Gå til innhold

Hjelp med å få brent filmer til spillbar DVD.

Etern1tyy

Anbefalte innlegg

Program: WinAvi Video Converter (www.winavi.com) som gjør det meste til WMV, AVI, DVD, MiniDVD, VCD, SVCD, MPEG1, MPEG2, KVCD, og TS.

CD-er: Har tomme CD-R og DVD+R

DVDspiller: LG Supermulti Recording (DVDspiller som du kan recorde ting på tven)

på DVDspilleren min står det: HDMI,NICAM,PROGRESSIVE SCAN,DIVX, Plays Windows Media, DOLBY DIGITAL, DTS DIGITAL OUT, RW Compatible, RW DVD+ReWritable, DVD VIDEO RAM/RW, RAM Compatible recorder, DVFX.

Dette er alt som står på den, antar at mye at det vil dere ikke skjønne, men den støtter jo "Plays Windows Media", "DOLBY DIGITAL", og "DIVX", så det skal vel ikke være noe problem.

Noen som kan legge guide åssen jeg kan brenne ut nedlasta film til Spillbar DVD plate?

NB: For dere som ikke er kjent med WinAvi Video Converter: når jeg f.eks. tar en AVI fil og gjør om til DVD, får jeg en mappe som er AUDIO_TS, (som av en eller annen grunn er tom, men VIDEO_TS klippene har lyd), og en VIDEO_TS mappe som som regel er delt opp i ca 7deler, da dette er en meny (velge scenes), og dvd-en som er delt opp i 2-4 deler.

noen som kan hjelpe meg?

ER DESPERAT ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ønsker du å få den til å spille av divx filmer? Eller vil du gjøre om en avi-fil til dvd og brenne den ut?

Fant noe på et annet forum:

Siden du har WinAVI Video Converter kan du lage DVD , VCD , eller SVCD med den.

http://www.winavi.com/en/video-converter/video-converter.htm

WinAVI omkoder og brenner ikke i en handling så først velger du feks DVD og henter dine fil/filer du vil lage DVD av.

Husk gå inn i innstillinger (advanced)for Encode,DVD og sett inn dine valg.

(AUTO/PAL/NTSC/4:3/16:9/kapitler eller ikke/fininnstill bilde osv)

Når du omkoder lagres de nye DVD filene på din harddisk.

Når det er ferdig kan du gå til burn DVD/SVCD/VCD (startsiden til WinAVI)

finne din lagrede DVD på harddisk så brenner du til DVD eller hva du har valgt.

Du kan også brenne dine DVD filer(som du lager til harddisk) til DVD plate med din NTI cd og dvd-maker gold.

(du kan ikke lage AVI til DVD med NTI men du kan lage AVI til SVCD , VCD om du velger det)

viztnd sitt TMPGEnc er også bra.

Convert the AVI to DVD/MPEG-2 med TMPGEnc (guide)>>http://www.afterdawn.com/guides/archive/co..._dvd_page_4.cfm

Du kan så lage DVD struktur (IFO BUP VOB)av MPEG 2 med TMPGEnc DVD Author som viztnd nevnte (da kan du lage dvd med meny) eller man kan gjøre DVD struktur på en enklere måte (uten meny) med IFOEdit .

Lag DVD struktur med IFOEdit (guide)>>>http://www.afterdawn.com/guides/archive/co..._dvd_page_5.cfm

Endret av data_jepp
Lenke til kommentar
jeg vil bare brenne ut filmer som er lasta ned (avi og divx) som jeg kan se på DVD spiller.

Stenges grunnet brudd på retningslinjene #8:

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

(Min uthevelse)

Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...