joda_321 Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Jeg har problemer med en harddisk jeg kjøpte... Den skal fungere som en slave og er stilt inn som slave (jumper (heter det det?)) Mens masterharddisken er stilt inn som master. Jeg koblet til IDE-kabelen, IDE Primary slave. Men jeg klarer ikke å instalere harddisken min. Jeg har prøvd alle mine kunnskaper innen BIOS, men får det ikke til... What the hell is wrong hva i varmere strøk down under er galt? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 hovedkortet støtter størrelsen på den nye harddisken? (ev. hvor nytt hk har du og størrelse på ny harddisk) primary slave står på auto i bios og navnet på hdd kommer ikke opp? ide kabelen + strømkabelen sitter ordentlig? Lenke til kommentar
Ybbe Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 så problemet ditt er at hverken BIOS eller OS klarer å finne den nye harddisken din? 1. Er strøm koblet til HDD`en ? 2. Står jumper innstillingene på cabel select ? 3. Er den ødelagt ? Lenke til kommentar
skybiz Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Kan også ver at MASTER'en ikkje står i den "ytterste" ide porten, ikkje på hk, men ide kabelen. Slaven skal altså stå nermest hk, så kommer master i enden av kabelen... visst du ikkje allerede visste dette da... Lenke til kommentar
joda_321 Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 så problemet ditt er at hverken BIOS eller OS klarer å finne den nye harddisken din? 1. Er strøm koblet til HDD`en ? 2. Står jumper innstillingene på cabel select ? 3. Er den ødelagt ? Du sier noe der om cable select. For på instruksjonene står det bare CS-select. eg forstod ikkje det. det ska eg prøva. Lenke til kommentar
Merrin79 Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Hmmm.. Hva med bare å formatere den i fdisk eller med Partition Magic ? Den vises vel ikke i Win før den er formattert og "partert" eller ?? Eller hvis det er jumperne som er feil : På din første HD skal vel stå ::::| og på din nye :::|: ?? Altså nr.1 på cs og nr.2 på slave Innstallerte en ny HD igår faktisk, og jeg måtte sette de slik. Veit ikke om det er forskjell på de forskjellige Hd'ene, men det var ihvertfall innstillingene på WD 120. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå