Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er forelsket i eldre jente - trenger hjelp

Gjest felixersvart

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Det er helt sikkert noen som har tatt opp dette emne før men tenkte jeg kunne få fortelle om min forelskelse og høre deres meninger.

Jeg går første året på videregående og for en stund siden ble jeg betatt av ei jente som går ett år over meg. Det merkelige er at denne jenta har jeg aldri brydd meg om før men plutselig en dag for noen uker siden blei jeg helt betatt! Vi har hatt noen av de samme fagene siden skolestart og jeg har aldri lagt merke til hu før.

Det var en kort utgave om hvordan det starta.

Dette har jo ikke skjedd meg så mange ganger før så jeg besteme meg får å komme i kontakt med denna jenta.

Jeg la ho til på facebook og på msn. Begynte med å si hei på msn og prøvde å føre en helt vanlig samtale med a.

Etterhvert så skrev jeg at hu virka som ei veldig ålreit jente og at jeg ville bli bedre kjent med a. Hu hadde ikke noe i mot å bli bedre kjent med meg, men hvis jeg mente noe mer så skrev hun: " det er ikke helt aktuellt for meg nå".. Jeg spurte hvorfor og hun fortalte meg at hun nettopp hadde gjort det slutt med kjæresten sin. Jeg fortsatte jo med å spørre om ting som f.eks hva driver du med på fritida o.s.v... Noe jeg sliter med når jeg prater med a på msn er at hu aldri stiller noe spørsmål tilbake. Dette har blitt litt bedre nå men allikevel.

Jeg prøver å få blikk kontakt med a når vi har timer sammen men hver gang jeg ser på a så ser hun bare ned.

En annen gang som jeg møtte på a i gangen sa hun hei og jeg sa jo hei tilbake. Vi stoppa opp og så på hverandre men ingen greide å si noe. Jeg ble lissom helt slått ut. Vi så på hverandre også gikk vi til hvert vårt.

Prøver også å flørte så mye som mulig i klasserommet. Har selvfølgelig skjedd en del mer men orker ikke å skrive alt, hehe:-)

Hun virker også veldig usikker på seg selv. Hun snakker ikke alt for mye hvis vi sitter i grupper med flere og samarbeider f.eks. Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal håndtere denna jenta og hvordan jeg kan bli bedre kjent med a + finne ut om hu liker meg.

Dette blei mye info med mye "A" men takker på forhånd for all hjelp jeg kan få:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første dagen jeg kysset min nåværende kjæreste sa hun at vi ikke var kjæreste og at det ikke betydde noe.

(Vi hadde to årsdag sist torsdag) :D

Jenter rare, det er helt normalt. Dessuten er du langt på vei, det høres ut som det går bra jo!!!!! Fortsett, hvis at du er der. Spør mye spørsmål.

Link :wee:

Bare gi det litt tid, vær snill med hun.

Lenke til kommentar
Første dagen jeg kysset min nåværende kjæreste sa hun at vi ikke var kjæreste og at det ikke betydde noe.

Jenter rare, det er helt normalt. Dessuten er du langt på vei, det høres ut som det går bra jo!!!!! Fortsett, hvis at du er der. Spør mye spørsmål.

Da må jeg si gratulerer med overstått! Hehe... håper dere har det bra sammen :)

Var ålreit å høre din mening. Det du sier med at jeg er godt på vei motiverer meg enda mer!

Men en annen ting jeg sliter med er at denna jenta er ett år eldre enn meg og at jeg er lissom bare den lille 1. klassingen......

Er ikke alltid like lett å prøve å flørte med henne når hun er sammen med vennenen sine...

Lenke til kommentar

Dette må jeg si meg HELT enig i, min nåværende(og mine 2 foregånede seriøse forhold (2 år+)) sa alle at de ikke var interessert i noe der og da osv pga forskjellige ting, men det gikk nå veien uansett.

Og det høres virkelig ut som om du er på god vei. At du er 1 år yngre tror jeg ikke du skal bry deg med sålenge du oppfører deg modent så holder det for de fleste jenter.

Bare fortsett i samme stil du så tror jeg du har en fair sjans(dessverre så er det jo ikke noe råd man kan gi for å sikre at du får henne, for følelser kan ingen styre)...

Lenke til kommentar

Min nåværende dame kunne absolutt ikke tenke seg å gå inn i et forhold og følelser for meg, nei det hadde hun absolutt ikke. :p

Ståpåvilje, selvtilitt og det at man viser interesse er store pluss.

Prøv å overtale henne til å finne på ting i lag uten at det trenger å bety noe direkte. Få henne på besøk for å se film, prate skit etc. Da er det mye lettere å flørte og ha det morro.. bare ikke gjør det for obvious. Men hvis man er på rommet og ser film så er det lett å sitte inntill hverandre og kanskje tilogmed etterhvert ha en hånd rundt henne. Jenter liker generelt sett litt kos uansett om det er snakk om forhold eller ikke. Og hvis de føler seg trygg og komfortabel fysisk inntill deg så er det mye mye lettere å legge orntlig ann på dem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...