Gromtallegs Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) HALLLAIS! Jeg har bestemt meg at nå er tida inne for en ny PC, ettersom den loslitte gamle dell inspiron 8600 maskinen jeg sitter på nå ikke helt klarer å følge etter som tida går . Jeg har alltid vært litt gira på å prøve meg på casemod, men det har liksom aldri blitt noe. Men nå har jeg bretta opp skjorteermene og bestemt meg for å bygge pcen i en aluminiums koffert fra Clas Ohlson, som jeg også har vært å kjøpt. Jeg er fullt klar over at dette er litt "OLD" ettersom det har blitt gjort et utall ganger før, men jeg har syns det har sett stilig og tøfft ut, derfor ville jeg prøve meg på dette selv også. Først og fremst skal jeg få PCen opp å gå og ettersom jeg får penger kommer jeg til å oppgradere den, men følgende oppsett er som følger: DFI LAN NF3 Ultra-D 2x256mb pc3500 Ozs 1x512mb pc2700 Kingston AMD athlon 64 3200+ ATI radeon 9800 Atlantis 256mb Sliten Viking PSU på 300w DVD brenner er litt uklart, har en slim brenner fra en Acer jeg kunne tenkt meg å bruke, men litt usikker på hvordan jeg skulle ha fått det til på pcen ettesom pluggen bakpå brenneren er litt spesiell harddisk: 2x80gb samsung IDE Jeg har tatt en del bilder også og handlet inn mye greier og ting , som jeg kommer til å legge ut. Jeg kommer til å oppdatere denne tråden veldig snart med bilder av prosessen osv og handleliste etc. Kommentar tråd vil også komme snart når jeg har fått oppdatert denne tråden og fått litt bilder ut osv KOMMENTARTRÅD >Todibodi/Gromtallegs Endret 11. desember 2007 av todibodi Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Dette kan bli bra. Gjør det skikkelig. Husk at hastverk er lastverk. Lenke til kommentar
Gromtallegs Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Hehe helt korrekt! Jeg er kanskje en rastløs person som vil ha ting gjort fort men dette skal gjøres skikkelig, orker ikke skjære masse hull feil og kaste hele driten i søpla. har planlagt og det skal bli tima og tilrettelagt som gode gamle egon ville ha sagt . Jeg kommer til å oppdatere tråden i kveld med en del bilder osv og litt av det jeg har gjort til nå. Så slenger jeg ut en kommentartråd og som jeg vil sette pris på at blir brukt med både ros og ris, og selvsagt hvis dere har noen gode tips som er til hjelp . Har foresten nå bestilt en adapter hos datakjeden, som splitter kontakten bak på slim cd rommen min til strøm og IDE. Så regner med jeg får brukt denne >Todibodi/Gromtallegs Endret 11. desember 2007 av todibodi Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Du må jo lage en komentar tråd? Lenke til kommentar
Gromtallegs Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Du må jo lage en komentar tråd? Da var den lagt ut Kommentartråd Setter pris på alle kommentarer dere skriver bare det ikke er drapstrusler eller noe liggnende >Todibodi/Gromtallegs Endret 12. desember 2007 av todibodi Lenke til kommentar
Gromtallegs Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Oppdatering Yess her er da oppdateringen med bilder og litt forskjellig av hva jeg har gjort til nå: Slik ser altså kofferten ut da , for de som ikke viste det Her har jeg tatt ut alt som var å finne invendig i kofferten av for osv. Så har jeg vært å kjøpt aluminiumsteip som tåler opp til 120 grader for å gjøre kofferten mindre brannfarlig , tenkte det ville være forsvarlig. Takk til en eller annen fyr som hadde laget en koffertcasemod og lagt ut her på HW, som jeg fikk ideen fra . Her er hovedkortplata jeg har tenkt å få brukt i kofferten. Var bak expert i området der jeg bor her en dag, fant et gammalt kabinett som hadde HKplate som gikk ann å skru ut. På dette bildet har jeg foresten allerede kappet den til med vinkelsliper, og slipt med dremmel, glemte å ta bilde av hvordan den så ut før, og bilde av når jeg kappet den men det får gå . Ville egentlig ta å kappe mer av HK plata, spesiellt framme i fronten, slik som de metalstykkene som stikker ut, rundt der i/o dekslet skal være. Og den lista nedenfor. Men dette ville svekke hele konstruksjonen, og da hadde jeg vært nødt til å fått skillt selve fronten fra plata. Da hadde jeg ikke vært helt sikker på hvordan jeg skulle ha gjort det. Det kommer til å bli et mellomrom mellom fronten av hk brettet og kofferten, slik at det kanskje ikke blir like fint som det kunne ha blitt, men jeg må finne en løsning for å få det til å se bra ut. Her har jeg lina opp alt HWen jeg skal bruke på bordet. Eneste jeg mangler noen kabler slik som strømforlengere, og splitter til flere vifte kontakter og litt forskjellig. Skal også få skaffet meg et trådløst nettverkskort og litt forskjellig. Oppå vernebrillene ligger foresten den lille slim dvd brenneren jeg skal sette i maskinen, håper bare at adapteren fra datakjeden som jeg får snart passer og får den til og virke. Hovedkortet , med boxedkjøler. For å få bedre lufttilstrømmning til prosessoren kommer jeg til å bestille http://www.microplex.no/product.aspx?pid=B...0MM01&mcat=, men jeg blir nødt til å kappe en del av den får å få den til å passe. Var også på handletur her i helga og kjøpte litt inn av ting jeg viste og tenkte jeg ville trenge: 10meter med montasje/beslag bånd 2xpakker med borrelås bånd, litt forskjellige dimensjoner M4 skruer, mutrer, skiver i forskjellige størrelser og dimensjoner 2xpakker med aluminiums tape 2xpakker med det biltema kaller "skruesett for pcer" M5 båtskiver Loctite hurtiglim Dørstoppere Litt andre forskjellige skruer etc Var også nødt til å kjøpe meg dremel fant jeg ut var innom clas ohlson og fant en grei en til 1000kr Da jeg skulle til å skjære med vinkelslipern og kutte i HKbrettet, klarte selvfølgelig håndtaket å knekke akkurat i det jeg løftet den opp. Og da jeg prøvde å starte den var den død i tillegg. Dette var nå på søndag,, og jeg ble sinnsykt irritert at det skjedde nå når alle butikkene var stengte. Og jeg hadde brukt en del av kvelden før på å planlegge hvordan jeg skulle kappe. Men heldigvis fant jeg ut at kjøpesentre hadde oppe pga juletida så jeg fikk kommt meg bort sammen med fattern, så kjøpte han en ny siden det var hans vinkelsliper den som døde . kosta foresten 200kr og funka jævli bra, var som å skjære gjennom smør med ei tynn kappeskive i tillegg Tok å la alt oppi kofferten for å se hvoradan det ville se ut sånn noen lunne. Men jeg merka jeg var nødt til å heve sjølve hovedkort brette, slik at ut gangene fra hovedkort osv ikke kræsja rett i aluminiums lista. Det jeg gjorde var å bore 8 hull i HK plata først, så fatte jeg den nedi kofferten der den skulle presist stå, dermed borte jeg gjennom hulla i HKplata og gjennom kofferten: Etterpå tok jeg M4 5mm skrue med passende skive og tok gjennom hullet i kofferten og HKplata: Med skivene på skruene ble hullene skjult og det forsterker jo også, slik at skruene plutselig ikke går gjennom den tynne pappen kofferten er lagt av. Så det så jo greit ut . På insiden av kofferten så det slik ut : Etterpå satte jeg dørstopperene på skruene: Så satte jeg hovedkort brette oppå skruene og dørstopperene. Det passet perferkt : Dette bildet ble litt dårlig siden det va så nærme ><, men her er iallfall mutterene skrudd fast til skruene og du kan se at hele greia er hevet: Etter dette så jeg at hovedkortet var i perfekt høyde slik at det ikke ble kolisjon rett i aluminiums lista. Så da skjærte jeg ut hull til kontakter etter å ha markert opp og slik ble det seende ut: Var ikke fornøyd med hvordan hullene ble skjært ut, ble noe utjevnt, men jeg skal gjøre mitt for å rette det oppe med dremmel og pusse det fint. var iallfall positivt at alt passet, men en kan se at det er mellomrom mellom fronten og kofferten. Dette må jeg som sagt også finne en løsning på. Klarer meg til nå med en skjermutgang, men skulle samtidig fått til muligheten å få brukt alle utgangene som er , inkludert s-videoen. Det var alt for i dag iallfall. Men jeg kommer til å arbeie med prosjektet en del framover og ta en del bilder, og da kommer jeg til å oppdatere her også. Jeg skal nå til og bestille følgende fra microplex: 2x http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SBFG3D80BL 2x http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SBALF80SI 1x http://www.microplex.no/product.aspx?pid=BZAD80MM01 1x http://www.microplex.no/product.aspx?pid=BZAD80MM01 Leter fortsatt etter ting jeg kan få bruk for og som jeg trenger før jeg bestiller, så jeg får bestilt det jeg må ha når jeg først er i gang her. Jeg har foresten tenkt å bore 3x80mm hull i lokket av kofferten. Den ene hullet skal være rett over CPU vifta, hvor jeg kommer til å montere Bzerk trakta, med viftegrillen med blått lys på toppen. Så kommer jeg til å bore 2 hull til de 2 80mm viftene. Blir viktig å få effektiv og bra kjøling i kofferten for å få et stabilt system opp å gå. Tips, kommentarer, ros/ris, spørsmål eller liggnende slenger dere i Kommentartråd kommtenarer og tips blir satt pris på ^^ Mvh >Todibodi/Gromtallegs ;) Endret 17. desember 2007 av todibodi Lenke til kommentar
Gromtallegs Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Var visst nogen bilder osv som manglet i forige post, det er fikset nuu. Mvh Todibod/Gromtallegs Lenke til kommentar
Gromtallegs Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Hei igjen! Har ikke fått gjort så mye i det siste pga det har vært mye som har skjedd osv. Venter fortsatt på adapter fra datakjeden og pakka mi fra microplex. Men! jeg hadde bursdag på lørdag og har nå en del penger mellom hendene. Derfor vurderer jeg å kjøpe en ny PSU til pcen jeg skal bygge, siden den slitne jeg har på 300w er jeg redd ikke holder. Jeg skal jo ha flere vifter og hardisker i maskinen, og kommer nå etterhvert til å kjøpe et kraftigere skjermkort. Så jeg tror selv det ville være lurt å kjøpe en ny. Men på dette området har jeg lite peil egentlig. Usikker på hva som er brukenes og bra. Hadde satt pris på om noen av dere andre som gjerne har mer peiling kunne ha veiledet meg litt. Komt med forslag til en bra og kraftig PSU til en fin pris. Helst med 1 vifte! For hvis det er 2 må jeg skjære et hull til i kofferten, og da på bunnen av hele greia. Dermed er jeg nødt til å la den stå oppreist. Så det suger. Hvis noen har et forslag til hvordan jeg eventuelt kunne ha fikset det med 2 vifter så si i fra! Har dere noen kommentarer eller liggnende. Eller kan hjelpe meg med litt lille problem, så setter jeg pris på om dere skriver noe i kommentartråden min . Mvh Todibodi/Gromtallegs Endret 24. desember 2007 av Gromtallegs Lenke til kommentar
Gromtallegs Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Ny update! Jess endelig en ny update på prosjektet mitt da. Jeg har fått gjort en del i det siste, men har ikke hatt tid til å legge ut noe før nå. Grunnen er at jeg må ha maskinen oppe å gå til den 28, skal visst på et lite lan da . Det første som er skjedd er at jeg fikk endelig en søt liten pakke fra Microplex.no: Innhold: 2xsunbean blade viftegriller 2xsunbeam silent silver anozied led vifter 1xbzerk luftetrakt 1xsunbeam grill kalkatode led 1xpakke med gulekabelstrømper + diverse kabler Det andre som skjedde var at dagen etter pakka hos microplex var hentet, fikk jeg melding fra datakjeden at adapteren til slim cd rommen min var kommet . Slik så den ut: Baksida: Den passa perfekt også ^^ Måtte jo også teste den siden jeg ikke var sikker egentlig om den virket. Jeg fant den i en ødelagt laptop bak en elektro butikk, tok med meg laptoppen hjem og skrudde ut alt av verdi. Cdrommen, ram, harddisk, prosessor osvosv. Kobla den derfor til maskinen til farmin for å se om det var noe futt i den: Var forskjelige måter det gikk ann å koble strøm til, jeg brukte bare enkelt og greit 4pins pluggen til floppy . Så var visst alt koblet ti og klar til test. Yaaay =D Måtte jo se om den var veldig samarbeidsvillig også så testet med ringenes herre ^^ And let there be light! Fikk opp en sånn boks da jeg skulle spille av dvden at jeg matte skifte fra region 1 til 2 på spilleren før det skulle funke. ….og funke gjorde det Det som skjedde etterpå var å få bzerk luftrakta på plass, rett over CPU vifta. Jeg visste at det ville bli viktig å få god luftfly inni kofferten siden det er lite om plassen og kan fort bli varmt. Etter å ha rast gjennom sidene til microplex kom jeg over den trakta, og tenkte den ville komme godt til nytte. Første jeg gjorde var å sette HK på plass i kofferten å teste litt med trakta. Heldigvis var den ikke for høy, men passet perfekt så jeg slapp å kutte å tilpasse den. Etter å ha testet, tegnet litt og målt opp laget jeg et merke/hull for hvor jeg skulle bore ut hullet. Deretter borte jeg ut et 80mm hull til trakta Satt i skruene og noen skiver Deretter grillen og trakta Så borte jeg et hull i trakta slik at ledningen slapp å henge ned. Så dekket jeg til strømkabelen fra grillen under noe alu teip Etter at trakta var på plass var det å få viftene på plass. Først måtte jeg finne plass til dem, slik de ikke sto i veien for skjermkort eller andre komponenter slik det ble kræsj. Viktig at de kunne sto paralelle med hverandre også. Så etter dette var gjort, målte jeg opp og merket stedene hvor det skulle bores. Litt små testing Så var hullene bort ut, ble ikke så verst synes jeg Skrudde deretter vifter og griller på plass. Seeeexy Deretter var det til med å få kablene inni kabelstrømper. Må jo har det ryddig! Så var jeg jo bare nødt til å se hvordan det så ut med viftene og lysa . Kobler dem til pcen til farsa igjen. Insiden (merk kabelstrømpene), ble ikke så alt for stygt hehe Så litt mer ryddig ut nå når greiene ikke var koblet til den andre pcen. Siste jeg har fått gjort nå er å montere i to dødmanssknapper som jeg var å kjøpte på Bilxtra. Tenkte å bruke disse til start og reset knapp. Jeg tok ikke noen bilder når jeg monterte dem i osv, men slik ser det ut. Fikk satt kabelstrømpe på den ene ledningen fra knappen, men hadde ikke mer igjen nå men det kommer! Dette er det som har blitt gjort til nå. Men jeg har bestilt mer fra microplex: 3x http://www.microplex.no/product.aspx?pid=S...W45YE&mcat= 3x http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...UV150&mcat= Halvmeter med http://www.microplex.no/product.aspx?pid=LIGUDE&mcat= 1x http://www.microplex.no/product.aspx?pid=B...LBBR2&mcat= 1x http://www.microplex.no/product.aspx?pid=I...M7CAR&mcat= Disse dekorasjonslistene tror jeg at jeg skal bruke til å fikse fronten så det blir litt finere, har funnet ut at jeg skal bruke skumgummi til å tette mellomrommet mellom hkplate og kofferten, så skal jeg prøve å ta disse rundt kanten og se hvordan det blir. Alt er ikke avklart enda! Ellers nevnte jeg at jeg kunne trenge en ny stømforsyning, så jeg bestilte bzerken for den er både billig, solid og bra. Pluss var jo litt fancy også.. Trenger mer kabelstrømper også for å få litt orden i kabinettet, masse kabler som henger rundt og dingler er rotete og ødelegger luftstrømmen, derfor jeg bestilte skikkelige ide kabler som er rundt også. Med lys seff! Kjølepastaen jeg heiv med skulle vistnok være ganske drøy og effektiv som dem sier om forskjellige hudkremer ^^, tenkte dette ville hjelpe med å holde tempen nede. Bruk gjerne kommentartråden min: Kommentartråd Endret 6. januar 2008 av Gromtallegs Lenke til kommentar
Gromtallegs Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Endelig Ny update! Hei igjen og godt nyttår alle sammen. Endelig endelig kommer jeg nå med en ny update! En meget sen update og det er bare å beklage. Det har skjedd veldig mye og jeg har fått gjort mye, men pga jeg har hatt et lite tidspress på meg siden jeg skulle på lan den 28 desember, hadde jeg ikke tid å poste noe nytt på det tidspunktet jeg holdt på. Måtte dessverre fokusere på arbeidet. Etter dette har jeg ikke vært mye hos far min der jeg har hold på med arbeidet. Så mye av bildene og greiene har derfor vært ute hos han og derfor har jeg ikke fått lagt ut noe før nå. Jeg kan ialfall si det at pcen sviver og er oppe å går, men jeg er enda ikke ferdig. Og jeg har møtt på en del problemer og tanketvister for å si det sånn . Dette har skjedd: Jeg lurte en stund på hvordan jeg skulle få festet hardiskene skikkelig i Pcen, og det var mange måter som jeg grublet over. Det hele endte med at jeg fikk tak i 4 vinkler Skrudde dem deretter til hardisken med noen vanlige HD skruer. Etterpå tok fant jeg fram noe beslag bånd, kappet av 2 lenger som var passende til at jeg kunne ha en harddisk til festet på plass. Jeg festet båndene på samme skruer som vinklene. Og det ble slik Etterpå skjærte jeg hull til PSU med dremmel. Kommer også til å bruke gummilister her rundt hullet slik det blir bra. Festet PSUEN med borrelås i bunnen, og med et beslag bånd over sjølve boksen, og ned til gulvet. Dermed borte jeg 2 hull i hver endre av beslaget. Og tok ei skrue med skive og tredde gjennom hullet og beslagbåndet og stramte godt til med en mutter. Slik så det ut inni kofferten etter at strømmen og hardisken var på plass. Her er ikke montasjebåndet festet med den extra hardisken da. Borrelås Så var det jo å få CD leseren på plass. For at den ikke skulle kræsje rett i aluminiumslistene, var jeg nødt til å bygge den litt opp i høyden. Jeg prøvde meg litt fram hvordan jeg kunne gjøre dette helt til far min kom med et mat skjærebrett. Det jeg gjorde var først å skjære ut to klosser som var like store som Cdleseren, med vinkelsliperen. Ble ca sånn etter jeg både hadde pust og filt klossene litt. En del plastikk ble smeltet etter at jeg hadde kuttet,så måtte få vekk dette. Slik hadde jeg tenkt å bygge opp. Skru klossene fast til lokket av kofferten. Og feste cd leseren til klossene med borrelås. Tenkte altså da å skru disse fast her. Slik ble det da etter jeg festet den fast med borrelås, noe som faktisk så til å holde ganske greit også Sånn så det ut. Har tatt å ”lakkert” litt over de synlige søltfarga ripene eller hva du skal kalle det. Ser ikke så gærnt ut nå. Kommer som sagt til å bruke gummilister, det kommer jeg til å bruke rundt cd rommen også.så det ser skikkelig ut. Etter både PSU, HD og cdleser var montert så var det i bunn og grunn å skru I HK og koble til Pcen. I dette øyeblikket var jeg litt spent på å få det til å se om ting skulle gå slik jeg ville. Og var gira på å få systemet opp å gå etter så lang tid. Derfor har jeg ikke tatt så mange bilder akkurat fra det her .Jeg skrudde jaffal i HK, koblet til alle nødvendige ledninger, koblet til mus og tastatur.og tilslutt strømkabelen. Det utroligste skjedde.... Det sprutet gnister ut det jævla viking psuen og strømmen gikk i hele huset. Det lukta mere svidd enn når de koker middag her hjemme : /. Jeg ble ganske stressa,og koblet fra PSUen og fant en annen en. Jeg skrudde dermed ut PSUEn og lempa den i søpla, og koblet til den nye,og startet opp. Pcen sveiv men var ikke tegn til noe skjermbilde. Eneste som var at jeg fikk en fæl pipe lyd, noe var altså galt. Jeg sjekka det i manualen hva det var og det viste seg at hovedkortet hadde registrert enn DRAM error,altså noe var galt med rammen. Jeg knota frem og tilbake og prøvde meg fram med brikkene, for å se om noen av de var blitt ødelagte under kortsluttningen. Etterhvert kom det skjermbilde da jeg bruke slot 1 eller 3. 2 og 4 var blitt kortslutta og ødelagte i kortslutningen . Kunne derfor bare bruke 1gb ram og ikke 1,5 som jeg hadde tenkt. Ikke noe bra syn akkurat -.- Fikk iallfall installert Windows osv og Pcen var oppe å gikk. Da windows var ferdig installert, installerte jeg drivere osv til hovedkortet og det jeg kunne av programmer. Forså å springe til køys, for jeg husker denne dagen ble sen og dagen etterpå var det altså lan, så var jo viktig å ha pcen så klar som mulig. Planen dagen etter var å kjøre hjem til mormi sitt hus og skru ut 300w PSUen i pcen hennes og bruke den på lanet, den jeg hadde i mens jeg installerte brukte jeg bare akkurat da. Mer updates kommer nå gradvis! Bare å følge med på tråden for det skal ikke ta lang tid før det kommer mer! Kommentarer motas takknemmlig her : Kommentartråd Lenke til kommentar
Gromtallegs Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) NYUPDATE! Bare beklage at jeg har vært sløv og treg med oppdateringer.Skal skjerpe meg så godt jeg kan, men hverdagen er travel som vanlig dessverre. Iallfall dette er det som har skjedd siden sist da: Dagen etterpå da jeg kom meg opp av senga. Kom jeg til å tenke på hvor det ble av pakken min fra microplex. Da jeg omsider kom inn på hjemmesiden til posten så jeg at pakken var kommet til omlastningsterminalen i STVG, og det betydde altså at pakken ville komme til postkontoret i løpet av dagen! Jeg refresha dermed sporingssida hos posten, til jeg så den var kommet til postkontoret. Jeg henta pakken som innholdt ny psu og det hele, en sku snakke om flaks....”jaja” Endelig kom pakken fra microplex Innholdet Ide kablene Bzerk psuen I hast og spenning koblet jeg Bzerk PSUEN til maskinen, klistra borrelås i bunnen av den og festet den til borrelåsen, og skrudde fast montasjebåndet over Psuen. Alt var klappet og klart, strøm på........og..... ingenting skjedde. Jeg prøvde igjen flere ganger, skjekket, styrte på. Og fant kjapt ut at PSUen dessverre var defekt . Snakk om uflaks ass. Så det endte derfor med at jeg kjørte hjem å hentet psuen til mormi i den andre pcen til å ha midlertidig. I mellomtiden gjorde jeg litt småting. Her skrudde jeg selve USB dingsen fra brakketen, forså å måle opp og skjære ut hullet. Deretter skrudde jeg den bare fast og koblet den til hovedkortet. Jeg har også tidligere nevnt at jeg skulle fikse fronten med skumgummi og dekorlister slik det blir seende litt mer skikkelig ut. Det jeg gjorde var å kutte til skumgummien som følgte med til koffeten da jeg kjøpte den, med et barberblad. Deretter limte jeg det fast til fronten av HK plata . Ellers så var jeg ogsåå kjøpte meg et nytt skjermkort til Pcen. Et HIS radeon HD 2600PRO 512mb, agp . HIS er kjent for sine proffe kjøleløsninger, og dermed var det ei ganske grei vifte til kortet. Så tenkte dette ville være en grei løsning for meg. Jeg bestilte kortet hos en databutikken som heter belltech, som ligger i stavanger området. Og etterhvert var kortet kommet og jeg kjørte å hentet det Den defekte Bzerk psuen leverte jeg inn igjen og fikk en annen type tilbake av samme fabrikat. Grunnen var at på PSUEN jeg fikk var bare ATX kabelen sleeva, jeg ville ha en hvor alle var. PSUEN jeg fikk så slik ut Ettersom 2 ram porter tok føyken , bestilte jeg også disse, slik jeg ville ha over 1,5gb iallfall. Nå ble det snarere 2. Etterhvert kom også pakken fra microplex, og brikkene var også bare til å hente: Like kjekt hver gang å få pakke fra microplex Kingston HyperX PC3200 2x1024mb Bestilte også 2 pakker med sleeving kit, som inneholder kabelstrømper i forskjellige diametere. Så jeg har de som passer best til hver kabel, så det ikke blir for stort eller smått . Den lange svarte tingen er dekorasjonslistene foresten! den nye BzerK PSUEn Jeg har også satt disse tinga i maskinen nå. Og fått gjort unna en del sleeving og kabelrydding i denne trange kofferten. Ialfalll gjort mer eller mindre det beste ut av det! men har litt mer sleeving og rydding igjen etterhvert. Dette kommer det bilder av i mårå, ærestor! Poster da noen bilder av hvordan pcen ser ut nå for øyeblikket og videre planer . Setter stor pris på kommentarer og tilbakemeldinger på prosjektet, de kan postes: HER! Mvh Gromtallegs P.S stikk innom imårra å se den nye oppdateringen Endret 20. februar 2008 av Gromtallegs Lenke til kommentar
Gromtallegs Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Updaten ble litt rotete i starten, stressa litt med å få lastet opp bilder osv, derfor det tok litt tid før selve updateden ble komplett. Men det er i orden nå Lenke til kommentar
Gromtallegs Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Hei! ville bare få oppdatere å si det at nå har jeg skaffet meg billett til TG 08 . Så jeg blir å se i vikingskipet med casemodden min. og den skalvære ferdig til TG. Tråden kommer også til å bli oppdatert snart . Rad og seteplass i vikingskipet skriver jeg på her når det har blitt reservert mvh Gromtallegs Lenke til kommentar
Gromtallegs Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Hei igjen folkens! Begynner sannelig å nærme seg TG08 nå etter min kalkulering er det 1 uke igjen på Onsdag, dvs 9 dager . Jeg har gjort en del nå i helga som var, men pcen så slik som dette ut på insiden inntil jeg begynte å klusse litt Som dere kan se har jeg fått sleevet en del og "ryddet" opp. Men det var sannelig ikke lett å ordne opp i kablene i denne lille saken, så her skal jeg fortsatt prøve å gjøre en bedre jobb. Grunnen til at CPU vifta er av er at jeg akkurat holdt på å bytte prosessor. Fikk tak i en AMD 4000 i som jeg bytta ut med den gamle 3200en. Slik så den gamle CPUEN og vifta ut ^^ Vifta til den nye cpuen Kopper ribbe Det jeg har fått gjort i helga er følgende: - Prøvd meg på ny fylling av skumgummi i fronten. Ble mislykket, ettersom skumgummi var et veldig dårlig materiale til dette. Syns kanskje ikke så godt på bildene jeg har postet av det, men ble stygt. derfor jeg prøvde meg om igjen, men ble styggere. - Fått på plass dekorlister ble ganske bra syns jeg! - FÅtt på plass NYTT skjermkort!! Leverte det gamle inn igjen ettersom jeg ikke var heelt fornøyd med det - Satt på metall duk griller under viftegrillene jeg hadde fra før - PRØVD å ordne mer opp i kabelrotet på insiden - Satt på plass NY CPU vifte , var ikke fornøyd med vifta jeg postet bilde av på toppen, dette er foresaket av 2 grunner 1) Hadde 47grader i windows, ville ha kjøligere 2) var usymetrisk, passet ikke under viftetrakta mi, og det kunne jeg ikke ha noe av! - Kjørt 3D mark 03 og 07, poster resultater snart - Loddet på plass ny bryter til grillen over viftetrakta med lys i. Bilder samt resultater av 3dmark, temperatur i maskinen, og litt attåt kommer snart, men ville bare poste en liten update før denne nye da. Men jeg kan si at pcen igrunnen er ferdig, har hatt noen problemer senest i dag med at jeg har fått noen blåskjermer. Kanskje jeg må feilsøke litt? Men maskinen er klar til TG. Jeg sitter på Seat 14 Row 68, så bare kjekt om det kommer noen folk innom og tar en titt. Se foresten etter en bleikfis med kort hår og ei fartsstrike rett fra panneluggen og ned i nakken, eller en gjeng som har ADHD (de jeg er med ). Må iallfall ta turen rundt selv å se om jeg ser noen stilige casemods . Kommer også til å ta en del bilder av maskinen på TG å legge ut og liggnende. mvh Gromtallegs/Thor P.S har jobbet hardt nå i det siste, men syns det er blitt postet lite kommentarer i kommentartråden. Hadde satt stor pris på en vurdering av arbeidet mitt fra deres side, og hva dere syns om det hele. Post kommentarer HER! Endret 10. mars 2008 av Gromtallegs Lenke til kommentar
Gromtallegs Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Heihei! Da sitter jeg på hytta langt innpå fjellet med fattern sin jobb laptop med globe trotter 3g internett ting. som iallfall gjør at jeg kan skrive en post her . I mårra er det altså tg og gleder meg sinnsykt . Alt av pcutstyr er pakket og klar og kofferten ser klar ut den og. Jeg har med meg digital camera og lader så det vil nok bli tatt en del blider. Kommer også til å legge ut noen oppdateringer og bilder fra TG som lovt. SÅ bare heng spent med her inne mvh Gromtallegs/Thor PS!! Sitter som sagt på sete 14 rad 68 bare å komme å besøke meg, setter pris på det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå