Gå til innhold

Den store søvnundersøkelsen

Gjest Slettet+9817234daf

Hvor mye sover du i snitt per natt?  

64 stemmer

1. 1. Jeg er student og sover:

• >5 timer
      8
    • 6-7 timer
      27
    • 8-9 timer
      2
    • 9-10 timer
      1
    • 11-12 timer
      1
    • 13-14 timer
      2
    • Har svart
      23
  2. 2. Jeg er i jobb og sover:

• >5 timer
      4
    • 6-7 timer
      10
    • 8-9 timer
      8
    • 9-10 timer
      4
    • 11-12 timer
      0
    • 13-14 timer
      0
    • Har svart
      38
  3. 3. Jeg er arbeidsledig og sover:

• >5 timer
      3
    • 6-7 timer
      5
    • 8-9 timer
      1
    • 9-10 timer
      2
    • 11-12 timer
      1
    • 13-14 timer
      0
    • Har svart
      52

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Hvor mye sover du per natt? Jeg har inntrykk av at ungdommer "nå til dags" sover mindre enn det anbefalte, meg inkludert. Jeg ble inspirert til denne undersøkelsen av romkameraten min som er inne i sin andre eksamensuke og har sovet mer de siste 7 dagene enn han har vært våken.

I den andre studien konkluderer forskere fra University Medical School i London med at sju-åtte timers søvn hver natt er optimalt for helsa, ifølge nettstedet News-Medical.net.

Sover du deg syk?

Søvnmangel kan være livsfarlig.

Slik sover du søtt.

NB Svar kun på et av spørsmålene. På de andre spørsmålene krysser du av for "har svart".

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Uansett hvor mye eller lite jeg sover, så våkner jeg alltid rundt 23 på kvelden. Nå i eksamenstider så legger jeg meg 0900 og står opp 1500.

Lenke til kommentar

Når jeg jobber dagskift, så har jeg en lur etter jobb på 2-4 timer. Deretter har jeg nok en "lur" på 2-4 timer før jeg skal på jobb. Natt til torsdag/fredag er jeg utslitt og sover ut. Noe som fører til at jeg misser avtaler med venner o.l.

Jobber jeg kveldsskift, får jeg mye mer søvn. Men det kommer an på om jeg har noe å gjøre dagen etter.

Jeg hater meg selv for tida, så da trener jeg. I tillegg tar jeg kjøretimer.

Så de første fire dagene får jeg gjerne 4-6 timers søvn. Men da har jeg fredags kveld fri og sover ut. Drikking og festing, når det skjer, skjer gjerne på lørdager.

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på hvor mye jeg sover. Nå er klokka snart halv 6. Skal stå opp om halvannen time å gå på jobb... Som betyr at når jeg kommer hjem senere i dag vil jeg sovne etter middag. Og sikkert sove i 12 timer. På tirsdag vil jeg da være så uthvilt at jeg kommer til å være oppe til ca. 3. osv osv. Så jeg eier ikke døgnrytme. Og vet derfor ikke helt. Men la oss si ca. 6-7 timer gjennomsnittlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...