FVH Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Når jeg starter et kraftig spill - f.eks Crysis - så "skriker" kortet (ja, selve kortet...) hver gang det kommer noe med grafikk på skjermen. Og slik står det og skriker til spillinga er over. Det er en utrolig merkelig lyd, nesten som hvis man prøver å borre i porselen! Det må ihvertfall få nok strøm; jeg har selvsagt begge PCI-E kontaktene fra min 900W Seasonic tilkoblet. Er dette normalt, eller er det tegn på noe feil med kortet? Takker! Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 høres ut som det er vifta som guffer på lit når kortet blir varmt så vifta må gå fortere. prøv å stil opp vifta manuelt og hør om lyden kommer da og. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Samme skjer med meg når eg startar PCen, før skjermkortet blir funne av hovedkortet eller noko. I ca eitt sekund etter eg har trykt på powerknappen så lagar skjermkortet denne lyden, og ja, det er vifta - bremsa den ned med fingeren, då forsvant lyden. Lenke til kommentar
FVH Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Takker for det, men det er ikke vifta - for den setter jeg alltid på fullt i nTune før jeg begynner å spille. Jeg hører tydelig at vifta aksellererer da. Denne lyden kommer med èn gang spillet kommer inn med de første logoene (Nvidia; Crytek, osv.) Det blir svart et øyeblikk mellom hver av disse logoene som presenteres og da er det helt stille. Men så snart det skjer noe i blidet kommer denne "gnissende" lyden, og den varer helt til at jeg går ut av spillet. Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Jeg opplever også en pipelyd under logoene under oppstart av Crysis, og har også hørt at flere har opplevd det, både på GTX og Ultra(jeg har GTX). Så fort jeg kommer meg igang med spillingen hører jeg dog ingenting, så antar det ikke er noe galt. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) jeg opplever også ekstra støy ved spilling av crysis eller annen grafikk...(har et 8800GT) kan være litt irriterende... antar at dette er et problem man ikke kan gjøre noe særlig med?! Endret 24. februar 2008 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
Megern Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Helt siden jeg fikk mitt 8800GTX (ca ett år) så har det lagd en slik ulyd i noen spill. Jeg har funnet ut at jo høyere fps, jo høyere lyd. Jeg merker det ikke i spill som ligger under 60-80 fps. Jeg løser problemet med å sette på v-sync. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg opplever også en pipelyd under logoene under oppstart av Crysis, og har også hørt at flere har opplevd det, både på GTX og Ultra(jeg har GTX). Så fort jeg kommer meg igang med spillingen hører jeg dog ingenting, så antar det ikke er noe galt. Samme "problem", dog med GT:) Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Er det nesten som en høyfrekvent pipelyd? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 det er faktisk vanlige greier, men har mest hørt dette om nyere nvivia kort. er "transistor piping" som man også finner på litt slitene strømforsyninger Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg hadde samme piping på 8800GTX, GTS og 7900GT.. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 er ikke alltid det er bare høyfrekvent piping hos meg... men men, er vel bare å sette på headsettet og game videre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå