amdorintel Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Kjøper denne : http://www.samsung.com/no/products/tv/lcdtv/le40m87bd.asp på Elkjøp i morra og skal ha en dvi til hdmi kabel(eller en hdmikabel pluss en overgang?) i samme slengen på 5m (avstand fra pc til tv) Noen som har noen gode tips hva jeg kan kjøpe ? Har noen 1080i/1080p filmer på dataen det kunne vert morro og fått til og funke:) Har elkjøp noen bra sånne? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Mitt råd er å kjøpe det billigste du finner. Selv betalte jeg 140kr når netshop hadde tilbud på hele sortimentet (ordinær pris er 400), og denne fungerer utmerket. Merk at du trolig må ha en DVI-HDMI converter om du skal koble den til skjermkortet. Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Ok..så da kan jeg kjøpe denne : http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...alogCategoryID= Endret 9. desember 2007 av amdorintel Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Hørte at den måtte vere sertifisert til 1080i/p.. stemmer ikke det da eller? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Jo, den bør være det. Sannsynligheten er stor for at en hvilken som helst kabel vil funke, men det er greit å ha en kabel som garantert funker. En HDMI-kabel som bare er litt for dårlig resulterer i null bilde. Dette er særlig relevant når avstandende blir større, 5 meter bør ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Ikkje kjøp for lang kabel heller, jo kortare, jo betre. Har du ingen planar i framtida der du har bruk for ein veldig lang kabel så kjøp til den avstanden du har i dag. Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Jepp..men om den ikke funker den på Elkjøp så er det bare og returnere den:) Har ca 4,5 meter så må ha en 5 meters ledning..og,nei jeg har ingen planer om og flytte tven lengere unna:) Men det går ikke lyd i den?eller? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) ikke om du kobler den til skjermkortet/pcen Endret 9. desember 2007 av _sindre_ Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Du kan sende digitallyd gjennom HDMI, men ikkje frå ein DVI-port på f.eks. ein PC. Då må du ha HDMI i begge endar og ha ei signalkjelde som er i stand til å sende både lyd og bilete. Skjermkortet i ein PC sender kun bilete (med mindre kortet er laga for å sende lyd og). Edit: Ein DVD-spelar med HDMI kan du f.eks. bruke til å sende bilete og lyd med gjennom ein HDMI-HDMI-kabel. Endret 9. desember 2007 av Zeph Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Ok..skjønner..men har jo 7.1 lydkort i pcen så må vel kunne kjøre surr fra den:) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Ok..skjønner..men har jo 7.1 lydkort i pcen så må vel kunne kjøre surr fra den:) Det er klart, men då antar eg du ikkje skal blande TV-en inn i lydbilete. Har du eit surroundanlegg koplar du frå lydkortet (evt. integrerte) til surroundanlegget utan å bry deg med TV-en. Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 ja det er sant:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå