Gå til innhold

Hva er viktig å tenke på når jeg skal lage musikkvideo?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den største fallgruven er klippingen. Dynamikken i hele videoen er viktig, redigeringen er alfa og omega. Hva jeg sier er nesten umulig å forklare, men for å si det slik: Når en annen person ser det ferdige klippet, og ikke sier en dritt pga overbelastning i nevrotransmittorene pga overbelasting, da er du nærmere en mulig løsning.

Hvis jeg kunne ha sett rå-tapen hadde det vært mye enklere å sagt noe om hva som kunne ha vært gjort anderledes

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
OK: Da kommer neste spørsmål: Hvordan få damer til å kle av seg frivillig? :lol:

Gratis alkoholinneholdige drikkevarer er vel en vinner her kan jeg tenke meg... ;-)

Ellers er det vel viktig å ha et opplegg for hvordan man deler inn videoen med litt forskjellige bilder etter hvor man er i sangen.

F. eks kan man hver gang refrenget i sangen kommmer velge å spille en spesiell del av vioen, et spesielt tema eller klippe på en annen måte.

Forøvrig påstår ei som sitter ved siden av meg nå at lyssetting og sminke er viktig....Jaja, hun om det (hun er så forfengelig så).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Spør du meg, er det viktig å huske synkronisert lyd og lepper. Derfor er det viktig at du spiller av musikken på location.

En annen ting er jo selvfølgelig lys. Om du har budsjett, noe du ikke har, kan du kjøre på med effektlys. Hvis ikke, må du ikke være redd for å eksperimentere med farger, effekter og overtoninger (dissolves) i redigeringa.

SNEIKS!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

1. Ikke for mange effekter på samme sted, f.eks. bør du bare ha en effekt for hver plass du filmer, ikke slik som rundingene rundt kameraet som var av og på hele tiden på filmen over. Du må ha system. Du bør for eksempel bare filme bandet med en type lys og effekter og så ha en annen del som du klipper inn som er helt forskjellig. I mellom skiftene er det bra med lysglimt, fint om disse passer til melodien.

2. Ikke bare film et band som står og synger, det bør også være noe morsomt med. (Barcelona av Paperboys er et bra eksempel på dette, selv om det blir litt mye blinking) Bandet kan for eksempel komme naturlig inn i videoen, kanskje de spiller på gata? eller en eller annen veldig stygg plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...