Gå til innhold

Musikk med bra lyd

Slurt-is

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.2l.no/sampler2007/norsk.html

2L mastrer helt sinnsykt bra, og innspillingen eier ikke fnugg av forvrengning whatsoever.

Driter litt i at du ikke ville ha instrumental, men med dine høyttalerne er klassisk den beste testen for å høre hva anlegget er godt for. Har selv B&W og har ikke hørt mine kjære 805N åpne seg opp så grundig som de gjør når jeg snurrer sampleplaten til 2L.

Platen er uansett gratis, så bare bestill og gled deg til den dumper ned i postkassa.

Vil også anbefale en annen plate jeg fikk tilsendt av 2L, som heter Stone Rose av Ola Gjeilo - veldig fin musikk og vil garantert vekke til live stereoen din.

Pink Floyd - Dark Side of the Moon

Roger Waters - Amused to Death

Flere andre plater å liste opp, men jeg har det travelt :)

Lenke til kommentar
Anlegg du landa på?

NAD forsterker med Bowers & Wilkins 683 :)

C372?

Tilgjengelig og finfin plate med vokal.

Det vet jeg ikke helt 100% enda, men mest sannsynelig ja (får den til jul, skjønner du :) ). Derfor synes jeg det er greit å bestille musikk nå, slik at jeg har musikken på cd når jeg får forsterkeren.

.Marcus: Jeg har bestilt den CD-en nå, håper den kommer til å høre bra ut!

Lenke til kommentar

Amused to Death er en skikkelig lydklassiker ja. Og ikke bare Kari Bremnes, men det meste fra kirkelig kulturverksted har gromlyd.

Ellers har jeg lyst å nevne noen favoritter fra metal/elektro:

Oceansize - Effloresce

Telefon Tel Aviv - Map of what is effortless

Fredrik Thordendal - Sol Niger Within

Nine Inch Nails - Fragile (selv om jeg syns musikken er så som så er lyden helt i særklasse)

Lenke til kommentar
Onkel:

Oceansize er FANTASTISK. Latterlig at bandet ikke er større enn det er.

Nevner du det "bare" fordi du liker det, eller er det faktisk spesielt bra lyd på platene deres? (håper på den siste ^^)

Det sier litt at jeg har gått og pusha dem i snart to år, og du er den første som har respondert... Trist, for de spiller sinnssykt digg musikk ja. Så det er LITT fordi jeg liker det. ;)

Men jeg vil si at lyden er litt av greia. Nå er det jo mye bra lyd ute og går for tida, men det er andre band som spiller like fett som Oceansize men som enten mangler trøkket, dynamikken eller klarheten som kreves for å få fram hvor dyktig spilt og lekkert arrangert det er.

Har ikke hørt den siste, "Frames", men det finnes en gruppe på facebook som heter "Frames changed my life", så forventningene ligger ganske høyt... (Dessverre, det er aldri et godt tegn)

Lenke til kommentar
Tool - Lateralus, spesielt overgangen fra det aller første rolige partiet i The Patient til trøkket setter inn for første gang er mektig.

Selv om jeg er en stor tilhenger av Tool og har alle deres album, er jeg uenig i at noen av de platene er noe særlig for å teste et anlegg :)

Lenke til kommentar

Seigmens' livecd fra Rockefeller har heftig lyd, men kan ikke noe om lydkvaliteten på CD-en.

Hvilket anlegg/komponenter har du kjøpt deg? :)

EDIT: Så det når jeg leste over. Var på lyttetest hos Hi-Fi klubben med et oppsettet;

-B&W685

-NAD C320

-NAD C525BEE

Hvis det blir penger etter jula, så blir det absolutt et innkjøp!

Hvor mye ga du for ditt NAD/B&W oppsett?

Endret av thrice
Lenke til kommentar

I dag kom 2L sin nyeste plate ramlende inn i postkassa, og jeg må si det var en stilig plate (utseendemessig, da den ser ut som en vinylplate i cd format).

Jeg er ikke helt inn i klassisk musikk, men jeg må si at det var en veldig god lyd i den! Veldig detaljert, og alle instrumentene høres klare og fine ut. Og så var det to/tre julesanger innpå, og det passet bra :)

Ellers venter jeg på Blackfield II og Oceansize Effloresce.

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar

Klassisk vokser på deg, slik som smaken av oliven og øl!

Det er noe helt spesielt med klassiske innspillinger når det gjelder liv og sjel i musikken.

Blackfield II har jeg forøvrig her i platehylla, veldig fin plate! Må si at Blackfield (I) var muligens noe bedre etter min smak, definitivt verdt å sjekke ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...