Gå til innhold

Hvordan er det å spille cod4 online uten keyboard?


WaterMarked

Anbefalte innlegg

Vurdere å kjøpe ps3 nå og cod4, planen er at meg og en kamerat skal spille sammen over nett, pluss jeg vil oppleve det på 42tommeren og koble til surround. :p

Jeg har spillet på pc og når man spiller online så ''for å si det enkelt'' ting skjer forbanna fort.

Jeg er den typen som liker best mus og tastatur, så jeg stiller meg litt skeptisk til om ps3-versjonen er like hektisk som på pc. Har man like god kontroll med ps-kontrolleren og hvor fort kan man sikte osv??

 

Leste og at spillet ikke støtter tastatur osv, noe som jeg trodde.... Litt surt, men på en annen side så slipper jeg å bruke mer penger på et trådløst tastatur. :p

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vurdere å kjøpe ps3 nå og cod4, planen er at meg og en kamerat skal spille sammen over nett, pluss jeg vil oppleve det på 42tommeren og koble til surround. :p

Jeg har spillet på pc og når man spiller online så ''for å si det enkelt'' ting skjer forbanna fort.

Jeg er den typen som liker best mus og tastatur, så jeg stiller meg litt skeptisk til om ps3-versjonen er like hektisk som på pc. Har man like god kontroll med ps-kontrolleren og hvor fort kan man sikte osv??

 

Leste og at spillet ikke støtter tastatur osv, noe som jeg trodde.... Litt surt, men på en annen side så slipper jeg å bruke mer penger på et trådløst tastatur. :p

 

Takker for svar.

 

utrolig gøy og hektisk:D ingen problemer å bruke joystick;)

Lenke til kommentar
Ville heller kjøpt dette til 360 da kontrolleren på den er ganske mye bedre til FPS vil jeg si. Det er heller ikke rumble i PS3 kontrolleren.

Og da er vi inne på smakssak. Det eneste riktige å gjøre, er jo å prøve begge og finne den mest behagelige. :)

 

Selvsagt, men er jo en kjent sak at de aller fleste foretrekker 360 til FPS spill. Og at den har rumble er jo også et ganske vesentlig pluss. Hvis man vil ha det på PS3 så man jo kjøpe nye kontrollere når de eventuelt kommer og "kaste" de som er i dag.

Lenke til kommentar
Ville heller kjøpt dette til 360 da kontrolleren på den er ganske mye bedre til FPS vil jeg si. Det er heller ikke rumble i PS3 kontrolleren.

Og da er vi inne på smakssak. Det eneste riktige å gjøre, er jo å prøve begge og finne den mest behagelige. :)

 

Selvsagt, men er jo en kjent sak at de aller fleste foretrekker 360 til FPS spill. Og at den har rumble er jo også et ganske vesentlig pluss. Hvis man vil ha det på PS3 så man jo kjøpe nye kontrollere når de eventuelt kommer og "kaste" de som er i dag.

Er helt enig i at det er et pluss. Hvorvidt man legger merke til det etter en liten periode er en annen sak. Og hva som er mest foretrukket er jo en diskusjon man aldri kommer til å bli ferdig med, og som ikke har et fasitsvar. Men nå er jeg tydeligvis ikke en av "de fleste", siden jeg valgte PS3 etter å ha prøvd begge.

Lenke til kommentar
Har COD4 på PS3 og jeg må si at det er skikkelig enkelt å sikte. Dette gjelder helt klart ikke for alle FPS spill på konsoll.

Prøvde 360 versjonen på Elkjøp og jeg må si at rumble utgjør en stor forskjell. Utrolig deilig å få feedback på skytespill.

 

Enig med han over, men det å sikte er egentlig ganske greit i alle FPS-spill på konsoll. Man får en hjelp i "auto-aim" som tilnærmer seg motstanderen. Dette skjer både i CoD4, Resistance: FoM og Warhawk (som de største skytespillene).

 

Personlig savner jeg godfølelsen med mus og tastatur i BF2, men intensiteten og humoren er størst ved konsollen i stua; og i ditt tilfelle virker det som du "pakker" den ned og drar til en kompis - da blir det enda bedre! ;)

Lenke til kommentar

Jeg har rumblekontroller til PS3 (kjøpte et par originale dualshock 3 fra utlandet). COD4 støtter dessverre ikke rumble... ...enda. Men jeg antar/håper det vil komme en rumblepatch etterhvert, det har jo kommet til andre spill som f.eks. Motorstorm for lengst. :)

 

Alle du spiller mot styrer jo også med kontrollen, så uansett hvor forferdelig du gjør det, så har du samme utgangspunkt som de andre. ;)
I utgangspunktet er det jo slik, men dessverre er det helt sikkert noen der ute som tyr til "juks" i form av kontrollere som f.eks. FragFX fra Splitfish. Den kontrolleren fungerer omtrent som mus/tastatur, og gir dessverre ganske enorme fordeler i en del spill (jeg sier dessverre fordi det ødelegger for gamepad-spillerne).

 

IGN-artikkel om FragFX + COD4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...