Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvordan skrive raport fra utplassering?

JFM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må ha rapport overhode

TIL:

FRA:

HVOR:

NÅR:

innledning

fortelle-hva-du-har-gjort - del

avsluttning

logg

Kan du forklare litt bedre?

Stemmer dette:

Rapporthode

Du begynner med et rapporthode som inneholder følgende opplysninger: Hvem som har skrevet rapporten, hvem den er til, når rapporten er skrevet og hvilken sak den handler om. Rapporthodet plasserer du øverst til venstre på arket.

Innledning

Innledningen skal forklare mer detaljert hva rapporten handler om.

Hoveddel

I hoveddelen legger du fram alle fakta som du mener det er viktig å ha med. For å gjøre teksten din mer oversiktlig, kan du godt lage en overskrift for hvert hovedpunkt i rapporten. Da blir det også lettere å kontrollere om du har fått med alt du skal.

Avslutning

Som avslutning kan du komme med din egen vurdering dersom du har blitt bedt om det. Når rapporten er ferdig, må du huske å skrive under for hånd. Din underskrift viser at du går god for innholdet.

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Fikk også dette fra læreren min:

Hva skal være med?

- Navn, dato, arbeidsplass

- Ta med bilder (hvis du har)

- Sendes på firstclass

- Hva har dere gjort?

- Hva var du fornøyd med? / ikke fornøyd med?

- Nådde du målene?

Der det står dato, hva mener han der? Datoen du skriver rapporten på?

Lenke til kommentar
  • 8 år senere...

Er det bare meg, eller er det veldig svakt at du ikke har plukket opp hvordan en rapport skal skrives i løpet av 10 år med skole?

Du må virkelig ha et trist liv du, som leter etter skrivefeil rundt om i forum på nettet. Men alle har sine hobbyer. Personlig liker jeg å finne på ting med venner, som bl.a. å dra ut på byen, spille fotball, ta en treningsøkt osv, men det er jo klart at det ikke er like gøy når man ikke har noen å være med. Ha et fint liv! Og her, bare for din skyld: Idag skall jeg spile fotbal.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er det veldig svakt at du ikke har plukket opp hvordan en rapport skal skrives i løpet av 10 år med skole?

Du må virkelig ha et trist liv du, som leter etter skrivefeil rundt om i forum på nettet. Men alle har sine hobbyer. Personlig liker jeg å finne på ting med venner, som bl.a. å dra ut på byen, spille fotball, ta en treningsøkt osv, men det er jo klart at det ikke er like gøy når man ikke har noen å være med. Ha et fint liv! Og her, bare for din skyld: Idag skall jeg spile fotbal.

Det kan umulig være tristere enn ditt liv, der du sitter og blar 9 år tilbake for å finne noe å kommentere på. For øvrig oser det flere dårlige formuleringer og skrivefeil i innlegget ditt. Burde vie mer oppmerksomhet til språkproblemene dine fremfor å bedrive dine fritidsaktiviteter.

OT: Jeg synes også det er meget bemerkelsesverdig at vedkommende ikke har klart å plukke opp hvordan en rapport skal skrives i løpet av 10 år med skole.

Endret av Manager
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Det kan umulig være tristere enn ditt liv, der du sitter og blar 9 år tilbake for å finne noe å kommentere på. For øvrig oser det flere dårlige formuleringer og skrivefeil i innlegget ditt. Burde vie mer oppmerksomhet til språkproblemene dine fremfor å bedrive dine fritidsaktiviteter.

OT: Jeg synes også det er meget bemerkelsesverdig at vedkommende ikke har klart å plukke opp hvordan en rapport skal skrives i løpet av 10 år med skole.

Det brukes bare lengst en måned med ett kapittel på ungdomsskolen. Hvorfor overdrive for å fremme din personlige mening om hvor godt en tenåring husker? Barnslig altsa...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...