Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Direktenedlastninger fungerer ikke.

Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig en HP Pavilion dv9525 bærbar PC. Kjører windows vista, og har Telenor ADSL, med en D-link tråløs router koblet til standarrouteren til Telenor.

Jeg har ikke vært borti et liknende problem, nedlastningene starter, men kutter etter et tienedels sekund. Å surfe går helt fint, men nedlastningen kutter midt i streaming av video. Dette begynner å bli ganske frustrerende, og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne å lete.

-Christer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først ville jeg sjekket med ping om du har pakketap. bruke gjerne store pakker for å sjekke (-L 1000)

eksempel på kommado:

ping www.vg.no -T -L 1000

eller

ping www.vg.no -T -L 1000 > pakketest.txt (dersom du vil loge resultatene til en tekstfil for å sjekke stabiliteten over lengre tid)

Ping kjøres fra dos ledetekst som du finner enten under acessories på startmenyen eller ved å skrive "cmd" i kjør-boksen fra startmenyen.

Har du noe betydelig pakketap så er det ihverfall sansynligvis grunnen, men hvis ikke så har du ihvetfall utelukket en av mulighetene.

-Stigma

Lenke til kommentar

Hei. Tusen takk for fyldig svar. Jeg kan ikke se at det er noe pakketap, og forsinkelse veksler fra 50 til 250ms, men stort sett rundt 120ms.

Kan det være at det er noe som klusser fordi jeg har 2 routere i kobling? Dette er forsåvidt første gang jeg kjører Vista. Kan det være instillinger eller problemer jeg ikke vet om som kan føre til symptomer som dette? Det virker som jeg får svar fra servere momentant, men på nedlastninger noe særlig over en MB blir jeg avbrutt. Dog står det ikke at nedlastingen har feilet, den slutter bare å laste ned, men oppfører seg som om den fremdeles har kontakt med serveren jeg laster ned fra. Dette gjelder også P2P-protokoller slik som BitTorrent, men det er først og fremst ved direktenedlastninger jeg har dette problemet.

-Christer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...