Tor Rasmussen Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Hei. Jeg setter pc-en min opp på nytt. Den skal inneholde følgende disker. Disk 0: 500GB SATA-II Disk 1: 250GB SATA-II Jeg vil at det skal bli slik til slutt: ------------------------------------- ______ 500GB: --------- C: 75GB Windows XP-kontor og surfing D: DVD-Drev E: 300GB Videoredigeringpartisjon F: 100GB Spill ______ 250GB: --------- G: 50GB Windows XP optimalisert for gaming (fjerne MSN og alt unødvendig. Strictly gaming ) H: 200GB Backup disk Det med driveletter er ikke så nøye, men... Hvilke skal være Primary, Extended, Logical, Active osv..... Det er med hensikt at når jeg skal game, så ligger OS på ene disken, og selve gamet på andre disken. Jeg har lest at dette særlig skal øke ytelsen i spill som Flight Simulator, for da kan ene disken supplere med OS-informasjon, mens den andre håndeterer gaming. Håper noen kan hjelpe meg litt på vei. Sitter klar med Partition Magic nå, og klør meg i hodet. Endret 9. desember 2007 av trykkertor Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Alle kan være primary. Du trenger ikke extended og logical med mindre du skal ha fler enn 4 partisjoner på samme disk. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 OK. Hva betyr "Active"? Partition Magic maser stadig om Active og non-active partition. Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 http://www.computerhope.com/jargon/a/activepa.htm Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Takk. Da setter jeg alle til Primary, og med den første som Active, så blir det C: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå