laPANTHA Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Etter at jeg trykker <Enter> for å starte installasjonen av Mandrake 9.0, så begynner Caps Lock og Scroll Lock lysene å blinke. Ganske festlig, men lite produktivt, da jeg bare får en svart skjerm. Liker ikke Linux MS-tastatur? Det kan vel like godt stilles retorisk... =) Har et Natural Keyboard Pro, fra Microsoft. Installasjonen av Mandrake 9.0 fungerer fint på den bærbare. Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Sannsynligvis et problem med å starte X-serveren ved installasjon. Kan skyldes sær h/w, eller feil på CDen. Hva slags skjermkort har du? Lenke til kommentar
laPANTHA Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Creative Labs GF4 Ti 4400 Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Samme som meg faktisk, det skal i alle fall ikke være problemet. Prøv med en annen CD, tror den er første mistenkte i denne saken..... Forresten, er det USB tastatur eller mus? Prøv i så fall PS/2 i stedet. Xserveren starter heller ikke dersom den ikke klarer det av med mus eller keyboard. Lenke til kommentar
laPANTHA Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Ja takk, begge deler. Tastaturet er kobla til både USB og PS/2 (har USB porter på tastaturet), men musa er i USB da, kan prøve den i PS/2. CDn er i orden, går fint på den andre maskina, men mente du en annen distro? Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 De få gangene jeg har opplevd at alle statuslysene på tastaturet har blinket i linux, er det grunnet "Kernel Panic". Det er somregel svært alvorlig, men skal ikke være alt for sikker på at det er Kernel Panic, kan også være noe sært mandrake har lagt inn.... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 De få gangene jeg har opplevd at alle statuslysene på tastaturet har blinket i linux' date=' er det grunnet "Kernel Panic". Det er somregel svært alvorlig..quote'] hva mener du med det? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 det er et bugs som mandrake 9.0 har.. fant en på cooker listen som meldte om det bugset på 9.1 beta 3 nå i går eller.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå