Gå til innhold

Idekabel med kun to kontakter??

Ducco

Anbefalte innlegg

Finnes det eller er det mulig å lage en idekabel med en kontakt i hver ende,hadde jo vært noe når man kjører RAID,og litt midre rot i kabinettet,har prøvd å laget en slik kabel en gang men da fikk jeg beskjed om at det ikke var en 80 pins kabel,som det var,men den kutta jeg bare rett over...noe blei feil...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fulgte med en slik kabel med Asus P4PE hovedkortet mitt, sannsynligvis for å brukes på RAID-kontrolleren.

Jeg likte dette, siden flatkabel ikke akkurat er favoritten min. Jeg har kikka etter lignende "runde" IDE kabler med bare en kontakt, men har gitt opp håpet om å finne det.

mvh,

Idar

Lenke til kommentar

Det skal ikke være umulig å få tak i slike. Det fulgte med slike flatkabler (med uttakk til kun 1 disk) til både promise kontrolleren min (SX6000) og 3ware kontrolleren (7450)

Til slikt bruk synes jeg faktisk flatkablene er vel så greie som de runde. Skal du koble til 5 disker er det veldig greit å "stripse" sammen flatkablene (eller gummistrikk, eller tape - whatever) Da tar de iallefall ikke mye større plass enn de runde...

Men hvor får man kjøp dem.... Det nærmeste jeg kom når jeg søkte litt rundt var hos tech/psdata på denne url'en

http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=A...+%2F+IDE%2FSCSI

Grunnen til at jeg har tro på denne er at det var den eneste IDE kabelen det ikke sto "2 Disks" på + at den inneholder en /1 i varenummeret. Jeg skjønner at dette er en rimelig far out gjetning, men du kan jo alltids ringe dem og spørre (eller en mail...)

-BOFH-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...