anmeldelsene og nyhetene derfra med f eks Eurogamer eller gamer (for å nevne to). To helt forskjellige genre, og VGs dekning ligger laaaangt ute på den kommersielle delen av skalaen. Men integriteten sin har de, så langt jeg kan se, i alle fall beholdt.

 

Beklager for min vandring på siden av temaet her. Men duverden.

Lenke til kommentar

Personlig så syns eg at det er rart at så mangen er sjokkert over at crysis ikke er på listen. Kjøpte spillet pga alt hyppet og va skikkelig gira men nå eg begynnte å spille det så blei eg skuffa, graffiken er jo super men det er gameplayet som teller.Det er jo så urealistisk så du kan få det nå du skal skyte fiender, kan skyte 60 skudd på en fiende uten han dør.

Lenke til kommentar
I tillegg skal FPS spilles på PC.

 

Fritt oversatt: "Jeg klarer ikke å spille FPS med en kontroll, og istedenfor å prøve bedre, heller bortforklarer min inkompetanse ved å peke til tradisjon."

 

Du kan ha et poeng, men har prøvd Halo og Halo 2 på PC og synes fortsatt de ar dynge.

 

Mulig jeg har snål smak, men ser ingenting spesielt med HALO. Alt er rett frem og finner lite utenom det vanlige. Skjønner spesielt ikke at HALO (1) ble så populært. Gå igjennom mengder a rom der det forrige er prikk lik det neste. Prøvde å komme igjennom det for å skjønne hva som var så fantastisk med det, men ga til slutt opp. Level designet tok knekken på meg.

 

Jeg har ingenting imot konsoll. Eier xbox 360, og PS3'en kommer nok heller før enn seinere. Synes bare ikke det er kommet noen veldig gode FPS spill til konsoll (muligens med unntak av GRAW som vel strengt tatt ikke er FPS) + foretrekker mus og tastatur på FPS.

Endret av kjakangund
Lenke til kommentar
Og til alle dere der ute som sier Halo er hypa osv. Tror dere virkelig at det sitter 3-4 mill og spiller MP i utallige timer bare fordi spillet er hypa?

 

Kjøper millioner av folk platene til 50 Cent fordi dei er så forbanna bra?

 

 

JA! Jeg spiller halo bare for å gå med strømmen, faen ta meg ass! Støtter microsoft å sånn, faen ass.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvorfor man i det hele tatt bryr seg om lister som kommer fra folk som driver med spilljournalistikk litt sånn på hobbybasis. VG er vel ikke akkurat en tungvekter innen spilljournalistikken, selv om det er snakk om en stor avis. Listen bekrefter hvertfall at mitt syn på spill er like langt fra VG som John Locke og Rene Descartes syn på sjelen (det var pretensiøst). At Rune synes historien i Assassins Creed er fantastisk betyr at hvis jeg bare går for det motsatte av det han synes er bra, så må det jo bli riktig. Litt sånn på siden, men når det gjelder anmeldelser så må jo folk snart få det inn i hodet at det ikke er noe som heter "en objektiv anmeldelse". Og man kan si mye rart om den litt slette spilljournalistikken på VG, det er tross alt bare en "BLOGG", men har dere prøvd å lese film eller musikkanmeldelsene? Ohoi, for et møl...

Endret av sp0ck
Lenke til kommentar
I tillegg skal FPS spilles på PC.

 

Ja, er mye bedre, der får man sånn her, er sykt bra, asssasa

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=N3m0EV7bBEo...feature=related

 

Har sjelden problemer med slikt + at jeg foretrekker det fremfor en 12 åring som skriker meg i øret.

 

Noen har diskutert age matching på xbox live i det siste. Tror det kunne være en veldig god ide. Mange tullinger å møte på både på PC og konsoll online. (Mener kansje det er overvekt av de på konsoll)

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at Halo 3 ikke fortjener noe GOTY pris, det er et helt OK spill men det er det. Det er mange andre spill som jeg setter fremfor Halo 3 any given time. Multiplayeren er morsom den men den er langt fra så episk som den er hyppet til å være. Helt OK MP men det er alt jeg mener Halo 3 klare, å være et OK spill, hyppet opp til uante dimensjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...