Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken dim. må jeg ha på 16" for å matche de orginale 15"?

_tHokA_

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg nye dekk til en Audi 80. Dekkene som er på bilen nå er 195/60R15 (eller alt. dekk dim 205/60R15 som det står i vognkortet) De dekkene som sitter på de felgene jeg har skaffet er 205/45R16.

Vil det da passe, eller burde jeg gå opp til 205/50R16 da jeg skal kjøpe nye dekk? For da jeg setter 16" dekk/felgene inntil 15" så ser jeg at 16" er litt mindre enn orginale. Men det er bare snakk om få cm

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå for 205/55R16 når du bytter alle 4 dekkene. Det er den vanligste dimensjonen i 16", noe som gir deg best utvalg og best priser.

Vanligste dim på en Audi 80? eller generelt? Er ikke bare å sette på et dekk som er det "vanligste". Skal matche mot orginal dim

Lenke til kommentar
Gå for 205/55R16 når du bytter alle 4 dekkene. Det er den vanligste dimensjonen i 16", noe som gir deg best utvalg og best priser.

Vanligste dim på en Audi 80? eller generelt? Er ikke bare å sette på et dekk som er det "vanligste". Skal matche mot orginal dim

Selvsagt skal de det ;P Hadde aldri anbefalt dem om de ikke var tillatt på bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...