Anomi Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Lat gutt på 16 år tregner hjelp til å finne passende utdanning her. Er ikke noe spesifikt yrke jeg har lyst til å bli, men her er en liste over ting jeg har lyst å bruke livet mitt til.... - Tegne og skrive tegneserier/grafiske romaner - Lage musikk - Skrive sære bøker. - Male/tegne - Skrive manus til filmer - Ta deltidsjobber som lærer. Filosofi og Kunst og Håndtverk hadde vært perfekt. - Jobbe litt med dataspill. Storyline og visuelt design kanskje... Noen form for utdanning som kunne passe meg etter videregående? Ikke for høye opptakskrav da.... har ikke kjempe karakterer akkurat Skal nok bli "voksen" jeg også ser du. Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) høgskole Endret 9. desember 2007 av froZZo Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Foreslår heller NISS, der har utdanning som passer deg bedre. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Jeg ville satset på å bli ferdig med videregående først. Enten allmenn eller Medier & Kommunikasjon, og så ta det derifra Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Om du er lat så passer vel ikke akuratt noen av de yrkene. Kan ikke se for meg at en lat person kan prestere så veldig bra. Så da ville jeg først og fremst gjort noe med holdningen. Men videre utdanning først og kanskje satse på høyskole etterpå. Kunst og Håndverk på vgs kunne kanskje vært noe, eller Medier og Kommunikasjon. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Se litt nærmere på folkehøgskolene da vel? Der må det vel være noe som lokker. Det kan jo være kult i første omgang? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Jeg anbefalte NISS, men når jeg tenker meg om vil muligens Noroff være et bedre alternativ for deg. http://www.noroff.no/ Men aller først, fullfør videregående. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Jeg anbefalte NISS, men når jeg tenker meg om vil muligens Noroff være et bedre alternativ for deg.http://www.noroff.no/ Noroff er svindyrt, og har fått en del kritikk. Du burde være skråsikker på at Noroff har nøyaktig linjen for deg, og at du ikke kan finne samme linjen på et annet sted i nærheten med bedre rykte. Søk litt på artikler om Noroff i de store nettavisene. Jeg vet at det har vært oppe som tema tidligere på forumet også.Men jeg har aldri godt på Noroff. Har snarere tvert imot fått høre fra en fyr som sier det er helt briljant der. Så det er ikke bare dårlig! Men aller først, fullfør videregående.Godt poeng. Stick to that. Lenke til kommentar
Anomi Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Takk for gode forslag. NISS og Noroff så spesielt lovende ut. Skal nok greie å fullføre videregående, så ille står det ikke til. :!: Lenke til kommentar
castorxx Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Er verdt å ta en titt på Norges kreative fagskole også: http://www.norgeskreativefagskole.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå