Gå til innhold

620w til kr 399.-

foenix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville bare kjøpt en så billig PSU hvis jeg var ute etter å sabotere PCen min.

evt. om jeg var selv klar over at jeg egentlig bare trengte en PSU på ca 350-400w.

Hvis du har så god hardware at du trenger en 600w PSU, bør du absolutt se deg om etter noe som er forbundet med litt mer kvalitet enn ett billigmerke.

Husk at en billig PSU fort kan bli til en ganske dyr CPU/GPU/HK du må ut med i etterkant fordi PSU har grillet det..

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Det står jo i spesifikasjonen hvor mye denne klarer å levere, og det summer seg sammen til 473.9W. Og da er nok 630W hvor mye den trekker med en virkningsgrad på 75%.

Dog, ikkje alle billige PSU'er som skal dømmes nedom og nord. Ble utrolig overasket over noen billige LC Power PSUer, disse fikk veldig bra kritikk i en tysk test. http://www.thors-hardware.net/new_page/tes...sge_seite1.html

I mitt system sank både støy og temperaturen på luften som blir blåst ut av maskinen betraktelig etter denne PSU ble satt inn.

Endret av bjorn.e
Lenke til kommentar

Kan aldri tenke meg at produsenten ville oppgi effekten den trekker i fra veggen, istedet for hva den kan levere ut på DC-siden. De gjør vel som Q-tec, oppgir et eller annet fantasitall, når virkeligheten var en helt annen. (Som i en test av Q-tec 650W, der den tok kvelden med et gedigent smell under en belastning på 450W. Da var effektiviteten helt nede i 50%, d.v.s at den dro svimlende 900W fra veggen)

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Kan aldri tenke meg at produsenten ville oppgi effekten den trekker i fra veggen, istedet for hva den kan levere ut på DC-siden. De gjør vel som Q-tec, oppgir et eller annet fantasitall, når virkeligheten var en helt annen. (Som i en test av Q-tec 650W, der den tok kvelden med et gedigent smell under en belastning på 450W. Da var effektiviteten helt nede i 50%, d.v.s at den dro svimlende 900W fra veggen)

Har du noen link til den testen? :D

Lenke til kommentar

Viss ein ser på effekttala som blir oppgitt nederst i produktarket så ser ein at det åpenbart er ikkje ekte 620W i den kassa:

Innmatingsspenning 230VAC

Innmatingsstrøm 230VAC @ 5A

DC utmating +3,3V maks 13A

DC utmating +5V maks 11A

DC utmating +12V1 maks 15A

DC utmating +12V2 maks 15A

DC utmating -12V maks 0,5A

DC utmating +5VSB maks 2,0A

Og samanlikner dette med ein MIST 500W

+3.3V : 30 A

+5V : 45 A

+12V(1) :20 A

+12V(2) :20 A

+12V(3) :0 A

+12V(4) :0 A

-5V : 0 A

-12V : 1 A

+5Vsb : 2,5 A

Ingen andre som synes det er rart at ei 500W skal ha over 3 gonger stå større Ampere på 3,3V og 4-gangern på 5V

enn ei 620Ws psu.

Zalman si 360W har bedre tall enn denne såkalla 620W

Lenke til kommentar

Det er såvidt jeg tør skrive dette med fare for å bli mobbet, men jeg har faktisk Qtec 650W i en av mine maskiner, og der har den stått i snart 2 år. Maskinen er bestykket slik: 939 HK, AMD 4400+ CPU OC til 2.575 GHz, ATI 1950 XT skjermkort, 2GB RAM,4 stk. harddisker, 2 DVD RW, TV-kort, Trådløst nettkort, 1.44Mb diskettstasjon i et ATX Midi kabinett. Jeg vet ikke hvor mye strøm dette trekker, men denne maskinen har faktisk vært en av mine mest stabile. Den står tilkoblet konstant. Når det nevnes "et gedigent smell" med en belastning på 450W kjenner jeg et snev av angst. Min tanke er ikke å stjele tråden, og trådstarter får ha meg unnskyldt, men bør jeg kanskje bytte PSU? Såvidt jeg husker kostet Qtec 650W kun kr. 450,-. Link til Qtec 650W for tekniske data: http://www.qtec.info/products/product.htm.230.html

Lenke til kommentar
Uansett, om maskinen ryker pga feil med psu, skal jo selger som solgte psu dekke følgetap.

(Rett meg om jeg tar feil)

Joda, men det er jævlig surt å krangle seg til det enkelte ganger. + den tida du sitter uten PC..

Enig. Samme grunn som at jeg heller kjøper datadeler med 5 år garanti framfor deler med 1 år. I Norge har man 5 års reklamasjonsrett (som privatperson), men det blir så mye mindre krangling hvis man har garanti på sin side også. PSUen overlever som regel mange oppgraderinger. Like greit å kjøpe en bra en da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...