Gå til innhold

Anbefalinger til Skjermkort kjøler for nvidia 8800GTS

Nemesis90

Anbefalte innlegg

Hei, lurer egentlig bare på hvilken av disse som jeg burde velge til de 2x 8800 GTS som jeg skal kjøpe.

står mellom Thermaltake DuOrb CL-G0102

og

Zalman VF1000 LED VGA Cooler, Nvidia/ATI, 80mm slim LED fan

Har en liten finger på thermaltake duorb. men tar gjerne imot anbefalinger om disse, og andre kjølere:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte først jeg skulle skaffe meg passivt kjølt skjermkort, men innså raskt at mye annet i pcen vil bråke såpass mye at en stille vifte på skjermkortet kan jeg fint ha.

Etter å ha lest en del om de to viftene du nevner samt Zalman VF900 endte jeg opp med VF900 til mitt 7800GT fordi jeg var redd for at VF1000 ikke ville passe, samt den kostet en del mer og var mye tyngre.

Mellom de to du nevner ville jeg uansett valgt VF1000 med god margin ettersom av det jeg har lest om de to så virker det som DuOrb bråker litt <30dB mens Zalman, både 900 og 1000, ligger fint på <20dB ved lavere viftehastighet. Støy var den viktigste faktoren min.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar
Jeg tenkte først jeg skulle skaffe meg passivt kjølt skjermkort, men innså raskt at mye annet i pcen vil bråke såpass mye at en stille vifte på skjermkortet kan jeg fint ha.

Etter å ha lest en del om de to viftene du nevner samt Zalman VF900 endte jeg opp med VF900 til mitt 7800GT fordi jeg var redd for at VF1000 ikke ville passe, samt den kostet en del mer og var mye tyngre.

Mellom de to du nevner ville jeg uansett valgt VF1000 med god margin ettersom av det jeg har lest om de to så virker det som DuOrb bråker litt <30dB mens Zalman, både 900 og 1000, ligger fint på <20dB ved lavere viftehastighet. Støy var den viktigste faktoren min.

du burde bruke hodetelefoner mens du spiller, da hører du ingenting XD

Lenke til kommentar

Virker som den beste kjølingen får du dersom du kombinerer denne og Zalman VF1000. Her har de testet det: test.

Dette står forresten i testen der:

As you can see on the image above you need to buy the RHS88 if you plan on installing the cooler on a GeForce 8800 Series card. If you fail to do so you will damage the card because the I/O chip and RAM circuitry will overheat.

Bilde de sikter til

Dette står til slutt:

The VF1000 LED coupled with the RHS88 aluminum profile is probably one of the best cooler + heat sink combinations available for GeForce 8800 cards on the market today.

Og Ninja, jeg spiller ikke på pc. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...