Gå til innhold

velge hvilken nettbutikk for å få Canon 40D med 17-55 2.8 IS kit til jul?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har bestemt meg for å kjøpe Canon 40D og 17-55 2.8 IS normalzoom.

Var innom tanken på å kjøpe zoomen i USA for 6k, men så i dag at det er flere nettbutikker som selger denne kombinasjonen som kit for 16-17k.

Ingen av butikkene har imidertid kittet på lager, og jeg lurer på om noen har erfaringer med hvilke nettbutikker som "pleier å få ting raskt inn på lager". Har inntrykk av at noen skryter på seg lave priser men sliter med å levere. Noen har kanskje større prioritet hos Canon enn andre? Dette er en julegave så det haster litt. Jeg har i første omgang sett på disse:

Yaha.no - oppgitt leveringstid 1-3 dager - pris 16 348

PS.no - 4-7 dager, ubekreftet 16.12. - pris 16 495

Multicom - > 7 dager, antatt 21.12 - pris 16 568

Har jeg forøvrig rett når jeg tror at jeg kan levere inn kamera / objektiv hos enhver Canon forhandler ved garantisak, så lenge jeg kjøper norsk versjon? Ønsker ikke å være avhengig av at nettbutikken jeg kjøper hos lever i 5 år...

Setter pris på svar

Endret av SR-L
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har jeg forøvrig rett når jeg tror at jeg kan levere inn kamera / objektiv hos enhver Canon forhandler ved garantisak, så lenge jeg kjøper norsk versjon? Ønsker ikke å være avhengig av at nettbutikken jeg kjøper hos lever i 5 år...
Å sende til en annen nettbutikk, tror jeg ikke den nettbutikken blir så glad for. Antakeligvis får du den bare i retur eller blir belastet et gebyr.

Og en av tingene du betaler for ved kjøp i vanlig butikk (hvis pakken i det hele tatt er dyrere, er ikke alltid), er at du har et sted å gå til om noe går galt eller du lurer på noe. Tviler på at noen butikker ønsker å sende inn et kamera til verksted på sin egen regning når du har vært "lur" å kjøpt på nettet. Du må nok betale for frakt to veier, samt for det arbeidet det påfører butikken. Da blir det plutselig dyrere enn om du kjøpte i butikken i utgangspunktet.

Du kan evt. levere/sende direkte til Canon Norges verksted (Oslo: Serviceproffen), men vær klar over at EU modeller ikke har reklamasjonsrett fra Canon Norge, kun fra butikken du kjøpte fra.

Lenke til kommentar

Takk for svar,

Det viste seg at jeg ikke hadde mange alternativer ettersom objektivet jeg vil ha ser ut til å være utsolgt overalt.

Fikk en pris på Stavanger Foto som var relativt bra, 18 k for hus og objektiv, men de kunne ikke garantere levering før jul.

Ringte til yaha.no og da viste det seg at de hadde bestilt inn et objektiv ved en feiltakelse. De hadde også 2 hus igjen. Nå har de ett og ingen objektiv.. De er på vei til meg i posten :new_woot:

Tar sjansen på nettbutikk siden det er norsk hus og objektiv, og jeg dermed kan sende inn direkte til Canon dersom det skulle være noe.

Skulle gjerne handlet i butikk ettersom det er der vi har fått lov å se og ta på kameraet, men det ble nett denne gangen.

Forøvrig utrolig hyggelig kundeservice på Yaha. Jeg fikk problemer med å betale med kort på siden deres, og da sendte de i oppkrav uten oppkravsgebyr. De ringte også tilbake for å bekrefte at de nå holdt på å pakke, og at de skulle prøve å få det ut i dag.

Ser bra ut så langt..

Hmm.. Dette er en julegave til konen min. Hvorfor føler jeg da at den er til meg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...