Aalton Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Det gjør det, men jeg skriver det opp som problemmomenter, altså ting som må jobbes med for å stoppes Tar frem et eksempel som det har blitt en del av: Faen har skjedd med HW-designet?Helt kokkelimonke jo. Huff... Jævla new wave-piss. Ny bølgedesign. Tegnet av Pelle Parafin, etter overdose på serum serum skjønner ingen ting jei !! +1 huh?? Endret 10. januar 2008 av Aalton Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Begge deler står vel i retningslinjene? Jo, sant nok, men min tolkning er at delen om "korte meningsløse poster" ikke appliseres i forumcafeen, fordi den har en annen terskel for hva som er meningsløst i trådens kontekst. Derfor er det min personlig mening at slikt er tillat såfremt det ikke forbys av de framstemte retningslinjene. Men det er mulig styret og/eller andre mods er uenige. AtW Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Det har du kanskje rett i. Vi brukerne får bli flinkere til å rapportere slike ting. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Det har du kanskje rett i. Vi brukerne får bli flinkere til å rapportere slike ting. Jeg gjør mitt beste på denne biten så får resten bare følger etter Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Det har du kanskje rett i. Vi brukerne får bli flinkere til å rapportere slike ting. Sålenge det ikke oppfattes som regelbrudd av moderatorstanden hjelper det desverre lite å rapportere. (igjen vil jeg spesifisere at det er min personlig mening at det ikke er et regelbrudd, jeg skal ta opp dette med moderatorstanden som helhet). AtW Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Vi kommer nok ikke til å ha samme grensen for slikt i kaféen nei. Så hvis dere ikke vil ha slikt så får dere lage en regel for det. Fredrik kan sikkert lage en poll på det om dere bare bestemmer hva dere skal stemme over. Geir Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Da foreslår jeg i hvertfall at smily-svar skal forbys. Kan man sende en som svar så kan man skrive at man syntes det var morsomt/artig Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Da foreslår jeg i hvertfall at smily-svar skal forbys. Kan man sende en som svar så kan man skrive at man syntes det var morsomt/artig Helt enig her. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg må si at jeg fortsatt synes definisjonen av nattaønske i første post er uklar. Stemmer vi over om vi ønsker å tillate unødvendige/overdrevne nattaønsker, eller om vi ønsker å tillate nattaønsker overhodet? Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Da foreslår jeg i hvertfall at smily-svar skal forbys. Kan man sende en som svar så kan man skrive at man syntes det var morsomt/artig Dette står jo i retningslinjene #10, så da ser jeg ingen grunn til å dynge ned førsteposten med slike regler. På dette området er det heller et spørsmål om at vi blir flinkere til å rapportere. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg synes vi kan få opp en maks 2quotes i hverandre-regel, som det var i SO6. Det er altfor mange massequoter nå, og med så mange poster i sekundet er det bare jævlig. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Det dere stemmer over er innlegg der en bruker plutselig finner ut at han/hun skal fortelle at nå går personen til sengs. Si om jeg ikke er spesielt aktiv i en pågående diskusjon, men dropper innom en gang i blant, og så når jeg da skal legge meg poster jeg "Legger meg. God natt." eventuelt "God natt bruker1, bruker2, bruker3, bruker4, bruker5", som da er brukere som er i tråden i det øyeblikket innlegget ble postet. Slike nattaposter kom ofte i tidligere tråder. Slik avstemmingen er nå er det derimot GREIT å fortelle de andre at man legger seg, om det er relevant for de pågående diskusjonene. Om du er aktiv i en diskusjon der og da, og så poster noe sånt som "Dette kan vi fortsette i morgen, for nå må jeg legge meg. Skole i morgen". Da forklarer du jo hvorfor du plutselig ikke er tilgjengelig lengre, og det blir mer nyttig for de andre i tråden. Fortsatt uklart? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 I såfall har jeg stemt feil. Jeg stemte ja fordi jeg mente det var greit å si fra at man la seg om man var aktiv i en diskusjon... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Misforståelsen er notert, og jeg skal ta det opp, slik at vi eventuelt kan kjøre igang en avstemming som er klarere på hva man faktisk stemmer over. Men, først er det natt. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg liker ikke brukere som stiller spørsmål rundt hvorfor en diskusjon i første omgang ble introdusert fordi diskusjonen ikke er til deres fordel. De brukerne som gir meg inntrykk av at kun ønsker meningsløs diskusjon om at bruker X er skaphomo og generelt prat på et irc-nivå. Det er greit å små mengder, litt og litt, men ikke for mye. Poenget mitt er at jeg synes ikke det skal være lov å stille spørsmål rundt hvorfor en diskusjon startet, slik det eksempelvis blir gjort her: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10320649 Jeg får ofte inntrykk av at det fører til at diskusjonen blir ødelagt uten annen grunn enn at det ble stilt spørsmål til det. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Poll 1: Nei takk. Jeg har intet ønske om å skrive i en tråd som blir oversvømt av prepubertale kommentarer. De seksuelle undertonene som florerte i de tidligere utgavene av SO gav meg brekninger. Poll 2: Nei takk (med forbehold). Om to eller flere brukere har ført en dialog over lengre tid så er det helt greit at en av de involverte melder i fra om at han/hun skal legge seg. Men, jeg er imot at brukere skriver innlegg med "god natt"-melding uten at de tidligere (dvs i løpet av de foregående timene) har skrevet noe i tråden. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Selv om pollene dine kan ha en mening, LarsP, tviler jeg på at de blir benyttet Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Liker godt den nye forumkafeen jeg Håper den fortsetter å være sånn den er nå, ikke for mye eller for lite tull, men litt diskusjoner og selvfølgelig litt tull innimellom Det er sjarmen med SO Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Selv om pollene dine kan ha en mening, LarsP, tviler jeg på at de blir benyttet Hahaha, det var snarere det jeg stemte (samt begrunnelsen) i denne tråden. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Aha, da skjønte jeg, og er egentlig så godt som enig med deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå