muffe Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Se topic. Er et prosjekt på skolen. Er det noen spesielle fallgruver som vi må styre spesielt godt unna? Tenker da spesielt på lys, men også på andre ting. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Den største fallgruven er klippingen. Dynamikken i hele videoen er viktig, redigeringen er alfa og omega. Hva jeg sier er nesten umulig å forklare, men for å si det slik: Når en annen person ser det ferdige klippet, og ikke sier en dritt pga overbelastning i nevrotransmittorene pga overbelasting, da er du nærmere en mulig løsning. Hvis jeg kunne ha sett rå-tapen hadde det vært mye enklere å sagt noe om hva som kunne ha vært gjort anderledes Lenke til kommentar
muffe Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Rå-tapen er dessverre ikke tilgjengelig, for vi har enda ikke begynt å filme. Fåreløpig er det planlegging, men regner med at filminga starter til uka. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Bra å filme for mye enn for lite, blir da enklere å klippe. Ta en scene gjerne flere ganger, lyssetting er også viktig. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Fine damer med lite klær. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 OK: Da kommer neste spørsmål: Hvordan få damer til å kle av seg frivillig? Lenke til kommentar
striky Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 penger Det må vel være et godt tips å se en mengde musikkvideoer og notere seg triksa de benytter seg av der. Ett kjennetegn på en musikkvideo er høyfrekvent klipping. Lenke til kommentar
fukas Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Prøv å sette personlighet på visse instrumenter i sangen. F. eks. Trompet og klovner som ler (psykt) eller bilder av løping sammen med lyden av trommer...u pick! -m- Lenke til kommentar
svennand Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 er enig med nakne damer kan lokke dem med sukkertøy Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 OK: Da kommer neste spørsmål: Hvordan få damer til å kle av seg frivillig? Gratis alkoholinneholdige drikkevarer er vel en vinner her kan jeg tenke meg... ;-) Ellers er det vel viktig å ha et opplegg for hvordan man deler inn videoen med litt forskjellige bilder etter hvor man er i sangen. F. eks kan man hver gang refrenget i sangen kommmer velge å spille en spesiell del av vioen, et spesielt tema eller klippe på en annen måte. Forøvrig påstår ei som sitter ved siden av meg nå at lyssetting og sminke er viktig....Jaja, hun om det (hun er så forfengelig så). Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Spør du meg, er det viktig å huske synkronisert lyd og lepper. Derfor er det viktig at du spiller av musikken på location. En annen ting er jo selvfølgelig lys. Om du har budsjett, noe du ikke har, kan du kjøre på med effektlys. Hvis ikke, må du ikke være redd for å eksperimentere med farger, effekter og overtoninger (dissolves) i redigeringa. SNEIKS! Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 OK: Da kommer neste spørsmål: Hvordan få damer til å kle av seg frivillig? Du forteller dem at de skal være med på en musikkvideo Lenke til kommentar
denethon Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Av egen erfaring kan jeg nevne én ting: IKKE sett kamera statisk på et stativ! Dette gir kjedelig filming med mindre du har mye bevegelse i bildet i form av vindmaskiner eller lys. se selv: http://home.online.no/~fwaerha/gaffel/video.htm mvh Tore Minsaas Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 1. Ikke for mange effekter på samme sted, f.eks. bør du bare ha en effekt for hver plass du filmer, ikke slik som rundingene rundt kameraet som var av og på hele tiden på filmen over. Du må ha system. Du bør for eksempel bare filme bandet med en type lys og effekter og så ha en annen del som du klipper inn som er helt forskjellig. I mellom skiftene er det bra med lysglimt, fint om disse passer til melodien. 2. Ikke bare film et band som står og synger, det bør også være noe morsomt med. (Barcelona av Paperboys er et bra eksempel på dette, selv om det blir litt mye blinking) Bandet kan for eksempel komme naturlig inn i videoen, kanskje de spiller på gata? eller en eller annen veldig stygg plass. Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Pass også på å klippe i takt. Det er dessverre for mange som ikke er helt flinke til det i en musikkvideo... Her er det helt essensielt for at det skal bli bra resultat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå