Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

lagret over mappe

Anbefalte innlegg

Hei.. har oppstått en liten krise på pcn min her.. av en feiltakelse så installerte jeg et program direkte inn i roten på mp3 mappen min.. uten forvarsel så ble alle filene som befant seg i denne mappen overskrevet :cry: Noen som har noen forslag på hvordan jeg kan finne tilbake disse filene uten å måtte kontakte ibas og betale i dyre dommer for d :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, takk for svaret..

Jeg glemte å nevne at det her er en bærbarpc.. så jeg får ikke tatt ut hdd'n inn i en annen pc.. Tror du at det holder å installere recovery programmet i en annen partisjon av disken og prøve å finne tak i filene etterpå?

Jeg har lest at viss en sletter/formaterer info på en disk så er det bare "innholdsfortegnelsen" som blir slettet mens dataen ligger der fullt lesbar (med det rette programmet vel og merke), men hvordan blir det når dataen i en filmappe har blitt overskrevet som i dette tilfellet?

Er det noen som har noen erfaringer/anbefalinger av recovery programmer?

Lenke til kommentar

jo det er sant men det er helt til den sektoren blir overskrevet for plassen er til disp til å bli skrevet på..

men det finnes mange måter å sette bærbare disker i en annen maskin.. alf fra forskjellige overganger til eksterne kabinett.. men kjekt å bare ha en overgang eks denne:

http://pcexpress.no/PartDetail.aspx?q=p:919466

denne bruker jeg mye på jobb og veldig kjekk å bruke til å jobbe med bærbare harddisker uten å måtte montere de i ekstern kabinett..

Lenke til kommentar

Etter jeg installerte og kjørte Getdataback fra den andre partisjonen på hdd'n så fant jeg ca 90% av dataen som hadde forsvunnet :) men jeg oppdaget at film filene (mpeg,avi, mkv) og noe av mp3 filene som ble gjennopprette ikke ville kjøre.. men jeg har igrunn innsett at den dataen som ikke fungerer nå må sikkert gå under kategorien "lærepenge" siden jeg ikke har vært klok nok til å ta oftere backup av "kritisk" data :p

Takk for alle innspill og forslag :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...