Gå til innhold

Knitrelyder på ny maskin

Anbefalte innlegg

Kjøpte ny pc på fredag å høre musikk på den er grusomt!det knittrer av og til og blir treg og ekstremt knittrende når skjermbeskytteren kommer på. Har tatt den med inn der jeg kjøpte den men de fant jo selvfølgelig ingenting.

Litt info om pcn:

Prosessortype (CPU) AMD Athlon 64 X2

Prosessornummer TK-55

Minnetype (RAM) DDR2

Minnehastighet i MHz 667

Minne i MB 2 048

Maksimalt oppgraderbart minne i MB 2 048

Lagringskapasitet i GB 160

Harddiskhastighet i rpm 5 400

Lydkorttype 3D SoundBlaster Pro

Lydkort i bit 16

Skjermkorttype NVIDIA GeForce Go 7150M

Delt videominne i MB 559

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å bli kvitt denne knittrende lyden? Har spilt de samme musikkfilene på en annen pc og det var ingen knittring der.

Har foresten oppgradert lydenheten eller hva det nå kalles.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før vi sier noe sikkert bør du lokalisere lyden helt først. Kommer den fra høyttalerne eller innenfra maskin? Let etter harddisken, du hører den gjrene ved en svak susende lyd. Slå på musikken og hør om lyden kommer derfra eller fra andre steder. prøv gjerne å kjøre lyden gjennom både maskinas høyttalere og headset/ eksterne høyttalere.

Lenke til kommentar

lyden kommer fra høytalerne i maskina og når den kobles til sterioanlegget og høretelefoner. hører tyyyydelig at det knittrer og hakker og blir slovemotion eller hva det kalles når jeg slår på skjermbeskytteren, uten den så er det ikke så ille,da kommer det og går noen ganger men man hører godt at dette ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...