Nuffern Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Har et MSI K7N2G-L hovedkort, som bygger på nForce2 og har integrert skjermkort. Problemet er bare at jeg ikke får høyere oppløsning enn 1024x768 i 60hz. Det er en oppløsning som fort blir tungt på en 17". Skjermen er en Samsung SyncMaster 710s, og skal takle opptil 1280x1024 i 60hz. Fatter ikke hvorfor jeg ikke kan stille den høyere opp, og skjermen skal som sagt ikke være noe problem. Når jeg går inn på egenskaper for skjermkortet og lister opp alle modier, så kommer den kun opp oppløsninger for bruk i 60 hz - hvor av 1024x768 er det høyeste. Må jo være en eller annen feil med skjermkortet? De kan ikke levere et skjermkort som ikke takler mer enn 1024x768 i 60 hz? Trenger sårt hjelp.. -Nuffern Edit: PS. Får heller ikke satt skjermen i noe annet enn 60hz. Lenke til kommentar
Simen Løkken Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Win XP har en sikkerhets blokkering på 60 hz så folk ikke skal klare å ødelegge skjermene sine. Gjør som vepsen( ) og stikk inn på guru3d.com og last ned en refreshrate fix til nvidia kort.. Lenke til kommentar
chil Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 hva skal du med et Nforce kort? bytt det mot et k3 kort ultra2 så skal jeg betale et melomlegg! Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Har SP1 inne så det skal ikke være noe problem å få satt skjermen høyere enn 60hz. Lastet ned noen nye drivere fra nVidia, og da gikk det fint å sette opp oppløsningen. Er noe som jeg selvfølgelig skulle ha prøvet på først.. men men. Trodde det bare ikke skule være nødvendig. Lenke til kommentar
starfish Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Jeg har også det hovedkortet og jeg kan heller ikke stille det høyere enn 1024x768. Vet ikke hva som er problemet, men jeg frykter driverfeil eller .no. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Gjør det samme som meg: nVidia.com --> Download driver --> Platform / nForce Drivers --> Unified Driver Package Fikset problemet på min maskin ihvertfall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå