Gå til innhold

E6600 3GHz - vegg? Varme er ikke noe problem!?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenkte jeg skulle få sette vannkjølinga mi på prøve (det ligger en tråd her et sted om den), altså klokke opp prosessoren.

Jeg startet optimistisk med 3GHz, alt på stock volt osv. Dette funket brilliant, kjørte Orthos 16 timer før jeg stoppet den.

Slik var det derimot ikke når jeg prøvde å gå videre, på 3,38GHz fikk jeg bootet pcen med 1,48 Vcore og litt mer volt på NB (husker ikke hvor mye) Her er valideringslinken for CPU-z. Men Orthos ville bare kjøre for 20 minuter før pcen rebootet.

Maks tempen målt til dags dato med vannkjølingen er 36 ℃ på den varmeste kjernen, så varmen er vell ikke noe problem?

EDIT: Merker at Speedstep ser ut til å være på, selv om jeg har skrudd det av, merklig :hmm:

Har dere noen tips til hvordan jeg skal få hertzene høyere?

Spesifikasjoner

XFX GeForce 8800 GTS 320 MB | MSI P6N Diamond | Intel Core 2 Duo E6600 | GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB | Western Digital Raptor 73,4 GB | Samsung SpinPoint T166 500GB S-ATA | Thermaltake Toughpower 850W | Cooler Master Stacker 831 Black [Vannkjølt]

Hvis dere trenger mer informasjon er det bare å si i fra ;)

Setter pris på all hjelp jeg får :)

Endret av Unox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Tror ikke det MSI hk'et egner seg bra for overklokking.

Det gjelder generelt flere MSI hk har jeg erfart. (Sist med P965 Platinum = "ræva" hk for klokking)

Når du kan kjøre med stock VCore(1.3) @ 3.0Ghz, skal det ikke være nødvendig med 1.48 for en "fisleklok" på 3.38Ghz

(for det er det er, en "fisleklokk" for en E6600).

Kjøper man ett n680-basert (nforce) hk fordi man evt skal kjøre SLI, så kjør da gjerne SLI, men ikke forvent noe særlig på "klokkefronten".

Dog, det er unntak som bekrefter regelen.

Sjekk gjerne for ditt hk på MSI User forum

Lenke til kommentar

Jeg hadde problemer rundt de hastigheter med mine geilbrikker, er det udc eller pdc-typen? Mine var udc og dem klarte ikke 400 1:1 uansett volt....

Byttet til dominator og kom greit inn på 400=3600 da men orthos blend krevde litt fikling med tras og trc minneinnstillinger.

Lenke til kommentar
Jeg hadde problemer rundt de hastigheter med mine geilbrikker, er det udc eller pdc-typen? Mine var udc og dem klarte ikke 400 1:1 uansett volt....

Byttet til dominator og kom greit inn på 400=3600 da men orthos blend krevde litt fikling med tras og trc minneinnstillinger.

Så du tror deter rammen altså?

Var litt borti tanken, siden den nesten ikke ville klokke uansett volt. Det er jo ganske snodig egentlig, siden den holder 4-4-4-12 på 1,9V :hmm:

Får vell gå for en renovering etter sommerferien da, hvis jeg får meg en sommerjobb :roll:

Hvis ikke noen har mer å tilføye da :love:

EDIT: Jeg prøvde jo og med lavere hastighet på rammen enn cpu og, det på 2,3V og slakke timings og greier. Selv om det er billig ram burde den vell kunne klare det? hmm

Endret av Unox
Lenke til kommentar
Prøv og ta av C1E, TM(Throttle Management) og andre ting som gjør at din prosessor skifter multiplier - dette fører fort til ustabilitet.

Jeg har leitet etter de, men finner de ikke. Men de strøm modusene (S1 og S3 osv) kan de være grunnen tro?

Eneste jeg veit om de, er at S3 skal være bra for mediecenter pcer.

Jobbet en uke på komplett, og fikk beskjed om å sette S1 på XPpcer og S3 på Vista pcer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...