MrBjoern Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Selv synes jeg forslaget til phax var litt vel vrient. Tror ganske få, eller ingen gidder å følge en slik regel, selv om det kanskje blir mer oversiktlig på den måten. Selv så mener jeg da at å omtale seg selv i 3. person kan være litt artig, til tider. Så lenge det ikke blir overdrevet... Nattainnlegg synes jeg da er helt greit, så lenge man har vært aktiv i tråden før man poster innlegget. Sånn, jeg og en annen bruker snakker om bananer, jeg bare legger meg, uten å si i fra. Den andre brukeren sitter plutselig å lurer på hvorfor mrjoern bare forsvant fra SO, og hvorfor han ikke svarte på det siste innlegget hans. Om noen derimot bare sier "Natta, jeg legger meg nå" uten å ha vært i tråden, blir det bare dumt. Det her gjelder jo forsåvidt det meste, om man skulle bli borte en liten stund. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg trooooor ikke phax var seriøs, lille venn... Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Synes det var litt morsomt jeg. Håper det kommer en løsning med ikke altfor mange regler, blir litt "ekkelt" om en må passe på hvor forsiktig en skal trø i graset. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Og vitsen med å være seriøs i den tråden her? Han risikerer jo faktisk at reglene hans kommer i pollen, og at vi i værste fall stemmer de fram... =/ Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg tror faktisk du var den eneste som ikke forsto ironien i innlegget da det fulgte et ganske spesifikt forslag. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Gah, tok den nå... -.-' Jeg er trøtt, ok? (Ja jeg vet, dårlige unnskyldninger...) Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Ironi eller ikke: Ikke desto mindre er dette en viktig problemstilling. Hvordan reglene formuleres er ikke likegyldig. Dere har foreksempel vedtatt en regel som sier at "Enkle spørsmål er tillatt". Javel? Hva med "vanskelige" spørsmål da? Dere har strengt tatt ikke vedtatt noe forbud mot det. Så det betyr i praksis at alle slags spørsmål er tillatt, gjør det ikke? Nå har jeg tolket dere slik jeg antok at dere mente det og formulert regelen slik: "Enkle spørsmål er tillatt. Support utover det skal tas i egne tråder i rett kategori." Men det illustrerer problemet med å lage regler. De skal ikke være for omfangsrike, men heller ikke så enkle at de ikke betyr noen ting. Tolkningen bør være presis. Dette har vi stakkars moderatorer lang erfaring i å sloss med. Derfor terper jeg litt på det. Ellers er kafeen åpen nå. Velkommen! Geir Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Noen innvendinger mot disse regelforslagene, og definisjonene av begrepene: Definisjonen på tøsing: Innlegg mellom to eller flere brukere, som kun går ut på å for eksempel fortelle den andre hvor søt den er, og hvor mye man har lyst til å gjøre det og det med brukeren. Nattaønsker: Det er ikke tillatt å poste kun for å fortelle at man går til sengs, eller for å ønske en eller flere navngitte brukere god natt. Men det er tillatt å informere om at man forlater en chat der man selv har vært aktiv, og hvorfor." Speak now, eller vent til senere. Men helst nå. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg har ingen innvendinger mot disse reglene og begrepene. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Regelforslag: Avatarspørsmål og hjelp med avatarer skal taes i tråden for dette: Avatartråden v2! Vil du bytte/få ny avatar? Post her!, ved brudd på denne regelen vil posten din enten flyttes eller innlegget slettes. Kom et avatarspørsmål i tråden nå nettopp. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg har ingenting i mot reglene jeg heller, men er det tillatt å svare noen (om de f.eks. svarer deg på et spørsmål) med "Å, du er så søt. " eller vil det bli regnet som tøsing? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Etter hva fredrik skrev ovenfor vil det ikke regnes som tøsing nei...tipper jeg. Men om det da fortsetter med "awww, det er du også..*tafsepå*", osv i flere innlegg framover.., ja så er det tøsing. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Det er vel noe slikt som det jeg har i tankene òg, Alastor. Det er i hvert fall det jeg har inntrykk av er uønsket. Som bruker av tråden har jeg ingen problemer med å se folk komplimentere hverandre. Da går vi for de formuleringene overfor, og poll opprettes. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Kan vi ikke få lov å si "God natt" heller nå da Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Kan vi ikke få lov å si "God natt" heller nå da Vel, ofte blir det jo bare til at brukerer stikker innom én gang på kveldstid, og da bare for å si "god natt", noe jeg i hvert fall ser på som litt meningsløst. Om man derimot er aktiv der i det tidsrommet og forlater en diskusjon ser jeg ingen problemer med det (men det kan jo fint integreres i en annen post), som nevnt i regelforslaget. Endret 8. januar 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Kan vi ikke få lov å si "God natt" heller nå da Vel, ofte blir det jo bare til at brukerer stikker innom én gang på kveldstid, og da bare for å si "god natt", noe jeg i hvert fall ser på som litt meningsløst. Om man derimot er aktiv der i det tidsrommet og forlater en diskusjon ser jeg ingen problemer med det (men det kan jo fint integreres i en annen post). Sånn sett er jo saken grei. Enig i den du. *KLÆKK KLÆKK!* Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg forstår ikke helt, om man er for at "Det er ikke tillatt å poste kun for å fortelle at man går til sengs, eller for å ønske en eller flere navngitte brukere god natt. Men det er tillatt å informere om at man forlater en chat der man selv har vært aktiv, og hvorfor.", hva skal man stemme, ja eller nei? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg forstår ikke helt, om man er for at "Det er ikke tillatt å poste kun for å fortelle at man går til sengs, eller for å ønske en eller flere navngitte brukere god natt. Men det er tillatt å informere om at man forlater en chat der man selv har vært aktiv, og hvorfor.", hva skal man stemme, ja eller nei? Jeg ble litt usikker jeg også Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Etter å hengt en del i tråden nå er det visse ting som er gjengangere, det er ting som: 1. Hxx0r-språk, eller sms-språk om du vil, dette er unødvendig og kunne godt blitt gjort en bedre innsats for å fjerne dette. 2. Smiley-svar, dette er en stadig gjenganger, og er i kategorien "meningsløse poster" Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Begge deler står vel i retningslinjene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå