vegge Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Naboen har en; CPU: Intel PIII 800MHz Hovedkort: MS - 6309 (ATX VA5 Mainboard) Minne: 128MB PC133 SD-ram Problemet er at etter WinXP ble installert, så blir ikke lenger maskinen slått av når man trykker på Start --> Slå av maskinen.. Det kommer bare opp en sånn fin svart skjerm, der det står med orange skrift: "Nå kan du skru av maskinen". Har letet litt i bios og i Windows etter innstillinger, men jeg har ikke funnet noen løsning. Andre som har noen tips? Det fungerte jo før med Windows 98! Lenke til kommentar
maedox Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Kan muligens ha en sammenheng med power managent innstillinger på nettverkskort el.. Mener å ha lest noe om dette før, men husker ikke åssen d funka. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Dette må være det mest frekvente problemet her... Ikke langt ifra iallfall! Høyreklikk på skrivebordet ---> egenskaper ---> skjermbeskytter ---> strøm ---> APM ---> aktiver. Problem: løst. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Hehe.. jeg søkte faktisk i forumet, men fant ingenting. Hadde jeg bare brukt APM som søkeord..! Jeg skal teste dette i morgen. Godt mulig at det fungerer. Søkte faktisk i google og fant en side der samme tipset ble gitt..; http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm Takk for svar! Jeg poster her i morgen og oppdaterer dere. Vi har vel ikke bilde i signaturen vår, har vi vel? Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Det er Pondus og da må det være lov Pondus er genial! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 etter min oppfatning er det ATX PSUer som slå seg av automatisk, uten at du må trykke på denne Power knappen stadig vekk Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Det har ingenting med PSU å gjøre, det er HK og software: http://www.microplex.no/rubweb/ressurser/s...orsyninger.html Lenke til kommentar
vegge Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Takk for alle tips.. Det var derimot ikke vanskeligere enn å aktivere APM. Takk skal du ha Mikka! Ellers finner jeg ikke dette alternativet på min egen maskin. Men den skrur seg fint av allikevel. Hvorfor er det slik? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå