Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bygge opp selvtillitt=kvitt sjalusi?

Gjest -gjesteposter-

Anbefalte innlegg

Gjest -gjesteposter-

Heisann

velger å være anonym her pga. kjente kjenner meg her på forumet.

Er i et forhold med ei kjempeherlig jente, vært sammen i fem måneder nå. Problemet mitt er sjalusi, og her om dagen sa hun ifra at det begynte å toppe seg. Det var ikke snakk om å gjøre det slutt eller noe i den duren, men hun merket at hun begynte å bli lei av sjalusien min da. (Så jeg vil helst ikke høre at dette forholdet vil gå i dass)

Jeg stoler på henne og henne stoler på meg, dette har vi pratet om. Og vi pratet om min sjalusi. Men vi har ikke helt noen forslag til hvordan jeg skal få kontrollert den.

Har lest her på forumet og andre steder at mye handler om selvtillitt når det gjelder sjalusi, vil egentlig ikke si at jeg har så dårlig selvtillitt, men har noen tips på hvordan man kan bygge denne opp og kvitte seg med den j**** sjalusien? Det er så irriterende. Jeg blir sliten av det og det blir hun også.

Vi er i et avstandsforhold, pga. skole, men det er ferdig i mai 08'.

(sorry for rotete skrevet)

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest -gjesteposter-
Hva blir du sjalu for? Og sjalusi mener jeg har sammenheng med dårlig tillit, høres det riktig ut?

F.eks møter og prater med andre gutter ute på byen. I det hele tatt sjalu. Jo, ser du skriver det med tillitt, men jeg føler at jeg stoler på henne, dønn seriøst. Virker det rart at jeg er sjalu da? For jeg fatter egentlig ikke hvorfor jeg skal være det, vet med meg selv at hun aldri ville vært utro, og hun er åpen og forteller meg alt som måtte skje. Vi prater jo sammen hver dag i tlf:) Men alikevel, når det kommer til da f.eks ut-på-bynkvelder så får jeg den guffne følelsen.

Er jeg ikke sjalu? er det noe annet=/ ?

Lenke til kommentar

Tror ikke sjalusi har noe å gjøre med selvtilliten din. Sjalusi satt på en enkel måte er at du vil ha noe han andre har, som du har veldig lyst på og da blir du som regel sjalu på den personen fordi han har noe du har skikkelig lyst på. Hvis det ga noen mening (litt trøtt). Du vil at hun skal rette hennes oppmerksomhet til deg, istedenfor andre gutter. Du er grådig og vil ha henne for deg selv, når du ikke får henne BARE for deg selv så blir du sjalu. Som da betyr at du egentlig ikke stoler på henne, for hvis du gjorde det så ville du visst at innerst inne tenker hun på deg og hvem denne idioten tror han er som tror han kan få meg i senga :p

Det kan også hende at du ikke stoler på de andre guttene og det skjønner jeg, men da er det viktig å stole på at hun greier å si ifra hvis en gutt hun snakker med går litt for langt (til gutten som går for langt og senere hvor hun forteller deg hva som skjedde og hvordan hun stoppa det. Hvor du vil da svare med en kommentar som sier at han har ivertfall god smak, eller no :p ). Ringer det noen bjeller, eller er jeg på villspor?

Endret av Saykin
Lenke til kommentar
Gjest -gjesteposter-
Tror ikke sjalusi har noe å gjøre med selvtilliten din. Sjalusi satt på en enkel måte er at du vil ha noe han andre har, som du har veldig lyst på og da blir du som regel sjalu på den personen fordi han har noe du har skikkelig lyst på. Hvis det ga noen mening (litt trøtt). Du vil at hun skal rette hennes oppmerksomhet til deg, istedenfor andre gutter. Du er grådig og vil ha henne for deg selv, når du ikke får henne BARE for deg selv så blir du sjalu. Som da betyr at du egentlig ikke stoler på henne, for hvis du gjorde det så ville du visst at innerst inne tenker hun på deg og hvem denne idioten tror han er som tror han kan få meg i senga :p

Det kan også hende at du ikke stoler på de andre guttene og det skjønner jeg, men da er det viktig å stole på at hun greier å si ifra hvis en gutt hun snakker med går litt for langt (til gutten som går for langt og senere hvor hun forteller deg hva som skjedde og hvordan hun stoppa det. Hvor du vil da svare med en kommentar som sier at han har ivertfall god smak, eller no :p ). Ringer det noen bjeller, eller er jeg på villspor?

Det høres veldig ut som min greie der der altså. Kjiiiip følelse og ha altså :/

Lenke til kommentar
Gjest -gjesteposter-
Sjalusi i et forhold kan komme når man føler seg truet av en mulig konkurrent. Hvis du har god nok selvtillitt til å føle at ingen andre kan tilby damen din det du kan, ville du heller ikke hatt noen grunn til å føle deg sjalu.

Det er vel der mye av det ligger ja. Er jo så forbanna ekstra kjipt når det er avstandsforhold også. Høres vel logisk ut det?

Men da er det jo som du sier det med selvtillitten igjen, at jeg kanskje kan føle at andre er "bedre" enn meg. Eller jeg føler det ikke, men hva skal jeg si.. Er redd for det da? Hvis noen skjønner? Jeg vet så inderlig godt at hun bryr seg så mye om meg og er så glad i meg, og det er like gjensidig. Men hva kan gjøre det lettere for meg? Bare "bite" i meg sjalusien når den kommer og holde den inne? (blir vel gæren til slutt da, også smeller det). Vil lissom ikke ta det opp hver eneste gang heller, da blir det stress for henne.

Tror dere at mye vil ordne seg når avstandsforholdet slutter? Altså, kommer hjem igjen?

Lenke til kommentar
Gjest -gjesteposter-
Jeg har god selvtillit, men jeg blir sjalu som heeeelvete :p exdama syntes det bare var søtt men.

Ah.. hvordan var det for deg a? Følte du det var slitsomt selv? Gikk det over eller var du sjalu så lenge dere var sammen? Er litt sånn jeg føler vil jeg si..

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem, noe som ødelegger mye for dama. Har bedret seg sånn etterhvert men faen som jeg hater det. Jeg blir bare sjalu, ikke fordi jeg føler meg truet men jeg er liksom redd for at noe skal skje med henne. Jeg ble sliten og lei meg for det, dama ble lei sei og fortalte meg at jeg ikke kunne holde på slikt lenger. Man får bare prøve å tenke positivt uansett hvor vanskelig det er.

Endret av PurpleZoDz
Lenke til kommentar

Når hun snakker med andre gutter , noe som hun selvfølgelig må få lov å gjøre, så må du si til deg selv at dette er bare vennskap, at han er en hyggelig gutt og at det ikke betyr noe at han snakker med henne. Tenk deg selv i en motsatt situasjon og at det er en jente som snakker til deg. Hvordan ønsker du da at jenta di skal reagere og opptre? Jeg er sikker på at du også har jentevenner som du snakker med og som ikke betyr annet for deg enn vennskap? Selv om det ikke er enkelt, så er dette noe du kan jobbe med deg selv med og at du også etterhvert får det mye bedre. Du må lære deg å stole på jenta di for ellers kommer dette til å føre til mange konflikter mellom dere

Jeg mener det kun handler om tillit til jenta di :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...