gecho Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Jeg leste om at P4 skulle komme med lavere spenning på CPU-Vcore (- eller heter det rett og slett lavere CPU-Vcore?). Hvor ble det av P4 med Vcore på 1,475V, - eller har de ikke kommet ennå? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Den aller første NW, 1.6 ghz skal ha 1.475 volt. Denne produseres ikke lenger. Den rimeligste nå er 1.8, og den skal ha 1.5v. Etterhvert som klokkefrekvensen økes på samme kjernen, vil man øke spenningen. Tror at 2.4ghz utgaven har 1.525 volt. Rett meg hvis jeg tar litt feil på den siste. Lenke til kommentar
gecho Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 Det var en artikkel her i Hardware.no den 31. 10. 2002 skrevet av Håvard Røste om at Intel skulle senke spenningen for kjærnen i prosessoren (vcore) fra 1,525 til 1,475V. Det ble referert til kilder i x- bit labs ... ... Det er den artikkelen som er utgangspunktet for mitt spørsmål ovenfor. Så får vi vente og se da ... :-? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Mulig at det er med den nye 0.9mikron kjerna..., lavere produksjonsprosess => lavere spenning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå