Gå til innhold

Hovedkort med L755 og Crossfire, 2 stk HD3870

Anbefalte innlegg

Har tenkt på å mekka meg pc!

Vurderer sterkt å kjøpa meg eit hovudkort med L775 socket og med Crossfire støtte.

CPU vil eg ha Q6600 @ 2.4 Ghz då eg har lest at den er grei overklokkar og ganske god prosessor ellers! Då må hovudkortet ha L775 socket. Også har eg lyst på HK med Crossfire og satsar på å køyra 2 stk HD3870 512MB i CF. Då dette er prismessig billigare enn Geforce 8800 GT og yter betre. LINK her. I alle fall når det gjeld utan 4xAA og 16xAF. Men så er jo HD3870 billigare også. Er det stor forskjell på med og utan AA og AF ?

Satsar på 2 eller 4 GB DDR2 PC8500 ram.

Sliter litt med å finna HK, nokon som har forslag til dette? Vil også ha eit brikksett som taklar overklokk bra!

Drømmer jo om Asus Maximus Formula, men det vert nok i dyraste laget. Så prislappen bør ligge +/- 1200 ca...

Vil det vere mulig å få til ein ganske så lydløs pc også med 2 kort i CF med tanke på å kanskje bytte ut kjølelementene med nokre andre kjøleløsningar? Evt. vannkjøling ?

Er det nokon som har testa eit liknande opplegg og erfaringar ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror X38-brikkesettet er veien å gå for cross-fire med intel-prosessor akkurat nå. Da får du 2 x PCIe2.0, P35 klarer bare PCIe16/4. Det finnes nok av tester som viser forskjellen i ytelse på P35 og X38 når det gjelder crossfire og de fleste kommer til at det er verdt det å betale litt ekstra for X38. Alternativt kan du vente til litt utpå nyåret da intel har annonsert X48-brikkesettet som en arvtager til X38. (når det kommer i butikker og hva det kommer til å koste er opp til hver og en å gjette)

Men X38-kortene koster. Av de litt rimeligere finner du Asus P5E til ca 1500,- om det er verdt det å legge i litt ekstra og gå for maximus formula vet jeg ikke, men vil ikke tro det har veldig mye å si hvis man ser bort i fra extrem-klokke-egenskaper. Vet også at mange har hatt trøbbel med noen av topp-kortene til Asus, men husker ikke hvilke modeller i farten.

HD3870 er faktisk et veldig stille kort og jeg hadde ikke giddet å styre med å bytte kjølere (dette er en av kortets beste egenskaper og en av hovedgrunnene til at jeg kjøpte det). Eventuelt ville jeg satt opp maskinen og heller kjøpt GPU-kjølere hvis det blir for bråkete, men jeg tror du skal ha en veldig stille maskin før skjermkort-vifta er den du hører ved vanlig bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...