Gå til innhold

IP adresse på msn messenger

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vet hvordan man får tak i IP adresse fra noen man chatter med på msn.

Hvis man sender eller mottar en fil over 4 mb eller noe sånn.

Men jeg lurer på om det er mulig å finne igjen IP adressen etter at overføringen og samtalen

er ferdig. Må nevnes at man fremdeles har filene som har blitt sendt og logg etter samtalen.

Mulig det er et dumt spørsmål, men jeg spør likevel :p

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Start - kjør - cmd - "netstat -b"

2. Inviter til webcamsamtale, lydsamtale, send fil, etc..

3. Start - kjør - cmd - "netstat -b"

4. Sjekk hvilken ny ip eller domene som har kommet opp

Om det står f.eks "bb1003282.online.no" så kan du løse den ved å kjøre "ping bb1003282.online.no"

Lenke til kommentar

Takk for svar:)

Så det er altså slik at man må være tilkoblet til den andre datamaskinen på et eller annet vis for å få tak i

IP en? Det er ikke slik at man kan få fatt i adressen når tilkoblingen er brutt?

Også har jeg et spørsmål til :p

Hvis noen har fått tak i IP adressen min, hva kan de bruke den til?

Og går det an å hacke seg inn på andre sin data ved å snakke med dem på msn?

(Ikke at jeg har planer om å gjøre noe sånn, men lurer på om noen kan ha gjort det på min maskin)

Lenke til kommentar

Får ikke brukt den til noenting nyttig. Kan se ISPen din og en sjelden gang finne ut hvor sentralen ligger

Ingen gidder finne ut ip'adressene til folk. Eneste gangen jeg har gjort det var det for å sammenligne mellom hvem som var på den msnen og en annen

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Får ikke brukt den til noenting nyttig. Kan se ISPen din og en sjelden gang finne ut hvor sentralen ligger

Ingen gidder finne ut ip'adressene til folk. Eneste gangen jeg har gjort det var det for å sammenligne mellom hvem som var på den msnen og en annen

jeg har et problem... min datter ble logget på hos meg selv om ho ikke var på pc. det vil si noen hakka hennes msn. jeg spurte hvem det var og de svarte med navnet til dattra mi. selv om ho satt ved siden av meg og kikka på... hvordan kan jeg trakke og finne ut ip addressa på den som var pålogga?? er det et program som finnes for det?? slik at jeg eventuelt kan finne ut hvem det er og da kanskje anmelde den???

Lenke til kommentar

jeg har et problem... min datter ble logget på hos meg selv om ho ikke var på pc. det vil si noen hakka hennes msn. jeg spurte hvem det var og de svarte med navnet til dattra mi. selv om ho satt ved siden av meg og kikka på... hvordan kan jeg trakke og finne ut ip addressa på den som var pålogga?? er det et program som finnes for det?? slik at jeg eventuelt kan finne ut hvem det er og da kanskje anmelde den???

Det beste og enkleste er å bare skifte passordet. IP adressen kommer du ikke langt med og anmelde saken vil ikke føre noen vei.

Lenke til kommentar

Det beste og enkleste er å bare skifte passordet. IP adressen kommer du ikke langt med og anmelde saken vil ikke føre noen vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...