Gå til innhold

Den store søvnundersøkelsen

Gjest Slettet+9817234daf

Hvor mye sover du i snitt per natt?  

64 stemmer

1. 1. Jeg er student og sover:

• >5 timer
      8
    • 6-7 timer
      27
    • 8-9 timer
      2
    • 9-10 timer
      1
    • 11-12 timer
      1
    • 13-14 timer
      2
    • Har svart
      23
  2. 2. Jeg er i jobb og sover:

• >5 timer
      4
    • 6-7 timer
      10
    • 8-9 timer
      8
    • 9-10 timer
      4
    • 11-12 timer
      0
    • 13-14 timer
      0
    • Har svart
      38
  3. 3. Jeg er arbeidsledig og sover:

• >5 timer
      3
    • 6-7 timer
      5
    • 8-9 timer
      1
    • 9-10 timer
      2
    • 11-12 timer
      1
    • 13-14 timer
      0
    • Har svart
      52

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Hvor mye sover du per natt? Jeg har inntrykk av at ungdommer "nå til dags" sover mindre enn det anbefalte, meg inkludert. Jeg ble inspirert til denne undersøkelsen av romkameraten min som er inne i sin andre eksamensuke og har sovet mer de siste 7 dagene enn han har vært våken.

I den andre studien konkluderer forskere fra University Medical School i London med at sju-åtte timers søvn hver natt er optimalt for helsa, ifølge nettstedet News-Medical.net.

Sover du deg syk?

Søvnmangel kan være livsfarlig.

Slik sover du søtt.

NB Svar kun på et av spørsmålene. På de andre spørsmålene krysser du av for "har svart".

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Uansett hvor mye eller lite jeg sover, så våkner jeg alltid rundt 23 på kvelden. Nå i eksamenstider så legger jeg meg 0900 og står opp 1500.

Lenke til kommentar

Når jeg jobber dagskift, så har jeg en lur etter jobb på 2-4 timer. Deretter har jeg nok en "lur" på 2-4 timer før jeg skal på jobb. Natt til torsdag/fredag er jeg utslitt og sover ut. Noe som fører til at jeg misser avtaler med venner o.l.